Page 8 -
P. 8

Análisis de la imatge                                                                            >- Laura Juana/a,

                                                                                                             periodista

Xavier Crespo (CiU)
"lilusió i garantia" és el lema electora l triat per CiU de L/oret que es combina a
les banderoles amb el lema de CiU a Catalunya "Compromís amb tu". El lema
catala remarca el tu i pretén que I'elector se senti valorat per CiU. El lema de
L/oret "Il-lusió i garantia" remarca que I'equip de CiU té il-lusi óper co ntinuar tre-
ballant. li-lusi ó és una paraula que els partits fan servir molt en campanya, tant
que, de vegades , queda desvirtuada. En el cas de garantia, la paraula pretén
lIigar l'esl óqan amb l'acct ó de govern. Oiu als electors que CiU ja ha governat
quatre anys i que és una garantia que repeteixi al govern. A la fotografía, Cres-
po hi apareix somrient. CiU ha triat una imatge molt natural del candidat. No
sembla la típica foto que els partits pengen a les banderoles. El candidat som-
riu una mica i no mira directament a la camera perqu é és una imatge natural
gairebé enganxada quan el cap de Ilista no se n'adonava. Crespo apareix a les
banderoles sense corbata ni americana. Porta una camisa blava amb el botó
del coll descordat i dóna una imatge d' informalitat. Tot plegat lIiga amb la fo-
tografia. No s'entendria que la imatge fos natural, sense mirar a camera i anés
vestit de vint-i-un botons . Els colors de la banderola són els que CiU ha anat
utilitzant en les últimes campanyes, el taronja amb lIetres blanques. Sota la foto
del cand idat hi apareix el seu nom amb lIetres minúscules i subrallat. Circulant
amb cotxe el nom és difícil de lIegir pero Crespo té al seu favor que fins ara ha
estat I'alcalde cosa que el fa conegut per la gran part de la població.

Gregori Elorza (PSC)
"Noves idees" és el lema del PSC a tot Catalunya, a L/oret és "Noves idees per
L/oret de Mar '. En aquest cas, "Novesidees" s'escau amb un candidat que és nou
i per tanto pot aportar una manera díferent de fer les coses. El lema de "noves ide-
es" és molt anqles. L'aciectiu precedeix el nomo En cataía, en canví, diríem "ídees
noves". El fet de col·locar I'adjectiu davant del nom fa que l'elector es fíxi amb el
lema. A la foto hi apareix un Gregori Elorza molt somrient amb un fons blanc. És el
candidat que més somriu. Un somriure com el d' Elorza s'adíu amb I'anunci d' una
pasta de dents. En el cas electoral, fa pensar en un home afable í smp átíc pero
també pot fer pensar en una imatge una mica toreada, El candidat mira a camera í
va vestit més formalment que I'alcalde. Porta una camisa de color rosa p álid i una
americana de color gris ciar. Oóna una ímatge formal i estiuenca. A la foto Elorza
també dóna la imatge d'home de govem. El nom de Gregorí Elorza apareixsota la
foto, amb Iletres majúscules. El PSC continua amb les banderoles de color vermell
amb IIetres blanques, és la seva imatge de marca des de fa anys.

Eduard Coloma (ERC)                                                                           l
"+ L/oret per la gent" és l'esloqan electoral d'ERC a L/oret. Els independentistes
també fan servir el + que ha passat de moda degut a I'ús i abús que els partits               I
han fet d'aquest típus de signes. "+ L/oret per la gent" no vol dír gaire res. El lema
electoral no aprofíta la feina que el partít ha fet fíns ara a l'oposici ó ni deixa clara la
línia ideoloqica del candidat. Si el lema fos "L/oret per a la gent" seria millor. Voldria
donar un caire social al lema, voldria induir a pensar en més serveis í equipaments
pero a I'incloure el signe més al davant dóna a entendre que ara ja n'hi ha. Per tant,
el lema no és encertat. ERC manté els colors groc í negre que ha tingut tradicio-
nalment pero en aquestes eleccions inclou una franja blanca que separa els dos
colors. Sota el lema de campanya hi apareix el logotip del partit. A I'altra seccíó
de la banderola hí ha la foto del candidat amb el seu nom amb lIetres petítes. El
fons és blanc. És una foto desenfocada. El candidat mira a camera i va vestít amb
carnísa lila fosc, corbata í una americananegreo En tot cas, la part fosca del vestít
s'adíu amb el negre de la marca d'ERC. Elfet de dur corbata í amerícana transmet
també, ígual com en el cas del PP í d'IC\/, una ímatge de formalitat.

Antoni García (ICV-EU iA)
"Antonío García. El candidat a I'alcaldía. Tu pots marcar la diterencia". ICV tarn-
poc té banderoles. Es presenta amb un nou candidat amb cartells electorals.
Com que el candidat és nou, sota la seva foto hi apareix la inscrípció "Antonio
García, candídat a I'alcaldia". O'aquesta manera, la torrnací ó presenta el can-
didat. A sota, de color verd, color típic d' ICV, hi ha el lema "tu pots marcar la
diferencia" que és un lema que ICV fa servir en moltes localitats. ~ alcaldabl e
es presenta amb corbata i americana amb tons foscos i míra la camera davant
d 'un fons blanc. El cartell no tés més secrets. Tan sois intenta presentar el seu
candidat nou sense incidir en si és de dretes o d'esquerres, aprofítant que el
partit és conegut i jugant amb el verd que el caracteritza.
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13