Page 7 -
P. 7

Memòria del Servei d’Arxiu Municipal 2013

que estructura els àmbits i els camps d’informació segons         s’executen a partir del programa informàtic Genesys – BPM
els criteris assenyalats a l’ISAD (G) i a la normativa catalana   d’aquest Ajuntament. Els canvis legislatius han comportat
NODAC. Per a la identificació de la documentació d’imatges        que ens centréssim en la revisió, adaptació i modificació de
i audiovisual, també es compta amb la participació i ajuda        determinats tràmits, que han suposat més de 500 canvis
del Grup dels Amics de l’Arxiu. El processament de les dades      en els diversos estadis que comprenen els procediments
s’ha fet mitjançant el programa informàtic File Maker 8.5,        administratius.
que permet incorporar, a través de l’aplicació GIDAM, les
dades referides a l’àrea d’identificació, àrea de descripció i    5. Activitats i difusió
l’àrea de localització.

Després dels treballs d’organització i descripció, podem          5.a Activitats desenvolupades pel SAMLM
informar-vos que tots aquests fons ja estan a disposició dels
investigadors que els vulguin consultar i que, en la mesura       Presentació del butlletí Sesmond
del possible, es procurarà fer-los accessibles a través del
nostre web.                                                       El 21 de març, a les 8 del vespre i a la sala d’actes de
                                                                  l’Ajuntament, es va portar a terme la presentació del número
4. La gestió documental                                           12 del Sesmond, butlletí del Servei d’Arxiu Municipal de Lloret
                                                                  de Mar. L’acte va comptar amb les intervencions de Joan
Durant l’any 2013, la gestió documental s’ha centrat en la        Domènech, Jordi Soliguer i Agustí M. Vilà, autors d’alguns
identificació detallada del conjunt de sèries documentals         dels articles del butlletí, així com de Marc Roca-Cusachs,
produïdes per l’Ajuntament. Així, l’estudi i anàlisi de           cedent d’un dels documents que s’analitzava en aquell butlletí.
les diferents sèries ens permet descobrir tot el conjunt          La finalitat del Sesmond és informar de les tasques i activitats
de competències, funcions i activitats que es realitzen           que porta a terme l’Arxiu, tant pel que fa la conservació com
des dels diferents serveis administratius municipals i, en        la difusió del patrimoni documental de la nostra vila.
conseqüència, ens permet conèixer globalment el conjunt
de la documentació produïda i/o rebuda per l’Ajuntament.

L’any passat, doncs, vam dedicar-nos a identificar les sèries
corresponents a les seccions de la Policia Local, Cultura
i Patrimoni, Servei d’Esports, Protecció Civil i Promoció
Econòmica. En total, doncs, s’han pogut identificar 156
noves sèries documentals, que sumades a les d’anys
anteriors, fan un total de 889 descripcions documentals
que s’han estructurat en funcions, agrupacions de sèries,
sèries i subsèrie. Tot plegat, ens permet elaborar el Quadre
de Classificació de l’Ajuntament de Lloret de Mar, que és la
clau de volta de qualsevol Sistema de Gestió Documental i
que ens ha de permetre un major control de la documentació
custodiada al Servei d’Arxiu Municipal.

Per tal d’identificar i analitzar les sèries documentals               Acte de presentació del butlletí Sesmond, el 21 de març de 2013.
que produeixen les diferents seccions administratives de
l’Ajuntament, s’ha procurat seguir un procediment de treball                                                      Procedència: SAMLM.
que s’inicia amb l’estudi de la documentació transferida a
l’Arxiu per part de cadascuna de les seccions administratives.    Jubilació de la nostra companya
Després de l’elaboració d’un primer llistat de sèries, es         Maribel Rodríguez Masides
procedeix a la lectura i anàlisi de les disposicions legals que
afecten a les diferents funcions i competències d’aquell servei   El dia 30 d’abril la nostra companya Maribel Rodríguez es va
o aquella secció municipal i es perfila, per tant, una primera    jubilar. Han estat 48 anys al servei de l’Ajuntament de Lloret
proposta de sèries documentals, que caldrà contrastar i revisar   de Mar i més de 20 al nostre Servei d’Arxiu Municipal. La
amb els treballadors i responsables tècnics de cadascuna de       Maribel ha format part de l’equip del Servei d’Arxiu des del seu
les seccions. Un cop elaborada la relació definitiva de sèries    inici, l’any 1992. El mateix dia 30 d’abril se li va fer un càlid
vinculades a una determinada secció administrativa, se’n fa       homenatge per part dels seus companys del Servei d’Arxiu
la codificació i l’estudi detallat del marc normatiu que les
afecta, especialment el que fa referència al nivell d’accés a
la documentació i al termini de disposició que contempla la
legislació. En tot aquest procés d’estudi i anàlisi, és de vital
importància la coordinació de l’Arxiu amb els diferents serveis
i seccions de l’Ajuntament.

A banda de l’estudi de sèries documentals, també s’ha                          Moment del dinar d’homenatge a la Maribel.
continuat treballant en la implementació de processos
informàtics per tal de millorar l’automatització dels                                                 Procedència: SAMLM.
procediments administratius de determinades sèries que

                                                                  7 Març 2014
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12