L'infant
Creiem en un infant portador de drets, de cultura i d’una identitat pròpia.
Amb dret a expressar la seva opinió i que aquesta sigui escoltada. Dret a la llibertat de pensament, consciència i creença, a l’educació i que aquesta permeti el seu desenvolupament integral.
Vetllem per considerar l’infant com una persona plenament capaç, amb ritmes evolutius i de desenvolupament molt diversos.
Si un pilar considerem que ha de ser fonamental en el nostre concepte d’infant, aquest ha de ser el respecte. Basar la nostra concepció d’infància en el respecte ens porta a viure i veure a l’infant com una persona única, amb inquietuds, ritmes i interessos propis. Creiem en un infant lliure i dins d’aquesta llibertat volem posar èmfasi en que valorem plenament als infants com a autònoms i responsables.
Per tant, creure en una persona que ha de ser respectada, lliure, autònoma, responsable i única ens porta a considerar aquesta persona com a protagonista del seu procés d’aprenentatge i construcció.
Tot infant és curiós i actiu per naturalesa, sempre està disposat a interactuar i cercar escenaris d’exploració. Aquesta actitud activa de l’infant per viure, el fa ser un infant partícip de tot el que construeix. Aquesta concepció ens trasllada a considerar l’infant com un investigador nat, en contínua recerca del sentit d’allò que fa.
Sens dubte l'infant és un ésser social ja que per créixer i desenvolupar-se necessita relacionar-se constantment amb altres persones.