Page 5 -
P. 5

m'" Tm

Aixi volen que la carretera es conver-             Blanes i s'acaba a I'entrada de Llorer Per                                    ment amb la carretera
teixi en un cinturó d~tmjó entre Blanes.           I'altre costat, a la carretera de Tossa. en els                           I de Vidreres, ''perqué
Llore! i Tossa de Mar amb un sol can:i1            piljors momenÍ5 del dia, la ella comew;a a la
per banda. Per ara la plataforma per una           crullla del Trull. El nucli de Lloret ha esde-                                marcarla excessiva-
alternativa a I'autopista té previst ren-          vingut llll coll d'ampolla per a la circulació.                               ment la continui'tat
nir-se amb representants mlIDicipals de                                                                                         fins aTossa". El1ral"lt
                                                     Des de fa mes de deu anys, i sobretot des                                 d'una manera o a1tra
=Lloret i del govera cata1á, que                   de la construcc.ió de l'autopista C-32, abaos                               creua San! Pere del
                                                   A-19, s'ha treballat molt per donar-hí. una                                 Bo5c i disposa d'un
totalment a favor de l'autopista.                  solució. pero a hoces d'ara encara c6ntinuen                                   estudi d'impacte
Curiosamen!, els sociaJistes de Blanes             Jes reunioos de tOts els grups, polítics i eco-                               ambiental aprov31 el
s'ban hagut de quedar almarge de la                logistes sobretot, que han de conduir a I'ela-                                27 de desenibre del
platafonna a I'espera de COllverses amb            boració del pIOjecte constructiu final. Segons                               2000. Aquest estudi
els homónims i companys de partit de               Miquel Buixeda, cap deis serveis recnies,                                     informatiu, en el
Uoret que, en més d'lUl3 ocasió, han               "no hí ha cap" problema tecnic específic que                                  moment de la redac-
mostrnt el seu acord amb I'ambada de               hagi impedittrobar la solució.                                                ció del projecte 100Jic
                                                                                                                                 definitiu, llOmes fun\
I'autopista, tal i com es preven, a Llore!            Des de l'Ajuntament lloretenc es recolza                                  funcions d'avanlpro-
                                                   la prolongació de l'autopista, en coneret I'a-                                jec!e.
de Mar. El grup d'Esquerra                         nomenada alternativa 2 amb solució 1, que             L'Associació de Naturalistes de Girana
Republicaoa de Blanes, Iniciativa per              inclou una gran area de serveis de 400 merres      (ANG) dóna suport a la proposta de
Catalunya de Lloret, i altres gmps, ja             per 800 metres, amb botigues i restatmilllS.       l'Ajuntament de Tordera i de la Plataforma
s'ban mostrar contraris a la plataforma i a I'a-   Les reunions i cornunicats múltiples deis          Salvem Jalpí. Aquesta solució preveu un
nibada de I'autopista tal i com es planeja: amb    darrers tempa responen a I'expedien! d'infor.-     viaducte que travessa la vall de Jalpí, evita
triple carril de pagament i una área de pélllge a  mació pública, correspouent "al projecte de        el Vilar i la riera de Valldernaría.i cormecta
                                                   tra9'lt fins a Llore! amb sortida a Llore! Sud,    amb I'Nll a través de túnels.
l'al9'lda de Llore! amb tretze víals.              pel Papalús i el final a Les Alegries".
                                                                                                        L'impacte paisatgístic pot ser importan!,
Res no ha canviat                                    El tram "aproval en el 2000, qoe acaba a
                                                   llOre!, encara no té una data coocreta de realit-  petÓ redueíx mol! I'impacte ecológie,ja qUe
  Els darrers vint anys la població de Lloret      zació" i exclou el tram entre el quilÓrnelre       pennet lUla bona supervivencia de la fauna.
s'ba duplicat. S'han constmlt hotals nous, de      11.408 i el 18.569, que correspon a I'encreua-     ERC coincideix en voler un corredor únic,
gran capacitat. 1els cotx:es deuen haver segllit                                                      aprofilant I'NU, peró el projecte és "invia-
un increment proporcional. EIs apaílamenJsi                                                           ble" segons ANG, pel cost social i económic
seganes residencies omplen la població de                                                             que representarien les expropiacions de
vehídes dtml.llt els capa de selmana, fet molt                                                        ten:enys que serien necessllries. ANG vol
visible en alguns llocs com Fena1s. La multi-                                                         evitar el pla de Jalpí i Sant Daniel, a Tomera;
plicació deis llocs de treball a Lloret rambé fu                                                      El Vdar, a Blanes; Sam Pere del Base, a
que un 60% deis vehícles que hí circulen pro-                                                         L10ret i el Massis de Cadiretes, a Tossa. 1
cedeixin de Blanes, segons un estudi del                                                              "propasen desenvolupar la ronda de L10ret
Centre d'Estudis Avan~ats de Blanes.                                                                  prevista en el pla general, que connectaria
                                                                                                      l'autopista a la carretera de Vidreres a través
  En aquests anys s'ba construit lUla nova                                                            d'un túnel de 1,5 Km, i el tram Lioret-Tossa,
estació que dóna cabuda als autobusos turís-                                                          sense malmetre Cadiretes.
ties. Es comen~ará dintre de poc la remode-
lació de I'estació deIs autobusos de línies                                                              Petó el grup ecologista De Mall i TC-
regulars. Petó la carretera 01-682 és la                                                              verds, de Lloret, i altres integeaots de la
                                                                                                      Plataforma cívica "Maresme i Selva per un
mateixa de sempre. pis sernáfors han esta!                                                            territori sostenible", estan en contra de l'au-
                                                                                                      top;,,-ra, perque la consideren irmecessiuia.
substitults per rotondes, i les llargues cues de                                                      Propasen eíxamplar la carretera de Llore! a
vehícles se segueixen formant en direcció
Llore!, tant des de Tossa com des de Blanes.

  La circulacíó lenta comen~ gairebé a
qnalsevol bora del dia, als cines Lauren de

*ESMORZARS                                         I~R

*ENTRErB"INS                                          CAPE

                                                   el Grau n2,6 balxos

                                                   17310 LLORET DE MAR

*PLATS COMBINATS TE!. .W72.373102
                                                   INTERNET
*COPES                                             espereaa !I!

                                                   b rB'ailr-----------------                         _
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10