Page 3 -
P. 3

dGsembre                     Ed                                                                                                                                           Sm     2002

                           Editorial                                                                                                                                     Sumari

Comprar al súper o a la botiga                                                                               Ed Editorial 3. Comprar al súper o a la botiga
                                                                                                             Adeu a I'eflmer mil·lenari
a I'igual que el turisme va traosfonnar I'economia i elE costuros, I'aparició
       deis supermercats, des de -priocipis deis anys 80, ha canviat els habits de                           Tm Tonm úol moa 4. la
tot;; nosaltres. Amb el tcmps to(s bem éanviat els nostres costums a I'hora de fer                           !Iuita del petlt comen;:
la compra. És evident que els supermercats, i les grans. arees comercials, nan                               contra els supers, 1 les
guanyat teneoy a la botiga tradicional, pels avaotatges que suposa, en molts                                 armes del petit comerg
                                                                                                             per combatre la compe-
casos, el poder ter la compra tota d 'un cop i, al mateix temps, teoir la I1ibertat                          tencia

d'elegir e.I productes directamenl del prestatge, sense haver que donar cap expli-                                                     Ps Personalga 8.

caeió, excepte qnao anibem a la caixa. És aqul, a I'hora de pagar, on també es                                                                   Ouim Davan, comisa-
marquen les diferencies. No és del tot ce1i que als snpeonereals les cases siguin                                                            ri de Llore! Mil Anys
més barates. De vegades si, de vegades no. Les grans arees eorriereials juguen a
les promocions i a les rebaixes amb Una serie de productes, 101 eOmpensant el                                Nt Noticies 12.Pinya de
client eo d'altres. També els bOligers han hagul d'adaptar-se als oon8 lemps i                               R"osa 14.lsabel clara
s'han espeeialitzat en l'ofel1a i en els preus. Sense oblidar el earaeter més fami-                          Sima pregonera 19.
liar i d'ateneió al é1ienl que marca un hon servei a una botiga de tola.la vida.                             Finalitzen les excaya-
Malgrat tot, la lIuita eotre David i Goliat segueix desmesurada. Des d~ l'bora de                            cions deis ameUJers
comprar al majOfisla 'fins afer publ ¡citat o negociar amb les entitals bancilries les
carregues per l'ntilitzaeió dc les targeles de credil. És per aixo que és neeesarL                           Op Onmio 22. Ramón Ramos
unes· orgaoitzacions de petits botigers més actives i, al mateix temps, un millar                            Pll'layG p¡1blic:n 26. Pie de Llore! de Mar
control de les admini"traeions·a I'hora de fer aplicar les regles anfimooopoli a les
cadenes de supermereats, sobretot en arces eom la Cosla Brava Sud, 011 en el cas                                                  ct Cultura 28.Adeu aPere
de Blanes i espeeialmenl en el de L1oret, I'oferta sembla quedar en mans d'una                                                    Puig 30. éxit de la tira medie.-
sola cadena, "Caprabo", ~n possible delrimenl del consumidor qu~, a fi de tomp-                                                    val 32 .La vila Romana de
tes, es qui té ¡'última paraula a I'hara de ler la compra                                                                          Tossa visítable a t'estiu

Adéu a I'efimer Mil·lenari                                                                                   Rd Rec<lI't1 34. M. Boadas i A. Fabregas

l es lestes múltiples i per a tols el gustos del MiHeoari de L10rel de Mar,                                  Es Esvorts 36.
    amb aetes lúdies, culturals i populars, han mareat aquest any 2002 que
eslem a punt de dir adéu. És una llastima que, havent disposat d'un pres5u-                                  Sola guanya el
post tao generós, els organitzadors del Mil·lenari no bagin.pensat en dedicar                                campionat del món
una part del mateix a inverlir en alguna cosa més que en festes. Haura sigut
una mica com un esplendid easlell de foc, pero sense deixar peljada en el                                    Ec EconOmlit 37. Frecarn
record de les fulUJes generacions. No hauria estat gens malament destinar
pan del pressuposl en dotar la Vila de Lloret, per exemple, d'un gran pare                                   Cu Cllina 40 El ventall
verd batejat en honor del MiHenari en arces, Com a la Boadella, o dan·era el
Monterrey, on I'any del Mil·lenari passara a I'historia com el de les noves                                  Sv Serllt.:ls 42. Farrnacies
edificaeions en zones que eren fins la poe puhno_ns verds per als ]jaretenes.
                                                                                                             oOcl 46. Resultats Numero Anterior,

                           la Costa Publicacions S.L C11'"~Il00r;Mm                                          Edila: La Costa PublicapiOns, S.L.                          Assessor IIngOlstic: Pau Gassio\

                                                         Cerilre Oncine.s Terminal Aulobusos'Ql¡s¡;at.; 2l}  Consell Editorial: Josep Blantll. Mada Assurnpció Comas.    Publlcltat: Azucena BOIra
                                                                                                             Joan Mundél, Xavler ~uigdemoot ! Ramon Vllaró               Grafism~: Sánll Verdaguer·Vilaro
I l : : ~ : : : : : ~ ; ; ~A17p3a1rt0a!LdloereC! odrereMusa.r63(G2IRONA)                                     Coordinació de Redacció: Sara Lopez                         Maquetacló: Adria Gibert
                                                        Tel-Fax C<lmertlal 972 371 296 MóbH 676 088 563                                                                  Impressló: Impremta pagés Anglés.
                           Telf Redaccló 972.363'279                                                         Col·laboradors: Jordl praper. Amaranta Gibert. Gala PuJo].  Oistrlbució: Stmlei da dislrliJl.lcló
  www.costabravasud.net    Dlposillegal~ GI-15023-2001                                                                                                                   logfslica 2000,
lacosta@costabravasud.net                                                                                    AlbenRos
                                                                                                             Fotografla: Maria Assumpcló Comas I EllsabelhGI';;pé(t

--------------------.j~----------------
   1   2   3   4   5   6   7   8