Page 6 -
P. 6
Restauració dels padrons municipals d’habitants 296 metres lineals (ml). Aquesta xifra suposa l’ingrés anual més important des
de la vila de Lloret: 1808 - 1832. que funciona el Servei d’Arxiu D’aquesta xifra, 290 metres corresponen a les
trameses efectuades pels departaments respectius al nou centre de l’avinguda
Malauradament, els padrons d’habitants de començaments del s. XIX (1808, de les Alegries i només sis al centre del carrer de Josep Lluhí. Recordem que
1824, 1828, 1828 i 1832) que es conserven a l’Arxiu Municipal estaven en aquests departaments, especialment el d’Obres, generen una bona part de la
mal estat de conservació a conseqüència de l’ús i la manipulació que havien patit documentació municipal, traduïda en una mitjana del 20-25% dels metres lineals
al llarg dels anys. Així, per tal d’evitar que continués avançant la deterioració del transferits totals, la tercera en importància després de les parts corresponents a
paper, es va encarregar una restauració on es consolidés i es restauressin les parts l’àrea econòmica i a administració general. L’esgotament de la infraestructura
més danyades. actual ha impedit que la resta d’oficines municipals hagin pogut desenvolupar
amb normalitat el calendari habitual de transferències documentals. Aquesta
En el procés de restauració, per al qual s’ha obtingut una subvenció de la situació es mantindrà fins que no siguin totalment operatius els nous dipòsits
Subdirecció General d’Arxius de la Generalitat de Catalunya, s’ha fet la desinfecció projectats a la planta baixa del primer edifici.
per tal d’aturar l’activitat microbiològica, la neteja mecànica en sec, la neteja
humida per eliminar la brutícia més profunda, la desacidificació, l’assecatge, la El primer dipòsit del Servei d’Arxiu, ubicat a les dependències del carrer de Josep
consolidació d’estrips, la reintegració de zones perdudes, la laminació puntual, Lluhí, núm. 24, es va obrir l’any 1992 i es va clausurar quatre anys més tard.
l’assecatge, l’aplanatge i una relligadura i enquadernació final per a cadascun Cal tenir en compte que llavors es va traslladar pràcticament de cop tota la
dels padrons. documentació històrica que es conservava a la Casa de la Vila. En total en va
acomodar 962 ml. El dipòsit 2, ubicat a la segona planta de l’immoble, es va
Els ingressos documentals començar a omplir al 1997 i tot just ha admès la documentació equivalent a
deu anys de transferències. Aquesta documentació representa una quantitat de
Les transferències administratives 2005-2006 1.250 ml.
Durant els últims dos anys s’ha acabat d’esgotar de manera definitiva l’espai En total, els dos dipòsits sumen al voltant dels 2.200 ml, és a dir, 2,2 quilòmetres.
disponible a les instal·lacions del Servei d’Arxiu. Per aquest motiu, hem Això sense comptar altres formats i suports com la biblioteca auxiliar, hemeroteca
desenvolupat un programa d’ampliació de les instal·lacions que s’ha reflectit, local, fons audiovisuals, cartografia, cartells i pergamins. A partir d’ara, a aquesta
d’una banda, en la creació del nou arxiu administratiu ubicat al local ocupat pels xifra caldrà sumar les incorporacions de documentació a l’arxiu administratiu
departaments d’Obres, Activitats, Medi Ambient i Urbanisme situat a l’avinguda ubicat al local dels departaments d’Obres i Urbanisme i les que es facin un cop
de les Alegries i, de l’altra, en el projecte per encabir un nou dipòsit a la planta acabada l’ampliació que suposa la instal·lació del tercer dipòsit a la seu del carrer
baixa de l’immoble del carrer de Josep Lluhí que fa la funció d’arxiu central de Josep Lluhí.
i històric. Tenint en compte aquestes matisacions podrem entendre l’enorme
quantitat de documentació transferida en els primers nou mesos de l’any 2006:
Transferències administratives 2005 i 2006 (01/01 a 30/09) Transferències administratives 2005 i 2006 (01/01 a 30/09)
Àrea Metres Metres Percentatge Serveis Turístics i de Promoció Alcaldia Serveis Generals i Governació
lineals lineals 0,54% 0% 1% 3%
Alcaldia
ÀREA ALCALDIA 2 2 3% Seguretat Ciutadana Serveis Econòmics
Governació 10,63% 6% 11%
OIAC / OMIC 2,3 9,8
Arxiu 2,4 77,96 Serveis a la Persona
ÀREA SERVEIS GENERALS I GOVERNACIÓ 5,1 39,9 2,41% 2%
Rendes 5,46
Recaptació Executiva 31,1 290,5 Servei Urbanístics i de Medi Ambient
ÀREA SERVEIS ECONÒMICS 8,8 0% 77%
Obres Edificació 9,2 100%
Intraestructures i Urbanisme 110 21,6 Transferències administratives (en ml)
Activitats 143 0,1
ÀREA SERVEIS URBANÍSTICS I DE MEDI AMBIENT 37,5 373,1 290
Benestar i Família
Cultura i Ensenyament 3,7 300 179 77,1 Arxiu Obres
ÀREA SERVEIS A LA PERSONA 5,5 93,1 Arxiu central
Policia Local 250
ÀREA SEGURETAT CIUTADANA 21,6 200
Promoció Econòmica
ÀREA SERVEIS TURÍSTICS I DE PROMOCIÓ 0,1 133,9
TOTAL 150
2003 2004 6
100 2005 2006 (01/01 a 30/09)
50
0
2002
6