Page 5 -
P. 5
~ Joan Ferrer í Bernat,
periodista
La columna
Es crea "Cont rat e mps" Contingut i continent escolar
"Contratemps" és el nom d'una nova plataforma ciutadana que Aquests darrers anys, Blanes i Lloret de Mar han fet un salt
ha nascut recentment a L1oret. L'objectiu pe l qua l s'ha decid it qualitatiu i quantitatiu a nivell d'infrastructures escolars. El
crear I'entitat és preservar les singu laritats históriques i cu ltura ls constant cre ixement de la població havia de ixat els dos
del municipi, com , per exemple, el pat i de Ca n Garriga o el pas- municipis en una situació precaria. El més important, pero ,
seig Verdaguer. Precisament, segons els membres de "Contra- és que les obres de millora i la construcció de centres nous
temps" , el passe ig, o el projecte de parquinq soterrat en aquest continuaran ta nt a Blanes com a L1oret. L10ret té dos instituts
indret, ha estat el detonant per a tirar endavant la plataforma. i ja es par la del tercer. També hi ha, entre les previsions , una
El nom tr iat pretén simbol itzar la idea d'''anar en contra de is nova llar d' infants i un centre d'infantil i de primaria. Fenals
nous temps", en que , segons els membres de I'entitat, només sera un de is indrets escollit per amp liar I'oferta. Blanes es -
es pensa en urbanitzar tot el ter ritori, fins a primera línia de mar. trenara el proper curs el nou edif ici del CEIP Pinya de Rosa
La plataforma s'ha donat a coneixer per la diada de Santa Cris - mentre es tara, entre d'altres, el nou Mossen Joan Bat lle,
tina, en que va vestir la Dona Mar inera amb una te la de color es rernodelara totalment I'IES Serra llarga i [a es treballa en
blanc per tal d 'atraure I'atenció deis ciutadans. celobert . I'edifici del Sa Forcanera, un centre que va cornencar a tre-
ba ilar el curs passat a nivell d 'infantil i ja aquest curs, doblara
els alumnes. l.'esforc ha estat, i és, important. De cara al
futur, pero, un deis grans reptes hauria de ser que no hi ha-
guessin tants barracons o aules prefabricades. Aixó vo ldria
dir que s'ha planificat correctament i no s'ha hagut d'actuar
contra rellotge i qua n la mainada ja no té Iloc. Aquesta és
una mancanca histórica que espero algun dia es resolgui .
Fins aquí el continent , ara , el contingut, és a dir: alumnes ,
professors , pares i resta de personal que forma part de la
co mu nitat educativa. No n'h i ha prou amb les parets de les
aules i els patis , cal mi llorar la formació . Els nivells de tracas
escolar són massa elevats I aixó només vol dir problemes
importants a l'adolescencia i la joventut. En aquesta tasca
tothom s'hi ha d 'lrnpllcar, Els pares , els primers . L'educació
deis fills és un treball que només pot arribar a bon port
si es treballa conjuntament als centres escolars i a les
Ilars. Abans, quan hi havia un problema , els pares sempre
donaven la raó als mestres. Ara, en molts casos , es dóna
suport als fills sense ni tan sois parlar amb els mestres i aixo,
pot agreujar la relació en un futur no gaire llunya , Un altre
deis ternes a teni r molt en compte és I'assetjament escolar.
Una cosa és una broma i l'altra una persecució que pot
ten ir conseq úencies tr áqiques, En els munlcipis turístics ,
a tots aquests problemes cal afegi r-hi I'arr ibada constant
de nous alumnes , la majoria sense coneixer I'idioma. Si no
hi ha una bona estructura per a rebre aquests casos, el
con junt en pot sortir greument perjudicat. Ara ens troben en
un paréntesis aba ns de cornencar un nou curs que , entre
d 'a ltres novetats, ens portara la sisena hora a rnolts centres
públics. Uastirna que no sigui generalitzada. També seria
bo que hi hagués una relació fluida entre I'adm inistració i els
centres co ncertats. Les dues parts estan condemnades a
entendre's, Poques persones poden pagar una escota pri-
vada al cent per cent i si no hi hagués acord administració-
escola concertada, I'ad ministració difícilment podria assumir
els alumnes que ara es formen en aquest tipus de centre.
Ara que les escoles estan tancades, és bo reflexionar per a
millorar el rendiment global en el proper curso •
5