Ves al contingut. | Salta a la navegació

Servei d'Arxiu i Gestió Documental

Sou a: Inici / Seccions / Servei d'Arxiu i Gestió Documental / La Funció social del SAMLM / Microhistories de Lloret / La Transició del Nomenclàtor dels carrers a Lloret II

La Transició del Nomenclàtor dels carrers a Lloret II

Relats de la configuració urbana de Lloret per Sergi Yañez i Torrado

Micro_015_Muntatge

A les noves urbanitzacions de Fenals, es van triar noms de pintors com Alfred Sisquella, Domènec Carles, Joaquim Mir, Josep Maria Sert, Marià Fortuny, Pablo Picasso, Ramon Casas, Ricard Canals o Isidre Nonell. Tenint en compte que l'avinguda central de Fenals portava el nom d'Amèrica, i que hi havia els carrers dedicats a les Antilles i al Rio de la Plata, es van proposar topònims vinculats a l'Amèrica de parla castellana com Buenos Aires, Carib, l'Havana, Montevideo, Puerto Rico, Santiago de Cuba o Potosí. Aquest darrer nom té una història pròpia: atès que era un carrer de nova creació envoltat d’hotels, es va proposar el nom de carrer dels Hostals, però davant la més que probable queixa dels hotelers (l'hostal té menys categoria que l’hotel) es va decidir posar el nom de la ciutat boliviana de Potosí, tot un símbol de riquesa.

Per acontentar a tothom, Germinal Ros va confeccionar una proposta on també figuressin les personalitats més significatives del nacionalisme, com ara Aribau, Valentí Almirall, Francesc Pi Margall, Francesc Cambó o Francesc Layret. Curiosament, aquest darrer va ser el nom que entre 1936 i 1939 va dur l'actual carrer Capità Conill i Sala, conegut també a principi de segle com carrer dels Amics. Aquest carrer és una clara mostra del sentit popular i polític dels hodònims, però també és un exemple de l’ambivalència que hi ha amb el reconeixement de certes figures històriques locals, com és el cas de Conill i Sala, esclavista i prohom lloretenc.