Page 11 -
P. 11
perjudicar. Jo alx ó no ho compar- SOS Lloret El nou reglament d'estrange-
teixo pero respecto la voluntat de aplaudeix
la majoria." ria ja ha entrat en vigor
SOS Lloret aplaudeix que I'equip
-Quins 56n e/s principals de govem de comenci a treballar El dia 7 de febrer va entrar en vigor el proc és de regularització per a
en detlnir una posició propia vers treballadors estrangers per compte d'altrí de tres mesos de durada, és
objectius que s 'ha marcat per el problema de les millores de a dir, del 7 de febrer al 6 de maig del 2005. Per tal d'informar sobre
aquest mandat? les infrastructures vlaries d'accés aquest procés, el dia 23 de febrer es va dur a terme al Teatre de
al municipi de Llore! de Mar, Blanes una xerrada informativa amb tom obert de preguntes sobre El
"En q üesti ó de taxis, potencia r la després de gairebé dos anys nou reglament d 'estrangeria, un nou proc és de regularització. La xer-
formació professional deis taxistas de desinformació continuada
i pel que fa a la terminal, que esti- vers aquest problema als seus rada va anar a ca rtee de Ghassan Saliba, president de la CITE (Centre
gui teta la definitiva i, mentrestant, ciutadans ¡ ciutadanes.
minimitzar els problemas que el d'lnormació per a Treballadors Estrangers) i Aureli Álvarez, secretari
trasllat de la terminal ocas ionará, Malgrat tot, SOS t loret creu que general de CCOO a Girona. També es va presentar el nou Servei
sobretot pel que fa al tr ánsit, L'área I'equip de govem hauria de fer un
de transpon públic tarno é es molt rigorós estere de concreció per Municipal d'lnformació
ímportant. Hem d'intentar poten- tal d'arnbar a una postura clara i Jurídica en Estrangeria.
ciar-la. Cal regularitzar legalment visible tracada sobre un mapa. en conveni amb CITE,
que entrara en funcio-
la concessió de la línia t . que es la Des de sempre, SOS Lloret nament a partir del mes
ha apostat per les millores de de rnarc.
deis barris, i fer un estudi global de les comunieacions d'entrada al
les necess itats deltránsport públic. municipi, a través d'una proposta Fins avui més de
Aixo vol dir ler un canvi de recor- que doni solució als quatre grans 3.000 immigrants resi-
regu t per intentar-lo aproximar a la déficits del poble: dents a Blanes han
major part de les urbanitzacions, demanat la certificació
que no es fácil perqu é a t.loret n'hi M il/orar I'accés a I'a utopista d 'empad ronament ,
ha 40 i moltes estan allunyades del tet que ha obliga!' als
centre del poble. Al mercat muni- C- 32 funcionaris de I'Amic
cipal, hem d'intentar que totes les Descongestionar el triJnsit a treballar a la tarda a
parades estiguin obertes i tarnb é porta tancada . _
revitalitzar-Io ¡ per últim hi ha els intem mitjanyant la ronda de
párquings. Hem de promoure la círcum val-Iacíó Requ isits de I'immigrant
construcció de párquings i pro-
maure el seu ús." Descongestionar el tr8ns;t Estar empadronat a qualsevol municipi cataía des d'abans del 7
extem, especia/ment cap a
-De parquings, hi ha pendent B /a n e s. d'agost del 2004 i disposar d'un certificat expedit per l'Ajuntament que
fer el de l passeig Cinto Verda- així ho dernostri.
guer. Quan es fara? Com unicar el municipi amb Tenir el passaport vigent.
"El párquing será molt gran i No tenir antecedents penals a I'Estat ni al seu pats d'origen i disposar
s'haura de fer en fases. La idea t'eutopiste AP-7; I'aeroport. d'un certificat expedit al seu país d'origen que així ho demostri.
és ter la primera fase en aquest Tenir una titulació acad émica o administrativa homologada a I'Estat si
manda!. La primera fase será Per tal d'a consequ ír aquests aix í ho requereix la feina per a la qual sera contractat.
la part de sota del passeig peró quatre objectius, SOS Llore! aposta
després s'ha ura d'ampliar en per la construcció de la Ronda Ten ir un contracte de treball de sts mesos de durada i de tres en el cas
direcció a I'hotel Rosamar i en Nord i la seva ccntinuaci ó fins a
direcció a la riera. Es ciar que tot la carretera de t.loret a Tossa. del sector agrari.
aix ó durara rno lts anys, potser sel Aquesta ronda de círcu rnval-Iac í ó
o vuit. Nosaltres parlem ara de ter ajudaria a descongestionar el Proced ime nt
norn és la primera fase que anir á transít intern í s'hauria d'unir a la
acompanyat de la urbanització del C-32 miíjancan t una via rápida, L'empresari o un representant legal de I'empresa haura de portar en
passeig." sanse acce ssos a las propietats persona tata la documentació necessana a les oficines de la Seguretat
colindants, sense sern áfors ni Social habilitades per al procés de regularització.
-Petii del mercat municipal. rotondes i resseguint el tracat L'administració resoldrá i notificará a I'empresari I'acceptració de la
"Ara hi ha 4 parades tancades. Fa actual proposat per l'Assoctact ó regulació, amb copia a I'immigrant interessat,
poc hi ha hagut una renovació de la deis Naturalistes de Girona L'empresari tindrá 30 dies per donar ra na al treballador en la Segure-
junta i amb tres mesos que fa que (ANGl, que es un tracat mes urbá tat Social.
hi ha la junta nova, han aparegut i respectuós amb el medi ambient L'immigrant podrá recollir aresnores el seu permís de treball a la
moltes idees i molt imaginatives. que I'actualment programat per la comissaria de policia corresponenl. El permís tindrá una vigencia d'un
Des de la guarder ía, que ja es va Generalitat. Aquesta via, d'altre any i se rv ir á nornés per treballar a la dernarcaci6 i el sector laboral per
obrir per Nadal fins a la iniciativa banda , hauria de ser d'un carril al qual s'hagi sol-licitat,
de posar-ni un eaixer automatic máxim per banda. Si al cap de tres mesos I'empresari no ha rebut cap notificació, I'immi·
grant podrá donar per denegada la seva sol·licitud de regularitzaci ó.
a dins. La meva feina ha de ser SOS Lloretdescarta taxativament
ajudar-Ios i evitar el decliu que qualsevol infrastructura via ria que
contempli la possibilitat del tracat
viuen molts mercats." • actual aprovat per la Generalitat.
Estació provisional.