Ves al contingut. | Salta a la navegació

Benestar i Familia

Ajuts lloguer jove

El termini per presentar la sol·licitud s'inicia del 30 de juny a les 9 h fins l’ 11 de juliol de 2025 a les 14 h. Les sol·licituds presentades fora d'aquest termini seran denegades.

Requisits dels sol·licitants:

  • Tenir 35 anys o menys a data 31 de gener de 2025, inclòs.
  • Tenir la residència legal a Catalunya i que l’habitatge o habitació arrendada o cedida constitueixi la residència habitual i permanent de la persona arrendatària o cessionària durant tot el període pel qual es concedeixi l’ajuda.
  • Estar empadronat/a a l’habitatge.
  • Disposar d’una font regular d’ingressos que reporti unes rendes anuals, incloent-hi els de les persones que tinguin el domicili habitual i permanent a l’habitatge arrendat o cedit o a arrendar o cedir, constin o no com a titulars del contracte d’arrendament o cessió, iguals o inferiors a 2,928479 vegades l’IRSC si els ingressos corresponen a l’exercici fiscal de l’any 2023; iguals o inferiors a 2,778442 vegades l’IRSC si els ingressos corresponen a l’exercici fiscal de l’any 2024, i iguals o inferiors a 2,697518 vegades l’IRSC si els ingressos corresponen a l’exercici de l’any 2025.

Si en un mateix habitatge hi conviuen dues o més persones joves titulars del contracte d’arrendament o cessió que sol·licitin de manera individualitzada aquesta subvenció, en podran ser beneficiàries si els seus ingressos individuals són iguals o inferiors a 2,928479 vegades l’IRSC si els ingressos corresponen a l’exercici fiscal de l’any 2023; iguals o inferiors a 2,778442 vegades l’IRSC si els ingressos corresponen a l’exercici fiscal de l’any 2024, i iguals o inferiors a 2,697518 vegades l’IRSC si els ingressos corresponen a l’exercici fiscal de l’any 2025.

  • Ser titular o estar en condicions de subscriure, un contracte d'arrendament d’habitatge o habitació.
    • No pagar un lloguer o preu de cessió mensual per l’habitatge o habitació superior a:
      • Lloguer o cessió d’us d’habitatge: 750€/mes
      • Supòsit d’habitació: 400€ /mes
      • Famílies nombroses, famílies monoparentals i/o discapacitat amb barem favorable (mobilitat reduïda): 900€/mes
  • Tenir domiciliat el cobrament de la subvenció en una entitat financera.  
  • Estar al corrent de pagament de les rendes de lloguer o del preu de cessió en el moment de la presentació de la sol·licitud.  
  • Pagar el lloguer o preu de cessió de l'habitatge o habitació per mitjà de transferència bancària, rebut domiciliat, ingrés en compte, Bizum o rebut emès per la persona administradora de la finca. En tots els casos cal que hi constin els conceptes següents: la identificació de la persona pagadora, la identificació de la persona.
  • No incórrer en cap dels supòsits de prohibició pel fet de ser persona beneficiària de subvencions que estableix l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
  • Complir les obligacions tributàries amb l'Estat i la Generalitat de Catalunya i les obligacions amb la Seguretat Social.
  • Estar al corrent de pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions.
  • No disposar de cap habitatge en propietat.

Informació de la subvenció:

Documentació a presentar

Les persones sol·licitants que no s'oposin que l'òrgan gestor pugui obtenir de forma electrònica les dades necessàries per al seguiment i control d'aquestes prestacions no caldrà que aportin la documentació corresponent a: Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT), Agència Tributària de Catalunya, Institut Nacional de la Seguretat Social (INSS), Servei Públic d'Ocupació Estatal (SEPE), Padró municipal corresponent, Departament de Treball, Afers Socials i Famílies, Servei d'Ocupació de Catalunya (SOC), Direcció General de la Policia, Direcció General del Cadastre, Tresoreria General de la Seguretat Social i Registre de la Propietat.

La documentació necessària per acreditar els requisits que es demanen a la convocatòria, llevat dels casos en què l'Administració pugui fer la consulta (marcats amb un (*), és:

  1. Sol·licitud degudament omplerta.descarregar)
  2. Imprès normalitzat a nom de la persona sol·licitant amb les dades bancàries del compte on s'ha d'ingressar la subvenció. (descarregar
  1. Documents d’identitat:
    • Document nacional d’identitat (DNI) vigent (*)
    • Ciutadans de la Unió Europea: el certificat de registre de ciutadans de la Unió europea vigent.
    • Estrangers no comunitaris: NIE i la  targeta d’identitat d’estranger (TIE) (*)
  2. Certificat o volant de convivència que acrediti el domicili de la persona sol·licitant i de les persones que formen la seva unitat de convivència.(*)
  3. Justificant dels ingressos de la persona sol·licitant i de cadascun dels membres de la unitat de convivència en edat laboral:
    • Declaració de l’IRPF de l’any 2023.
    • Si el jove ha començat a treballar a l’exercici 2024 Declaració de l’IRPF 2024(*), o declaració responsable (model normalitzat) i certificat d’ingressos i retencions.
    • Si el jove ha començat a treballar a l’exercici 2025 declaració responsable (model normalitzat) i totes les nòmines i/o contracte de treball i/o certificat empresa.
    • Certificat d’imputacions de l’Agència Estatal de l’Administració Tributària (AEAT) de 2023 o el corresponent certificat de les pensions o ajuts exempts de tributació, si hi ha membres de la unitat de convivència que no estan obligats a presentar la declaració de l'IRPF (*).
    • Vida laboral.
  4. El certificat de no tenir deutes amb:
    • L'Agència Estatal de l'Administració Tributària (AEAT). (*)
    • La Tresoreria General de la Seguretat Social (TGSS). (*)
    • L'Agència Tributària de Catalunya (ATC). (*)
  5. Llibre de família, si s'escau.
  6. El contracte de lloguer o de cessió d’ús a nom de la persona sol·licitant, que ha d’incloure el compliment de l'obligació de l'arrendatari del pagament de la fiança a l'arrendador, de conformitat amb la normativa vigent.
    En el supòsit que el lloguer d’habitació el dugui a terme l’arrendatari de l’habitatge, caldrà disposar del consentiment escrit de l’arrendador
    • En el cas que la persona sol·licitant que visqui a l'habitatge sigui el cònjuge de la persona titular del contracte, ha d'aportar la documentació acreditativa de l'atribució del dret d'ús sobre l'habitatge.
    • En els casos de dones víctimes de violència de gènere que, com a conseqüència d'una ordre d'allunyament o sentència judicial tinguin atribuït l'habitatge com el seu domicili habitual i permanent, se'ls podrà reconèixer el dret de cobrament de la subvenció si justifiquen que es fan càrrec del pagament del lloguer.
  7. Acreditació de la condició de víctima de violència de gènere, caldrà aportar mitjà de prova qualificat d'acord amb l'article 33 de la Llei 5/2008, de 24 d'abril, del dret de les dones a erradicar la violència masclista.
  8. Tots els rebuts de lloguer o del preu de la cessió corresponents a l’any 2025, pagats fins a la data de presentació de la sol·licitud. Els rebuts han de ser per: transferència bancària, rebut domiciliat, ingrés en compte, Bizum o rebut emès per l'administrador de la finca. En els rebuts ha de constar el nom de l'arrendatari, el de l'arrendador, el concepte i la mensualitat.
  1. Acreditació de condició de víctima de terrorisme o d'amenaçat mitjançant la resolució del Ministeri de l'Interior corresponent o la sentència judicial ferma.
  2. Documentació acreditativa de reunir les condicions per poder ser subjecte del Pla de protecció internacional a Catalunya, segons l'Acord de Govern de 28 de gener de 2014.
  3. Títol de família nombrosa vigent. (*)
  4. Títol de família monoparental vigent. (*)
  5. Acreditació del Departament de Drets Socials, en el cas de les persones amb alguna discapacitat. (*)
  6. Certificat de no tenir deute amb l’Agència Estatal d’Administració Tributària (AEAT), l

Tresoreria General de la Seguretat Social (TGSS) i l’Agència Tributària de Catalunya (ATC).(*) 

L'Agència de l'Habitatge de Catalunya pot sol·licitar, directament o a través de les entitats col·laboradores en la gestió d'aquestes subvencions, la documentació complementària que consideri necessària per a la resolució de l'expedient.

Normativa:

Com presentar la sol·licitud?

Telemàticament:
  1. A la web de la Generalitat de Catalunya amb certificat digital o IDCAT Mòbil 
  2. A la web de l’Ajuntament de Lloret de Mar:  https://tramits.lloret.org/OAC/CdT.jsp#no-back-button   (Telèfon de suport 872 220 646 de dilluns a divendres de 8 a 20h) 

Recomanacions per a la tramitació telemàtica:

Cal tenir cada document en un sol arxiu en PDF amb totes les pàgines.

Presencialment:
  1. Oficina Local d’Habitatge de Lloret de Mar (C/ Torrentó, 22 3er – Edifici Casa de Cultura). Cal demanar cita prèvia a l’enllaç: https://citaprevia.lloret.org/ CITES LIMITADES! Horari de dilluns a divendres de 9 a 14 hores. 
    El dia de la cita caldrà portar la sol·licitud omplerta i la documentació acreditativa original, sense grapes i en bon estat (no arrugats i que el contingut es pugui llegir bé).
  2. Oficina de Correus de Lloret de Mar (C/ Oliva, 55) a través del registre ORVE. L’horari és de dilluns a divendres, de 8.30 a 20.30 hores.