Page 7 -
P. 7
Tmmalg 2002
I'A-l<). Aquesta llarga selJl d'aulomóbili tiodria Ima calyada de 12 lll. dividits en dos
és observable qualsevol diumenge al ves- cantiIs de 3'5 m. i vonils de 2'5 m. amb la
pre. Pel que fa a la carretera de Lloret, constmcció d'un carril addicional allá on el
homha pogul Veure eues quilométriques carril tiogui un nivell superior al 5%.
Aquesta última apeiÓ es la que mes s'avé
alabans d'arribar _primer sémafor ¡que amb les recomanacions ~tes. per
fab que un trajecte de deu minuts es con-
verteixi en un d'una l19ra. Aquells que l'Associació Naturalisles de Girana
han vingut a passar una estailil per rela- AUTOt\-ATIC AUTOt\-ATI( (ANG) en un estudi que els encarregá el
xar-se acaben marxant crispats, aguells 1998 l'Ajuntament de Tossa. En aquesl
que han de desplayar-se per exigeneies estudi, encarrega! por I'equip de governde
laborals han d'invertir moll de temps i
CID ¡ entregal a l'equip de govera del
aquells que han d'anar a I'Hospital PSC-JpT, els naluralistes l'OComanen a
Conúl.rcaI ja tenen un segoD problema. l'Ajuntament "evitar l'arribada de l'A-19,
És per tots aquests motius que els inten- ja que augmentaran per triplical els proble-
sos debats que s'estan produinl últimarnent mes de tráosit rodat." Segons l'ANG, la
al voltanl de les necessitats· de rnillorar la lntensillltMitjana.de Tnlnsit Diari (lMD)
XaIxa de comunicacions del nord del de l'autbpistaA-19 era de 38.185 vehicles
Maresrne i la Costa Brava sud afecten de perdia I'any 1998, en tant que l'lMD de la
carretera Gl-600 -Iá de Tossa a L1orel~ era
pIe a tota aquesta area, i especialment a
Tossa, que es la població que queda mes de 12.336 vehicles per dia I'any 1996.
"arraconada" d'aquesta sub-comarca. Els
"Aquesta infraestruc'lura es del tot incom-
dos principals debats se centren en els res- I"'tible amb la sostenibilitat territorial",.
pectius desdoblaments de l'A-19 i I'N"IT, i condolen els naturnlistes,ja.~ue provocaria
no són debats exemptS de polémica, ja que '~sit.uaciol1S catastrófiques" no només pel
la imPQrtimeia deis trayat¡; d'aquesles vies que fu a la capacita! de Tossa d'absorbir el
uo passa desapercebuda ni per a les inStitu- tráosit ródal de l'A-19 sinó també pel que.
cions públiques ni per a les fu a l'impacte en el medi nat-
privades. lnteressos politics i COST unal: "mantenir I'e<¡uilibri
econornlcs, públics i privats, OPCIÓ LONGITUD OBRES REMARCABLES teDitorial del municipí es del
han acabal per detenninar 4 ¡x>nfs sobre la riera, de Can Sota 3.751.000.000 tO! incompatible amb la rea-
ptes.
que des de Tordera i Palafolls 1 6,440 Km 2 túnels de 272 i 580 metres litzaeió d'aqllesta infraes-
fins a Tossa totholÍt hi vll1gui tmctuna (...), siguiJicaria I'a-
dir la,seva. De les dues vies la 2tires da 2ffi i214 rreVes 3.042.000.000 dequació de noves superfi-
~ da 3l rreIres !dlle ¡, Ra'a da b;sa ptes.
que pot acabar afectaot més a 2 6,584 Km cies al tránsit destruinl boná
Tossa es l'A-19, que amb la part dejs valot5 naturnls que
nova. nomenclatura passarn a 3 3,970 Km 2 ponts per travessar 3 torrents 3,905.000.0.00 configuren encara l'entom
1 túnel de 1.600 metres ptes. UlM de Tossa". L'estudi con-
ser la C-32. Ara per ara exis- c10u suggerint que "els pro-
teixen tres lra&ats previstos
per a aquesta carretera que blemes de trirnsit amb
previament haurá passat pels temies munici- Llore! i Tossa passant mitjanyant dos tí¡nels pel Blanes"-iLloret?- "caIdria resoldre'ls mitjan-
paIs de Palafolls, ToJdera, Blaoes i Llore!. Tots Coll de la Palomera lins [er-la morir al punl yanl una variant a Libre!." Actualment aquesta
tres trayats preveoen fer arribar aquesta auto- quilomi:tric 18'58 de ia carretera G-68l al'in- opeió es la que deren el PSC-JpT en tant que
pista des de Palafolls' flns a les Aleglies, con- dret de can Samada-I'Arropi!. L'alteraativa 3 l'equip de govem foonal por CJO-AET ha des-
crelament en el que sera el punt quilomi:tric consisteix en creuar la riera de Can Sota i supe- estimalles recomanacions deis naturalistes de
12'2 de l'autopistaTordera Llore!. Les altema- rar la muntanya del Morta Fred mitjanyant un Girona en optar per fer morir l'A-19 a Can
tives 1 i 2 reprenen l'aulopista en aquest punt, túnel lins arribar a la Gl-jj()Q a I'indret de la Samada, a tres quilómetros de Tossa.
fent-la seguir pe¡: I'anticcami que COJJ1UDicava fon! de Saul Lloreny. Aquesta última carretera Q. RulJIaIlI, R. Colrina, J. Mundet BIanes, Uoret. Tossa.
Cán Taulina, S.L. ~~
Av¡ja. Les Alegries, 89 ~.~ Can Taufina
Tel./Fax. 972 363 854 ,
17310 LLORET DE MAR @ Bar - RestAurant
S~r,,~i a l N.I.F. B-17445024 ~
CAE. 17HF058N
1:>0"'-' i~i Ii Avdít.. Lc.".AJegri($¡ :-!n,
m. 97.2 37 JO 2:1
\7310 w.ORE-T-DE: MAR
la rost,gij _