Ves al contingut. | Salta a la navegació

Servei d'Arxiu i Gestió Documental

Arxiu4

La Maleta: recursos didàctics

La diversitat social d’un municipi s’expressa de moltes maneres diferents. La convivència i la cohesió ciutadana en una societat tan diversa com la de Lloret de Mar són el resultat del coneixement i l’acceptació dels processos vitals dels veïns i veïnes que conformen el municipi. Prendre consciència de la construcció social de la ciutadania actual de Lloret de Mar implica entendre la societat de manera intercultural i, per tant, conèixer els moviments que l’han conformat.

Així, doncs, acostar-se als relats de vida de la ciutadania i de les entitats culturals facilita el coneixement de la diversitat de les persones, dona valor a les comunitats i sensibilitza sobre el paper clau que tenen les persones migrades en la construcció de la societat.

LOGO LA MALETA

ADEQUACIÓ CURRICULAR

Aquest contingut didàctic s’adreça a l’alumnat d’ESO, està relacionat amb les competències que preveu el currículum educatiu i que es detallen a continuació.

Ciències socials

Els alumnes hauran de ser conscients que el present està estretament relacionat amb el passat; i que el futur està vinculat amb les actuacions i la presa de decisions actuals.

Cultura i valors ètics

Cal promoure les actituds ètiques i de relació que afavoreixin la convivència i el progrés de la societat, prenent com a referència els valors universals de les persones: el respecte, la igualtat i la no discriminació per motius racials, de gènere o d’estatus social.

Educació per a la ciutadania

Reconèixer la diversitat social i cultural com un factor enriquidor de la convivència, mostrant respecte per les cultures diferents  i valorant els costums i estils de vida propis com a signes d’identitat i formes de cohesió social.

Identificar i rebutjar les situacions d’injustícia i discriminació, per raó de gènere, origen o creences, dins i fora del propi entorn. Cal sensibilitzar a l’alumnat davant les necessitats de les persones i grups més desafavorits, i fer-los valorar la importància de formes de cooperació ciutadana, com l’associacionisme i el voluntariat.

Àmbit personal i social

El treball competencial i els processos d’orientació associats han de contribuir a la construcció de la identitat personal, social i ciutadana de l’alumnat. Cal fomentar-los la pertinença a la societat, els processos de compromís social i cívic per tal de fer possible que en el futur puguin contribuir a la millora social com a ciutadans i ciutadanes de ple dret amb responsabilitats compartides.

OBJECTIUS

Sensibilitzar a la ciutadania de Lloret de Mar que la diversitat en el nostre municipi és un tret característic que ens defineix i que hi ha sigut des de sempre.  

Garantir la cohesió social del nostre municipi assumint les diferències sense que aquestes es converteixin en desigualtats.

Reconèixer la diversitat com un valor enriquidor en el nostre municipi.

MATERIAL DIDÀCTIC