Page 9 -
P. 9

Tmabril 2002

                                                La gestió del patrimoni
                                                públic i I'illa de Blanes

                                                Josep Marigó I Costa,
                                                Portaveu del PSC a l'Ajuntartlent de Blanes

e l patrimoni públic és un bé: propie-          donar més serveis als ciutadans,             de, si no que ho fan les administracions
      tat de la col·lectlvitat, que és gestio-  aquests estan entrant en una dinamica        a través d'un consarci amb la majoria del
nat pels seus representants democra-            economitzada i mercantilista d'utilització   Govern de la Generalita\.
tics. Cal puntualitzar-ho, ja que massa         del patrimoni públic. Cada vegada més
vegades aquests el gestionen des d'una          el capital privat intenta accedir, '1 acce-     Pero no ens enganyem. Finalment, si
optica privada I per tant utilitzen parame-     delx, a les propietats públiques, algunes    es vol portar a terme, caldra capital pri-
tres de rendibilitat i d'optimització que no    vegades per donar essenclals, amb fór-       vat i aquest capital buscara rendibllitat
són els adequats.                               mules le9als de cessions i concessions,      económica a tota costa i fara negoci a
                                                pero amb una gestió privada i per tant       partir d'un projecte públic i en un sól
  Des del meu punt de vista, tecnicls-          amb el corresponent rendiment econo-         públié, És aqui on el PSC vol deixar les
mes a part, el patrimoni públic ésta cóm-       mic priva\.                                  coses ciares, ho hem manifestat reitera-
post d'una banda per tots aquells béns                                                       'dament, ha de quedar molt ben definida
tangibles, com són vials, places, parcs,          A Blanes tenim actualment un projec-       la rendibilitat pública i social del projecte,
immobles, monuments, obres d'art, etc.;         te, el de l'llla de Blanes, que és un cas    i per assolir aixo cal el máxim consens,
d'altra banda, pels béns dificilment            que encaixa forga bé en el que he des-       unanlmitat, de tots els representants del
mesurables des d'un punt de vista eco-                                                       Conslstori. SI els rendiments socials no
nómic, com són els de la memoria histo-           A Blanes tenim actualment                  cOmpensen la cessió de I'espai, s'haura
rica, la cultura, les tradicions i els cos-                                                  de renunciar fer-Io, encara que ens costi
tums i, finalment, pel que jo anomeno             un projecte, el de l'Illa de               assumir-ho. No podem enlluemar-nos
patrimoni huma, que el defineixo com la                                                      nomé.s amb paraules i ·amb dibuixos
capacitat de les persones per adquirir               Blanes, que és un cas                   atractius o amb espots publicitaris, ens
coneixements i transformar-los en saber                                                      hi juguem una part del patrimoni públic,
i per tant ser generadors de riquesa                 que encaixa forl;a bé                   que és de tota la ciutadania.
intel·lectual.
                                                   en el solar públic d'unes                    No puc finalitzar aquest escrit sense
   La rendibilitat del ~atrimoni públic esta                                                 manifestar que el projecte lila de
en moltes ocasions contraposada al                  dimensions importants                    Blanes també haur§¡ de servir per des-
concepte de rendibilitat del patrimoni prl-                                                  envolupar i potenciar el patrimoni
vat, és a dir, els seus beneficís no tenen      cri\. Hi hE! un solar públic d'unes dimen-   huma, el del coneixement i el del saber.
perqué quantificar-se en euros sinó que         sions molt importants, sltuat en una         Ho ha de ter-ho ja que només amb la
1<3 seva unitat de mesura no és cap altra       zona privilegiada dél casc urba, tant de's   potenciació de la formació de les per-
que el benefici per a la col·lectivita\.        del punt de vista públic com del punt de     sones podrem garantir la qLalitat de
Probablement, un inversor privat no             vista privat, Qn fa uns anys· hi van posar   vida de la cjutadania d'avui i de dema.
invertirla en una plaga si aquesta no el        els ulls uns inversors privats. Certament,   La riquesa del patrimoni huma es
reportés cap benefici economlc, en              de I'inici, el 1998, a avui, el 2002, han    mesura per les petjades que, dia a dia,
canvi el gestor públlc fara aquesta Inver-      canviat for9a coses; de moment qul ge§-      inscrivlm en la historia i jo desitjo que
sió nQmés amb I'objectiu d'afavorir             tiona el projecte no és el capital privat,   siguin moltes i importants les que sigui n
soclalment I'entorn o bé de protegir-Io.        com en un príncipi volia el matelx alcal-    inscrites per dones i homes de Blanes i
                                                                                             per fer-ho possible aixo hem de treba-
  Avui dia, les administracions, sobretot                                                    llar tots junts.
els ajuntaments, necessitem diners per

                                                le rgste¡¡~--------------------
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14