Page 7 -
P. 7

Memòria del Servei d’Arxiu Municipal. 2006 (setembre/desembre) - 2007

i refer determinats inventaris per tal d’adaptar-los a les          pretén oferir un servei de consulta àgil, transparent i eficaç
normes estàndards de descripció documental. Enguany,                als ciutadans, als representants polítics, als tècnics i als
s’ha pogut refer el fitxer de descripció de les col·leccions de     propis administratius.
cartells i fulletons.
                                                                    A mitjans de l’any passat s’elaboraren uns instruments de
Anàlisi i descripció de la documentació                             descripció que ens van permetre controlar més de 5000
administrativa generada per l’antiga secció                         expedients d’obres (majors i menors) i més de 3000
d’activitats. 1960–1980                                             expedients d’activitats (bars, restaurants, discoteques...).
                                                                    I enguany, s’ha tractat, organitzat i inventariat diverses
A l’arxiu municipal es conserven uns 14.000 expedients              tipologies documentals: planejament (més de 1000
que foren generats, entre 1960 i 1980, per l’antiga secció          expedients), obres municipals (uns 500 expedients),
d’activitats. Tota aquesta documentació fa referència a             disciplina urbanística (més de 3000 expedients)... Tot
l’obertura, tancament i traspassos d’establiments comercials        plegat, doncs, ens ha permès controlar un volum de 200
i, per tant, els serveis tècnics i/o els ciutadans ens sol·liciten  metres lineals de documentació, que inclou més de 10.000
la localització d’aquests expedients per tal de resoldre            expedients administratius.
qüestions administratives o personals. Fins ara, però, no es
disposava de cap instrument de descripció que ens permetés          Activitats de difusió
una localització rapida i eficaç d’aquesta documentació i,
per tant, durant aquest any s’ha iniciat l’elaboració d’un          Butlletí “Sesmond” i col·lecció “Es Frares”
inventari, a nivell d’unitat documental composta, que ens
ha de permetre donar resposta a totes aquestes demandes.            Des del servei d’arxiu s’impulsa l’edició de dues publicacions.
Actualment, ja s’ha tractat el 50% d’aquesta documentació           D’una banda, el butlletí “Sesmond” ens permet donar a
i, molt probablement, la descripció global podrà estar              conèixer les activitats i els ingressos documentals que es
acabada en el decurs del 2008.                                      realitzen a l’arxiu municipal i, tanmateix, ens facilita la
                                                                    difusió d’estudis i investigacions històriques de caràcter local.
Inventari de diverses sèries documentals                            De l’altra, a través de la col·lecció “Es Frares” es publiquen
ubicades a l’arxiu administratiu                                    estudis de recerca vinculats amb el nostre municipi, que
                                                                    poden tractar sobre qüestions i àmbits ben diversos (medi
A l’arxiu administratiu (situat als baixos de les oficines          ambient, evolució social, investigació històrica, anàlisi de
municipals d’urbanisme i medi ambient) s’està duent a terme         dades econòmiques...). Així, si pel 2006 es va editar el
una intervenció arxivística que pretén organitzar i controlar       segon volum de la reedició en facsímil de l’antiga revista
el gran volum documental que, en els darrers anys, havien           local “Aires lloretencs” que es publicà entre els anys 1933 i
generat els serveis d’urbanisme i medi ambient. A partir            1936; enguany es presenta un estudi centrat en els treballs
del tractament adequat de tota aquesta documentació es              de recuperació i millora de Can Saragossa (les excavacions
                                                                    arqueològiques, els estudis artístics, la restauració, la
                                                                    història del mas...).

Elaborar la pàgina Web de l’arxiu

Dins la pàgina web de l’Ajuntament de
Lloret de Mar, s’ha dissenyat una secció
específica dedicada a difondre els serveis
i les informacions que s’ofereixen des
de l’arxiu municipal. Així, els ciutadans
poden consultar els horaris d’obertura,
la ubicació, les funcions i competències
de l’arxiu, els serveis que s’ofereixen,
el quadre de fons, la descripció de les
principals capçaleres de revistes i diaris
locals, la descripció de determinats
tràmits administratius vinculats a
l’arxiu, també poden consultar els
butlletins “Sesmond” on-line, baixar-se
el reglament del servei d’arxiu i les bases
del premi “Sesmond”... Més endavant,
però, també és previst que els ciutadans
puguin consultar els inventaris on-line,
i que puguin baixar-se documents i
imatges digitalitzades.

De moment, les vostres consultes i
suggeriments les podeu fer a:

www.lloret.cat/arxiu

                                                                      Gener 2008
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12