Page 5 -
P. 5
.. Joan Ferrer i Bernat,
periodista
Vila de Lloret La colu na
L10ret participa a FITUR El Comer~ Tradicional
El conseller de turisme Josep Huguet, I'alca lde Xavier Crespo i el El cornero tradi ciona l té , des de fa anys , sobre la tau la la
regidor Franc Oliva a FITUR. fita de renovar-se o morir. Una renovació i actua litzac ió
que depén, en primer 1I0c, de is mateixos botiguers pero
L'entitat encarregada de promocionar turísticament la vila de Uoret ha que també ha de co mptar amb I'ajuda ferma i decidida
assistit a FITUR, una de les fires turístiques de més rellevancia. L'a1- de les administracions , encapcalades per la més prope ra,
calde Xavier Crespo va signar un co nvenir amb el grup EROSKI que, els ajuntaments. Les grans superfícies i árees comercials
mitjanyant la revista Vida Sana, reaitzara una campanya de promoció capten des de fa temps I'atenció del c1ient que troba en
de la nostra vila per tal de potenciar el turisme nacional i familiar. A un mateix Iloc una gran varietat de productes, fac ilitat per
més, Crespo es va reunir amb diversos representants de l'Adminis- a deixar el cotxe i una serie de serve is de restauració i oc i
tració Pública i operadors turístics per do nar a conéixer els projec- que permeten passar tota la jornada en familia. Per tan t, el
tes de Uoret. D'altra banda, es va presentar el dossier l.oret 2008 corriere trad icional, el més proper al cíutada, ha de lIuitar
que recullles dades estadístiques d 'ocupació de l.loret respecte de amb totes les armes possibles per a no perdre competitivi-
Catalunya i que demostren que el municipi acull el 40% del turisme i tat: renovació de la imatge, zones de vianants consolidades
amb ciares alterna tives on deixar els vehicles, formació del
el 55% de les pernoctacions de la Costa Brava. celobert . personal, atenció personalitzada al client i campanyes de
promoció i cap tació de visitants permanents, entre d 'altres.
L'ocupació turística a L10ret Aq uest darrer punt és el que precisamen t voldria destacar.
L'any 2007, el ccrnerc de Blanes centre, I'AB BC , ha fet
durant el 2007 dues campanyes de gran repercussió i éxit. El so rteig de
7000 euros que s'havien de gastar en un so l dia va omplir
Un estudi basat en dades turístiques del 2007 co nstata que el perfil la p laya deis Dies Feiners com la millor nit de festa majo r.
del turista de Uoret és variat. Un 31 % deis turistes que van visitar la Aquesta va ser la promoció de la primavera -estiu . A la tar-
vila eren joves, un 20% de la tercera edat , un 36% families i adults i dor-hivern es va mantenir el nivell i es va sorte jar un viatge
un 13% parelles sense fills. Del tota l d' 1'5 milions de persones que a Nova lork per a dues persones. El cornero de Malgrat
van passar per Uoret el darrer any, la majoria ho van fer durant la centre també manté una act ivitat cons tant amb sortejos
temp orada d'estiu tot i que hi ha facto rs que estan co ntribuint a un mensuals que van cu lminar el mes de desembre am b un
procés progressiu de desestacionalització de la temporada com són prem i de 3000 euros . Tam bé crida especialment I'atenció la
el turisme de la tercera edat, els viatges d 'estud is, el turisme esport iu poi lastrada. Aquest desembre es van regalar 400 po llastres
i el de cap de setmana amb motivació cultural i d 'oc i, de pagés, aquells po llastres de tota la vida , criats amb la
L'estudi destaca que l.loret representa el 40% deis viatgers i el 55% m axirna cura i els millors aliments, eleme nts que tam bé
de les pernoctacions de tot el turisme de la Costa Brava i el 8% ha de fer servir, no cal ob lidar-ho, el comerc trad icional. A
deis viatgers i el 14% de les pernoctacions de tot Catalunya. o ades Lloret de mar, I'associació de comerciants també va muntar
de l'lnstituto Nacional de Estadística (INE) most ren que I'ocupació al Ilarg del 2007 una gran promoció amb cen tenars de
mitjana anual de l.loret va osc i-lar entre el 66% i el 73%. La mitjana premis directes ced its per altres empreses lloretenqu es que
d 'estada a Uoret va ser de 4,89 nits mentre que a d'altres localitats no estan relacionad es directament amb el sector comercial.
de la Costa Brava la mitjana és de 3,57 i a Catalunya de 2,92. La campanya, per tant, va suposar p romoció per a uns i al-
Sobre la situació laboral deis visitants , I'estudi assenyala que el tres. A fina ls d'any es va aprovar defin itivame nt el POEC , el
p la d 'equipaments comercials, un pla que marca les Iínies
24 '3% s ón assalariats o operaris, un 24 '3% jubilats i el 23 ,2% estu- mestres a seguir pel sector privat i públic per aconseguir
que a l.loret no es venguin baslcarnent productes dirigits al
diants. La majoria de turistes visiten la vila amb amics (42'5%), amb visitant i la gent de l poble, cada cop més nombrosa, hagi
la família (29'3 %) o amb la parella (24%) i hi arriben amb avió (42%) de marxar a fora a comprar productes basics . Com de ia al
o amb cotxe (28'8 %) o autocar (25 '1%). Pel que fa a I'allotjament, principi , renova r-se o morir. •
els turistes ocupen sobretot les places hoteleres (69%) deis quals la
categor ia més esco llida és la de tres estrelles (69'5 %) seguida de la MONT- FERRANT
de quatre estrelles (22%). celobert.
En l a intimitat des del 1865
5