Page 10 -
P. 10
Digui, digui ~ Laura Juano/a,
periodista
"Any rere any hi ha 500
persones que es queden
ora e ' seo a ic-a
d'ldiomes"
Rosario Outes
D'origen argentí, Rosario Outes , va arribar a Catalunya el 1999. De 45 anys, esta IIicencia-
da en Filologia Anglesa i és la directora de l'Escola Oficial d'ldiomes de Blanes des que es
van fundar I'any 2003.
-Quants alumnes hi ha a I'Escola Oficial d'ldiomes? -1per qué no se soluciona?
- "Aqu est any arribarem als 570," -"Cada any ho denunc iem pero... Fins ara els po lítics han de-
mostrat el seu interé s pero no s' ha fet mai una acció co njunta.
-Són més alumnes que I'any passat? Jo ho puc den unciar pero cal que els po lítics locals i la Gene rali-
-"Sí, 60 més ." tat també s 'hi imp liquin. En aques t mom ento em diuen que hi ha
altres tem es ed ucatius q ue só n més urge nts . Per exemple, hi ha
-Quants s'han quedat fora? alumnes que no tenen escola i estudien en m óduls prefabricats
- "Prop de 500 ." o per exemple, la incorporació de la imm igració a I'es cola públi-
ca. Davant d'aixó no pot s demanar més ."
-Aixó és molt, no?
-"Sí, ja va passar I'any passat i any rere any hi ha 500 pe rsones -Ha plantejat el problema a l'Ajuntament?
que es van quedant fora ."
- "Sí. L'Ajuntament esta al co nsell esco lar i sempre ha estat molt
-Cada any s'amplia amb només 60 alumn es? rece ptiu pero mai s'ha co ncretat am b una inic iativa d 'anar tot s
-" No, I'any pas sat vam am pliar un 40% més qu e I'anterior i plegats i fer pressió co njunta. "
abans també s' havia augmentat. Aquest any s 'ha crescut una
mica me nys atenent que el gruix de I'escola ja esta en funciona- -1troba a faltar aquesta iniciativa?
ment i que s'han obert altres escoles a Banyoles i a Ripoll."
- "Hem de corne nca r a intentar fer press ió, el que passa és que
no sabem fins a qu in punt podem comptar amb recursos ."
-Sí peró aixó queda molt lIuny. -Creu que I'Ajuntament també hauria d'invertir a I'escola
-"Sí pero díns les comarques gironines, el govern ha intentat oficial d'idiom es?
ampliar I'oferta de ce ntres a altres 1I0cs més que no pas ampliar
I'oferta deis 1I0es éxistents. " -"Les escoles te nen un perfi l. Es con stitueixen amb el professa-
rat que envia el departament d 'Ensenyam ent i en instal-lac ions
-Com és que es queden tants alumnes fora des de fa m unicipals. Aleshores , ens hem de mo ure entre tots dos or-
temps i no es reacciona? ganismes. 1, de vegades , alx ó és bo perqué tens do s patroci-
-" Hi ha una oferta reduida i insuficient per la demanda qu e hi ha.
Hi ha molta gent que vol fer anglés i no ho pot fer i ha d' acabar nadors i de vegades és do lent pe rqué es treuen les puces de
fent francés o alemany i hi ha gent a qui no li van bé els horaris
de c1asse." sob re i una administració diu que aix ó ha ha de fer I'altra i I'altra
diu que ha ha de fer la primera i nasaltres estem al mig."
-En tot cas, vosté tenia detectat el problema?
-"Sí, jo vaig ter un planinq per a I'escala basant-me en els es-
10