Page 4 -
P. 4

desembre                                       Tm                                                2002

                                           Tema deL mes

..I -~ _.. ,.._... ..;1                                                                          M. A.. Comas

Un petit comen;:s de L10ret de Mar

La lIuita del petit comer~ contra els "supers"

La proliferació de les grans supercicies en les darreres decades als nostres pobles a con-

dicionat les estrategies que els petits comerr;:os han establert per no desapareixer.

e I ffiUn1Cipl de Blanes podem             grans superficies. Aquesta diferenciació  lallt l si prenem totes i cadascuua de les
      adonar-nos que la competencia        és sinónim d"un tracte persanalitzar:     botiglles que podem visitar. trobem que

entre grans supermncalS i botiguers s"informa al client de les caraclerís- la varietat que ens proposen és major

inicialment sembla evidcnt: als afores tiques del producle. de la relació quali- que en qllalsevol gran sllperticie: desde

del pable lrobelll grans extcnsions de lal - preu: Un scrvei directe d'alenció al joieria. passant pcr la confecció de

zones comercials on es por comprar client: possibilitat d'adquirir els pro- rnoua i acabant en el1l1obiliari de disse-

quas; bé de tul. Per allca banda I'aclivi- dudes donant una paga i scnyal o re ser- ny. Eslarícm parlant de ¡'<:lnomcnaíla

tat cOIlll:J"cial del centre de Blunes esta v3nt-ho de paraula, j tins i tot. dcixar la oferta a cel obert: el consumidor a més

encap<;alada pel p,elit hotigucr i. el compra efectuada a la botiga i passar a d'anar de botigues on pot trabar una

Mercal Central.                            buscar-la més tard per mofius de gran varietnt d'articlc-s, també pot

Pel Llue fa als supennercals. aquests cOlTIocJital... A més a més el peÜt com- gaudir u'un bon passeig. aparadors,

apasten per una Oferta en política de ery de Blanes. com a conccple gLobaL JlUI11S de NaJa!. ..

preus baixos i més económics, repre- es traba represcnlal per les dues asso-         Si el consumidor de Blanes vol com-

sentada sobretot per les seves prúpil:s ciaciolls de botigucrs que hi ha: Top prar qut:\ iures les dues opcions que

marques o marques blanques. on la Blancs i Blanes Centre. q s'encarreguen proposa la vila son, o bé ens dirigim als

relació l¡ualitat preu també hi queda de unificar c1s esfor)'os i interesos de SUpel1l1ercilts i el .seu extens venrall de

retle:-.ada. A la vegada. comprar en una tOl5 els comerciarus. BlancS' Centre. per productes i ofertes. o pn:ferim adrec;.ar-

gran superficie. significa tenir tots els exemple. va posar a l'aba.sr deis sells nos al mercar local (oben (Ots cls dies

articles que necessitem en un mateix c1icnL"\ durant el mes d'octubrc 14.000 I1.lcnys diul1lCllges) i trobar el tracre

l"ecinle peró al mateix lemps els COD-     hores gratuHes de p~\rking per fer més    direcle i la qualitar deis productes
~umidors queden limitats a le.! varlelut   comode i accessible c.:I fet d'anar de    escollils pel propi mercader, ja sigui
                                           compres pel IlUCÜ urba. 1 per afrpntar    peix, ve~'dllres o caro. A més també
d~ produttes que el supermcn.:at ofcr-     de manera competitiva les dates de        posen a la noslra disposició 1 hora de

elx.

TOl i així, la siLuació no és de desa- "Nadal, daborani lot un scgllil d'activi- parking gratuHa per facilirar-nos la

vantatge pel petiLbotigllcr de Blanes, ja  tats lúdico - cllltLlfals pel cenlre de   feina.
que aq L1est últi m apost[l per donar un   Blanes com ara trobar-nos amb el Pare       En definitiva. a Blancs. trobem dues

s'ervei diferent al que poden ofe.rir les Noel mcnlres anem de compres. Per maneres d'afrontar el conslllllisme, i

------------------------'I.!II"EllniltoJie'ilI-----------------------
   1   2   3   4   5   6   7   8   9