Page 4 -
P. 4
desembre Tm 2002
Tema deL mes
..I -~ _.. ,.._... ..;1 M. A.. Comas
Un petit comen;:s de L10ret de Mar
La lIuita del petit comer~ contra els "supers"
La proliferació de les grans supercicies en les darreres decades als nostres pobles a con-
dicionat les estrategies que els petits comerr;:os han establert per no desapareixer.
e I ffiUn1Cipl de Blanes podem grans superficies. Aquesta diferenciació lallt l si prenem totes i cadascuua de les
adonar-nos que la competencia és sinónim d"un tracte persanalitzar: botiglles que podem visitar. trobem que
entre grans supermncalS i botiguers s"informa al client de les caraclerís- la varietat que ens proposen és major
inicialment sembla evidcnt: als afores tiques del producle. de la relació quali- que en qllalsevol gran sllperticie: desde
del pable lrobelll grans extcnsions de lal - preu: Un scrvei directe d'alenció al joieria. passant pcr la confecció de
zones comercials on es por comprar client: possibilitat d'adquirir els pro- rnoua i acabant en el1l1obiliari de disse-
quas; bé de tul. Per allca banda I'aclivi- dudes donant una paga i scnyal o re ser- ny. Eslarícm parlant de ¡'<:lnomcnaíla
tat cOIlll:J"cial del centre de Blunes esta v3nt-ho de paraula, j tins i tot. dcixar la oferta a cel obert: el consumidor a més
encap<;alada pel p,elit hotigucr i. el compra efectuada a la botiga i passar a d'anar de botigues on pot trabar una
Mercal Central. buscar-la més tard per mofius de gran varietnt d'articlc-s, també pot
Pel Llue fa als supennercals. aquests cOlTIocJital... A més a més el peÜt com- gaudir u'un bon passeig. aparadors,
apasten per una Oferta en política de ery de Blanes. com a conccple gLobaL JlUI11S de NaJa!. ..
preus baixos i més económics, repre- es traba represcnlal per les dues asso- Si el consumidor de Blanes vol com-
sentada sobretot per les seves prúpil:s ciaciolls de botigucrs que hi ha: Top prar qut:\ iures les dues opcions que
marques o marques blanques. on la Blancs i Blanes Centre. q s'encarreguen proposa la vila son, o bé ens dirigim als
relació l¡ualitat preu també hi queda de unificar c1s esfor)'os i interesos de SUpel1l1ercilts i el .seu extens venrall de
retle:-.ada. A la vegada. comprar en una tOl5 els comerciarus. BlancS' Centre. per productes i ofertes. o pn:ferim adrec;.ar-
gran superficie. significa tenir tots els exemple. va posar a l'aba.sr deis sells nos al mercar local (oben (Ots cls dies
articles que necessitem en un mateix c1icnL"\ durant el mes d'octubrc 14.000 I1.lcnys diul1lCllges) i trobar el tracre
l"ecinle peró al mateix lemps els COD- hores gratuHes de p~\rking per fer més direcle i la qualitar deis productes
~umidors queden limitats a le.! varlelut comode i accessible c.:I fet d'anar de escollils pel propi mercader, ja sigui
compres pel IlUCÜ urba. 1 per afrpntar peix, ve~'dllres o caro. A més també
d~ produttes que el supermcn.:at ofcr- de manera competitiva les dates de posen a la noslra disposició 1 hora de
elx.
TOl i així, la siLuació no és de desa- "Nadal, daborani lot un scgllil d'activi- parking gratuHa per facilirar-nos la
vantatge pel petiLbotigllcr de Blanes, ja tats lúdico - cllltLlfals pel cenlre de feina.
que aq L1est últi m apost[l per donar un Blanes com ara trobar-nos amb el Pare En definitiva. a Blancs. trobem dues
s'ervei diferent al que poden ofe.rir les Noel mcnlres anem de compres. Per maneres d'afrontar el conslllllisme, i
------------------------'I.!II"EllniltoJie'ilI-----------------------