Page 4 -
P. 4
Memòria del Servei d’Arxiu Municipal 2009
Total consultes 2005-2009 Els ingressos documentals
9000 8420 8826 Les transferències administratives
8000 2101 2908
7000 Durant l’exercici de l’any 2009 s’ha produït un descens
6000 2158 2475 4021 6319 5918 significatiu dels ingressos documentals que provenen de les
5000 2158 2475 4021 transferències administratives i s’ha passat dels 161,60 m.l.
4000 de l’any 2008, als 125,10 m.l. de l’any 2009, la qual cosa
3000 2005 2006 2007 2008 2009 representa un descens del 22,59%.
2000
1000 És difícil precisar quines són les causes d’aquesta davallada,
però es podria apuntar com una raó decisiva el fet que
0 durant l’any 2009 els Serveis a la Persona i els Serveis de
Seguretat Ciutadana no hagin fet cap transferència. D’altra
Consultes presencials Consultes virtuals banda, també es podria considerar com a motiu afegit la
implantació progressiva dels suports documentals derivats
Total usuaris usuàries 2005-2009
4500 4117 Transferències administratives 2009
4000 278
3500 2169 2958 Àrea Metres Metres %
3000 3839 546 000 ALCALDIA lineals lineals 0
2500 29
2000 2412 0,1
1500 23
1000 100 SERVEIS GENERALS 39
500
801 1054 111 Serveis Jurídics / Unitat Jurídica 7,2 1
0 801 1054
2169 112 Serveis Jurídics / Via Pública 0 0
0
130 Organització i Recursos Humans 3 8
100
2005 2006 2007 2008 2009 140 Arxiu 24,7 36,6
150 Informàtica 0
Usuaris/àries presencials Usuaris/àries virtuals 160 Oficina Informació i Atenció Ciutadana
0,6
170 Territori 0
Els préstecs 180 Participació Ciutadana i TICS 1,1
Evidentment, les davallades en el nombre de consultes 200 SERVEIS ECONÒMICS
internes i en el nombre d’usuaris interns havia de comportar
una reducció del nombre de préstecs administratius i, 210 Gestió i Inspecció Tributària 9,2 28,3
efectivament, en relació a les dades de l’any 2008 s’ha 220 Comptabilitat 12,7
produït una reducció del 4,4% en els préstecs, que van
passar de 1.413 a 1.350. 230 Tresoreria i Recaptació Executiva 6,4
L’Arxiu en línia 300 SERVEIS D’URBANISME 10,6 49,3
310 Planificació i Gestió Urbanística 35,9
D’altra banda, volem constatar l’èxit que ha tingut 320 Obres
l’“Arxiu en línia”. Aquest servei es va posar en marxa a
finals de l’any 2008, amb un important nombre de visites 330 Disciplina Urbanística 2,8
virtuals efectuades per la ciutadania mitjançant Internet.
Des d’aleshores, hem posat a disposició pública, en el 400 SERVEIS A LA PERSONA
web de l’Ajuntament de Lloret de Mar (www.lloret.cat),
llibres del padró municipal d’habitants fins a l’any 1901, 410 Benestar i Família 0
documentació de l’antiga Universitat de Lloret i premsa
publicada a la nostra població, tot plegat prèviament 420 Esports 0,3
digitalitzat. Cal tenir present, però, que durant els primers
mesos de funcionament del servei la quantitat de visites que 430 Educació 0 0,8
va rebre fou molt elevada, pel ressò que en feren els mitjans 440 Joventut 0
de comunicació. Durant l’any 2009 el nombre de visites va
anar baixant fins a arribar a uns nivells de relativa estabilitat, 450 Cultura 0,5
en els quals es mou actualment. En tot cas, considerem que
tant les consultes virtuals com les presencials han d’ésser 460 Biblioteca 0
tingudes en compte en les estadístiques de consultes, essent
com són dues formes funcionals i complementàries d’accés 470 Casal del Jubilat 0
per part de la ciutadania a la documentació del Servei
d’Arxiu Municipal. 500 SERVEI DE SEGURETAT CIUTADANA
510 Policia Local 00
520 Protecció Civil 0
600 SERVEIS TURÍSTICS I DE PROMOCIÓ 0,2 0,2
610 Turisme 0
620 Comerç i Promoció
621 OMIC 0
700 SERVEIS PÚBLICS I MEDI AMBIENT
710 Medi Ambient i Mobilitat 0,2
720 Activitats Mediambientals 6,3 9,8
730 Obra Pública i Serveis de Manteniment 3,3
740 Cicle de l’Aigua 0
TOTAL 125,1
4 Febrer 2010