Page 7 -
P. 7

Tmmalg 2002

I'A-l<). Aquesta llarga selJl d'aulomóbili                                                       tiodria Ima calyada de 12 lll. dividits en dos

és observable qualsevol diumenge al ves-                                                         cantiIs de 3'5 m. i vonils de 2'5 m. amb la

pre. Pel que fa a la carretera de Lloret,                                                        constmcció d'un carril addicional allá on el

homha pogul Veure eues quilométriques                                                            carril tiogui un nivell superior al 5%.
                                                                                                 Aquesta última apeiÓ es la que mes s'avé
alabans d'arribar _primer sémafor ¡que                                                           amb les recomanacions ~tes. per

fab que un trajecte de deu minuts es con-

verteixi en un d'una l19ra. Aquells que                                                              l'Associació Naturalisles de Girana

han vingut a passar una estailil per rela- AUTOt\-ATIC                          AUTOt\-ATI( (ANG) en un estudi que els encarregá el

xar-se acaben marxant crispats, aguells                                                          1998 l'Ajuntament de Tossa. En aquesl

que han de desplayar-se per exigeneies                                                           estudi, encarrega! por I'equip de governde
laborals han d'invertir moll de temps i
                                                                                                 CID ¡ entregal a l'equip de govera del

aquells que han d'anar a I'Hospital                                                              PSC-JpT, els naluralistes l'OComanen a

Conúl.rcaI ja tenen un segoD problema.                                                           l'Ajuntament "evitar l'arribada de l'A-19,

És per tots aquests motius que els inten-                                                        ja que augmentaran per triplical els proble-

sos debats que s'estan produinl últimarnent                                                      mes de tráosit rodat." Segons l'ANG, la

al voltanl de les necessitats· de rnillorar la                                                   lntensillltMitjana.de Tnlnsit Diari (lMD)

XaIxa de comunicacions del nord del                                                              de l'autbpistaA-19 era de 38.185 vehicles

Maresrne i la Costa Brava sud afecten de                                                         perdia I'any 1998, en tant que l'lMD de la
                                                                                                 carretera Gl-600 -Iá de Tossa a L1orel~ era
pIe a tota aquesta area, i especialment a

Tossa, que es la població que queda mes                                                          de 12.336 vehicles per dia I'any 1996.
"arraconada" d'aquesta sub-comarca. Els
                                                                                                 "Aquesta infraestruc'lura es del tot incom-

dos principals debats se centren en els res-                                                     I"'tible amb la sostenibilitat territorial",.

pectius desdoblaments de l'A-19 i I'N"IT, i                                                      condolen els naturnlistes,ja.~ue provocaria

no són debats exemptS de polémica, ja que                                                        '~sit.uaciol1S catastrófiques" no només pel

la imPQrtimeia deis trayat¡; d'aquesles vies                                                     que fu a la capacita! de Tossa d'absorbir el

uo passa desapercebuda ni per a les inStitu-                                                     tráosit ródal de l'A-19 sinó també pel que.

cions públiques ni per a les                                                                                     fu a l'impacte en el medi nat-

privades. lnteressos politics i                                                                  COST            unal: "mantenir I'e<¡uilibri
econornlcs, públics i privats, OPCIÓ LONGITUD OBRES REMARCABLES                                                  teDitorial del municipí es del

han acabal per detenninar                                 4 ¡x>nfs sobre la riera, de Can Sota   3.751.000.000   tO! incompatible amb la rea-
                                                                                                       ptes.
que des de Tordera i Palafolls    1             6,440 Km     2 túnels de 272 i 580 metres                        litzaeió d'aqllesta infraes-

fins a Tossa totholÍt hi vll1gui                                                                                 tmctuna (...), siguiJicaria I'a-

dir la,seva. De les dues vies la                                 2tires da 2ffi i214 rreVes      3.042.000.000   dequació de noves superfi-
                                                          ~ da 3l rreIres !dlle ¡, Ra'a da b;sa        ptes.
que pot acabar afectaot més a     2             6,584 Km                                                         cies al tránsit destruinl boná

Tossa es l'A-19, que amb la                                                                                      part dejs valot5 naturnls que

nova. nomenclatura passarn a      3             3,970 Km  2 ponts per travessar 3 torrents       3,905.000.0.00  configuren encara l'entom
                                                              1 túnel de 1.600 metres                  ptes.     UlM de Tossa". L'estudi con-
ser la C-32. Ara per ara exis-                                                                                   c10u suggerint que "els pro-
teixen tres lra&ats previstos

per a aquesta carretera que                                                                                      blemes de trirnsit amb

previament haurá passat pels temies munici- Llore! i Tossa passant mitjanyant dos tí¡nels pel Blanes"-iLloret?- "caIdria resoldre'ls mitjan-

paIs de Palafolls, ToJdera, Blaoes i Llore!. Tots Coll de la Palomera lins [er-la morir al punl yanl una variant a Libre!." Actualment aquesta

tres trayats preveoen fer arribar aquesta auto- quilomi:tric 18'58 de ia carretera G-68l al'in- opeió es la que deren el PSC-JpT en tant que

pista des de Palafolls' flns a les Aleglies, con- dret de can Samada-I'Arropi!. L'alteraativa 3 l'equip de govem foonal por CJO-AET ha des-

crelament en el que sera el punt quilomi:tric consisteix en creuar la riera de Can Sota i supe- estimalles recomanacions deis naturalistes de

12'2 de l'autopistaTordera Llore!. Les altema- rar la muntanya del Morta Fred mitjanyant un Girona en optar per fer morir l'A-19 a Can

tives 1 i 2 reprenen l'aulopista en aquest punt, túnel lins arribar a la Gl-jj()Q a I'indret de la Samada, a tres quilómetros de Tossa.

fent-la seguir pe¡: I'anticcami que COJJ1UDicava fon! de Saul Lloreny. Aquesta última carretera  Q. RulJIaIlI, R. Colrina, J. Mundet BIanes, Uoret. Tossa.

                                              Cán Taulina, S.L.    ~~

                                         Av¡ja. Les Alegries, 89   ~.~ Can Taufina
                                          Tel./Fax. 972 363 854 ,
                                        17310 LLORET DE MAR        @ Bar - RestAurant

S~r,,~i a l                                     N.I.F. B-17445024  ~
                                                CAE. 17HF058N
1:>0"'-' i~i Ii                                                    Avdít.. Lc.".AJegri($¡ :-!n,

                                                                   m. 97.2 37 JO 2:1

                                                                   \7310 w.ORE-T-DE: MAR

                                                                   la rost,gij                                                           _
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12