Page 5 -
P. 5
m'" Tm
Aixi volen que la carretera es conver- Blanes i s'acaba a I'entrada de Llorer Per ment amb la carretera
teixi en un cinturó d~tmjó entre Blanes. I'altre costat, a la carretera de Tossa. en els I de Vidreres, ''perqué
Llore! i Tossa de Mar amb un sol can:i1 piljors momenÍ5 del dia, la ella comew;a a la
per banda. Per ara la plataforma per una crullla del Trull. El nucli de Lloret ha esde- marcarla excessiva-
alternativa a I'autopista té previst ren- vingut llll coll d'ampolla per a la circulació. ment la continui'tat
nir-se amb representants mlIDicipals de fins aTossa". El1ral"lt
Des de fa mes de deu anys, i sobretot des d'una manera o a1tra
=Lloret i del govera cata1á, que de la construcc.ió de l'autopista C-32, abaos creua San! Pere del
A-19, s'ha treballat molt per donar-hí. una Bo5c i disposa d'un
totalment a favor de l'autopista. solució. pero a hoces d'ara encara c6ntinuen estudi d'impacte
Curiosamen!, els sociaJistes de Blanes Jes reunioos de tOts els grups, polítics i eco- ambiental aprov31 el
s'ban hagut de quedar almarge de la logistes sobretot, que han de conduir a I'ela- 27 de desenibre del
platafonna a I'espera de COllverses amb boració del pIOjecte constructiu final. Segons 2000. Aquest estudi
els homónims i companys de partit de Miquel Buixeda, cap deis serveis recnies, informatiu, en el
Uoret que, en més d'lUl3 ocasió, han "no hí ha cap" problema tecnic específic que moment de la redac-
mostrnt el seu acord amb I'ambada de hagi impedittrobar la solució. ció del projecte 100Jic
definitiu, llOmes fun\
I'autopista, tal i com es preven, a Llore! Des de l'Ajuntament lloretenc es recolza funcions d'avanlpro-
la prolongació de l'autopista, en coneret I'a- jec!e.
de Mar. El grup d'Esquerra nomenada alternativa 2 amb solució 1, que L'Associació de Naturalistes de Girana
Republicaoa de Blanes, Iniciativa per inclou una gran area de serveis de 400 merres (ANG) dóna suport a la proposta de
Catalunya de Lloret, i altres gmps, ja per 800 metres, amb botigues i restatmilllS. l'Ajuntament de Tordera i de la Plataforma
s'ban mostrar contraris a la plataforma i a I'a- Les reunions i cornunicats múltiples deis Salvem Jalpí. Aquesta solució preveu un
nibada de I'autopista tal i com es planeja: amb darrers tempa responen a I'expedien! d'infor.- viaducte que travessa la vall de Jalpí, evita
triple carril de pagament i una área de pélllge a mació pública, correspouent "al projecte de el Vilar i la riera de Valldernaría.i cormecta
tra9'lt fins a Llore! amb sortida a Llore! Sud, amb I'Nll a través de túnels.
l'al9'lda de Llore! amb tretze víals. pel Papalús i el final a Les Alegries".
L'impacte paisatgístic pot ser importan!,
Res no ha canviat El tram "aproval en el 2000, qoe acaba a
llOre!, encara no té una data coocreta de realit- petÓ redueíx mol! I'impacte ecológie,ja qUe
Els darrers vint anys la població de Lloret zació" i exclou el tram entre el quilÓrnelre pennet lUla bona supervivencia de la fauna.
s'ba duplicat. S'han constmlt hotals nous, de 11.408 i el 18.569, que correspon a I'encreua- ERC coincideix en voler un corredor únic,
gran capacitat. 1els cotx:es deuen haver segllit aprofilant I'NU, peró el projecte és "invia-
un increment proporcional. EIs apaílamenJsi ble" segons ANG, pel cost social i económic
seganes residencies omplen la població de que representarien les expropiacions de
vehídes dtml.llt els capa de selmana, fet molt ten:enys que serien necessllries. ANG vol
visible en alguns llocs com Fena1s. La multi- evitar el pla de Jalpí i Sant Daniel, a Tomera;
plicació deis llocs de treball a Lloret rambé fu El Vdar, a Blanes; Sam Pere del Base, a
que un 60% deis vehícles que hí circulen pro- L10ret i el Massis de Cadiretes, a Tossa. 1
cedeixin de Blanes, segons un estudi del "propasen desenvolupar la ronda de L10ret
Centre d'Estudis Avan~ats de Blanes. prevista en el pla general, que connectaria
l'autopista a la carretera de Vidreres a través
En aquests anys s'ba construit lUla nova d'un túnel de 1,5 Km, i el tram Lioret-Tossa,
estació que dóna cabuda als autobusos turís- sense malmetre Cadiretes.
ties. Es comen~ará dintre de poc la remode-
lació de I'estació deIs autobusos de línies Petó el grup ecologista De Mall i TC-
regulars. Petó la carretera 01-682 és la verds, de Lloret, i altres integeaots de la
Plataforma cívica "Maresme i Selva per un
mateixa de sempre. pis sernáfors han esta! territori sostenible", estan en contra de l'au-
top;,,-ra, perque la consideren irmecessiuia.
substitults per rotondes, i les llargues cues de Propasen eíxamplar la carretera de Llore! a
vehícles se segueixen formant en direcció
Llore!, tant des de Tossa com des de Blanes.
La circulacíó lenta comen~ gairebé a
qnalsevol bora del dia, als cines Lauren de
*ESMORZARS I~R
*ENTRErB"INS CAPE
el Grau n2,6 balxos
17310 LLORET DE MAR
*PLATS COMBINATS TE!. .W72.373102
INTERNET
*COPES espereaa !I!
b rB'ailr----------------- _