Page 16 -
P. 16
Converses desprès de la Les platges de
tempesta d'estiu ( I )
mes qualitat de la
Costa Brava
Lloret de Mar ha estât el primer municipi de
la Costa Brava en obtenir la Q de Qualitat de
platges. El guardó, de nova creado, acredita
que eis serveis, l'oferta i els compléments de la
platja tenen unes condicions excel-lents. A mes
de ser la única poblado del litoral gironí, Lloret
és la primera vila costanera de Catalunya en
Huir el certificat per a d u e s platges, la del centre
i la de Fenals. Calella de la Costa (Maresme) és
l'altra població que ostenta la Q de Qualitat, pero
només per un tram de platja.
La Q de Qualitat és un guardó que s'atorga a
les platges que reuneixen tot tipus de requisits,
com per exemple un bon accès, la qualitat de
l'aigua i de la sorra, els serveis, els compléments
o fins i tot la recollida sel-lectiva de vidre. El regi-
dor de medi ambient de l'ajuntament de Lloret,
Josep Teixidor, explica que han passât l'auditoria
amb "bona nota, pero que no ha sigut fácil" i ha
assegurat que els usuaris noten diferencia amb
les platges tal i com son ara.
Després d'haver aconseguit aquest guardó,
del quai se'n farà ressó a les fires de turisme i
els establiments de Lloret el poden utilitzar com
a reclam publicitari, el consistori está projectant
una piscina natural a la platja per a persones amb
disminució física i que té corn a objectiu el-liminar
les barreres arquítectóniques de la vila.
el cel obert •
Com a lloretenc convençut, el passât producte no té cap futur, que no hem importants inversions, amb els bancs i GRUP
mes de juliol, vaig voler avançar-me a fetpràcticament res en 25 anys, s'ha el risc sempre al nostre costat. Seguim TÁRRADELLAS
una part de les noticies i articles pels generalitzat despectivament sobre la potenciant el nostre hôtel oferint mes Prestigi immobiliari
que la nostra vila sol sortir normalment baixa qualitat del menjar, beure i servei serveis i nous espais de Heure per els
als mitjans de comunicació cada estiu, i que prestem, s'ha arribat a proposar nostres visitants, treballem la certifi- Eis nostres
publicar un article a El Punt que parlés la nécessitât de que la marca Costa caciô mediambiental que tant valoren habitatges
de Lloret en els seus aspectes positius, Brava desaparegui perqué acumulava les agencies, lluitem per aconseguir la ho tenen
que es va reproduir en el primer nùmero massa desprestigi. A part de tota la Q de qualitat per els nostres serveis,
de eel obert. C o m tots sabem aquest bona premsa espanyola i internacional intentem formar el millor possible als TOT
any la meva previsió ha superat qualse- que ens ha générât la mediatització de nostres 100 treballadors...
vol calcul negatiu. Ara que aquest tema i'aldarull etilic. Només
que s'ha convertit en l'estrella de l'estiu Aturat, segur que la llista séria hi faltes
als mitjans comença a tractar-se amb Bé, ja sabeu que de vegades encara mes llarga, trobo molt bé aquest
mes serenitat, crée que cal quedar-nos s'exagéra per crear débat, era el pic de didàctic relat, perô podem dir a la gent TU
a m b la part positiva, d o n c s de tot el que l'estiu i feia molta calor. que aquest procès ha estât generalit-
s'ha arribat a dir, una part ha acabat zat al nostre sector hoteler o és que 972 35 84 84
reconeixent la important tasca que ja Si, pero la excessiva calor també vosaltres en sou una de les excepeions
bé realitzant tant el nostre sector privât fa mal, ironitzaven un pareil de boti- positives? Josep Tarradellas, 13
com el public per millorar el nostres guers. Perqué en aquesta línia pot BLANES
productes turistics, arribant-se a la con- ser les nostres empreses i aixi altres L'avi de l'hoteler que havia estât www.finquestarradellas.e
clusió que precisament és des de Lloret comerciants, restauradors o hotelers assentint tota Pestona, pren la paraula
on s'ha exemplificar corn aconseguir en Hoc d'invertir aquí en u n a z o n a a m b i ens diu. Mireu nois, als meus 79 anys
que aquest model d'alta densitat turis- perspectives tant dolentes, segons he viscut diverses crisis, i us vull dir que
tica segueixi trobant el seu carni dins un tants experts opinadors, haurien de els que no han seguit aquesta lînia de
mercat tant competitiu. deixar de confiar en la nostra destina- millora continua dels seus establiments
do i deslocalitzar-se cap a u n a destí i dels seus serveis, des de les empreses
Durant aquest passât mes d'agost amb mes futur. Al cap i la fi si s e g o n s mes petites fins als grups empresarials
he parlât amb molts empresaris i vila- diuen només ens mouen els beneficis? de mes dimensiô de Lloret o de qual-
tans, i predominaven les sensacions sevol altre destinaciô, ja no es troben
de disgust, desconcert i cansament Escolta Eduard em deia un dels al mercat o bé hi actuen residualment.
davant el cumul de comentaris, decla- comerciants, vull explicar-te perqué no No et nego que encara n'hi ha alguns
racions i articles que han anat sortint hem valorat mai aquesta opció corn a exemples, perô amb el seguiment que
als diferents mitjans sobre Lloret, i en prioritaria per la nostra empresa. Els fem des de l'Associaciô d'Hostaleria i el
general sobre el paper del nostre sector meus pares varen obrir a finals dels control cada cop mes eficaç que l'Ajun-
turistic. anys 50 una primera botiga de souve- tament i Turisme de la Generalitat han
nirs per els primers estiuejants. Actual- de fer, acabarem per poder garantir el
N o tot ha estât negatiu els hi ment tenim sis establiments dedicats a nivell de qualitat que els nostres clients
deia jo, no recordo que en tant pocs objectes de régal i compléments, dos es mereixen.
dies tants empresaris representatius dels quais son a les principáis localitats
haguessin defensat publicament a dife- comerciáis de les nostres comarques, Per cert una bona part dels retrets
rents mitjans de comunicació la labor tenim 21 empleats....Tot i que som que ens han fet els han contestât positi-
que ja es ve fent a Lloret per millorar la critics amb la imatge d'una part de les vament aquests empresaris, confiança,
nostra oferta. Deu n'hi do com hi toca botigues de Lloret, cada cop som mes millora, inversiô, formaciô, control de
la gent. els que apostem per la qualitat. Crée qualitat....
que encara hi som a temps, comerci-
El propietari de dos restaurants ants i també llogaters a l'hora de triar Si us sembla seguirem parlant en
em recordava, si, si però i tot el negatiu un comerç que aporti valor afegit. un segon article, potser de l'evoluciô
que s'ha arribat a dir del sector on ho futura i del paper dels nostres poh'tics?
guardem? Que som vulgars, caducs, Un jove hoteler, quarta generado, Eduard Torrent i Pairô
que som la moderna Pompeia, que no m'explicava perqué té confiança en el Director Cambra de Comerç de
tenim ni ordre ni concert, que estem futur de la seva empresa. Nosaltres Girona •
esgotats, que el sector no ha reportât oferim un producte de bona relació
cap benefici al pais, que nomes pensem qualitat - preu per un élevât nombre de
a fer diners a cabassos, que preferim visitants, reconeixem els nostres punts
personal poc qualificai a les nostres forts i limitacions a partir del volum
empreses, que ni s a b e m que el nostre de clients al que servim, 400 places.
En els cinc darrers anys hem realitzat