Page 4 -
P. 4

Vila de Lloret

Ma dura contra la mala imatge de Lloret

Els viatgers de l metro de Berlín han vist aquest estiu anu ncis que promocionen l.loret amb eslogans com "AII you can drink" o
"Party non stop". Són ineq uívocs i fan refere ncia a la vila com a destinació de borratxera -per fer servir les po lerniques para ules
de la consellera Mo ntse rrat Tura- .
Qui ho va detectar va ser la periodista Laura Ju anola, del diari El Punto Arran d'aquesta notícia, l'Ajuntament de l.loret ha posat
el cr it al cel i ha anunciat accions \egals contra el tour-operador alemany Rainbow Tours , respo nsable deis anu ncis . Com que
els cartells també inclouen Calella, la regidora de turisme An na Maria Gallart s' ha posat en con tacte amb el mun icipi del Ma-
resme per anar plegats i fer una actuació conjunta, la qual passa per demanar la interve nció de la Generalitat. Co nc retament,
es de ma na que intercedeixi per evita r aquest tipus de publicitat a Alemanya. Calella ha estat d'acord i ha dit que preparen una
queixa co njunta co ntra I'operador.
La regidora ha exp licat que es reuneixen ca da any amb els represe nta nts de Rainbow Tours. L'object iu és que mostrin sen si-
bilitat vers la ima tge de tloret i el co mportame nt qu e han de tenir els seus c1ients . Anna Maria Gallart afirma q ue no hi ha hagut
mai una entesa clara i assegura q ue no donaran cap tract e de favor a la majorist a de viatges. celobert .

Hi ha "guiris" que enyoren la costa deis anys 70

Un estu di fet per Joaq uim Xama ní, de la Universitat de Barcelon a, sobre la imatge tur ística de Cata lunya i d 'Espa nya co nstata
que els turist es que venen aq uí con tinuen buscant sol , to ros, pae lla, sangria i fest a com en l'epoca de la dictad ura, pero as-
sacien Barcelon a a la modern itat, el cosrnopolitanisme i la cultu ra.
Encara hi ha hote ls a la costa q ue proposen per atraure turis tes tablao flamenc per dissabte a la nit, bar de tapes di ume nge a
migdia, corrida de toros pel diume nge a la tarda , segons aq uest estudio
L'estudi també diu que la gent jove que viatja pe l seu compte i esta disposada a descobrir coses noves, juntament amb les
persones més documentades, aba ns d 'a rriba r ja sabe n diferenciar Cata lunya de la resta de l' Estat i són els que s'escapen
deis t óplcs ,
En aquest panorama, Barcelona és I'excep ció que s'associa a la imatge de ciutat moderna, cos mopolita na i cultu ral. David
Miró , direc tor del Ce ntre de Prom oció Turíst ica de Turisme a Cata lunya a Franca, diu que la imatge d'andalusització que es té
de I'Estat, es trenca quan es par la de Barcelona, sobreto t qracies a Gaudí i a I'ofert a cultural de la ciutat.
El secto r adme t q ue s'ha de diversifica r I'oferta i apostar per la qualitat i el min isteri de Turisme, que en paga la promoció, fa un
pas endava nt amb la cultura i I'actu alitat. Pero alhora seg ueix vene nt la ima tge tolkl órica d 'Espanya. Així ha diu Migu el Áng el
Nombela, direc tor adj unt de I'oficina espanyo la de turisme a París, "¡'oficina co ntinua venent la peineta i el folklore perqué és
la imatge que els francesas vo len veure d 'Esp anya". És un pe ix que es mossega la c ua. celobert .

-- .. ·Mar~~la· diferencia, anunciat a celobert                      --oJ

                                                                  4
   1   2   3   4   5   6   7   8   9