Ves al contingut. | Salta a la navegació

OMIC

Sou a: Inici / Seccions / OMIC / Recomanacions i avisos

Recomanacions i avisos

Alerta de productes cosmètics, productes de cura personal i biocides

Concurs de creditors de les clíniques Corporación Capilar

Ordre TED/371/2021 que estableix les noves franges horàries de tarificació de l'electricitat

El passat 1 de juny va entrar en vigor l’Ordre TED/371/2021 que estableix, entre d’altres, les noves franges horàries de tarificació de l’electricitat.

Es creen dues franges horàries per al TERME DE POTÈNCIA:

  • VALL de les 0 a les 8 h, de dilluns a divendres, i dissabtes i diumenges
  • PUNTA de les 8 a les 24 h de dilluns a divendres

També s’estableix la possibilitat de tenir dues potencies contractades diferents,  coincidint amb les dues franges horàries. Això pot servir, per exemple,  per a contractar una potència més alta en la franja horària VALL, necessària per a recarregar el cotxe elèctric.

I pel que fa al TERME D’ENERGIA, s’estableixen tres franges horàries:

  • VALL de les 0 a les 8 h, de dilluns a divendres; dissabtes i diumenges, i festius nacionales fixos
  • PLANA de les 8 a les 10 h, de les 14 a les 18 h i de les 22 a les 24 h, de dilluns a divendres
  • PIC de les 10 a les 14 h i de les 18 a les 22 h, de dilluns a divendres

Aquest horaris de tarificació son d’aplicació sempre per als clients del mercat regulat, amb tarifa PVPC, i una potència contractada fins a 15kWh

Pels que tenen contracte del mercat lliure, pot ser que se’ls apliquin aquestes franges horàries o pot ser que se’ls n’apliquin unes de diferents, segons el contracte que es tingui.

Per a més informació podeu consultar:

http://icaen.gencat.cat/ca/detalls/noticies/20210519_not_factura_electrica

20/10/2020 Normativa relacionada amb la COVID-19, que senyala  les afectacions directes i indirectes per a les persones consumidores.

Indicacions sobre les mascaretes

Afectacions del coronavirus per a consumidors i empreses

Drets dels consumidors i usuaris davant la situació provocada pel Coronavirus (Covid-19)

Canals habilitats per a consultes de Consum i del Síndic, davant l'alerta del Covid-19

 

La gent gran com a persones consumidores

La gent gran 1

Avís de seguretat

Amb motiu de les consultes i reclamacions rebudes sobre empreses que s'ofereixen a domicili per a revisar les instal·lacions i aparells de gas, l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor de Lloret de Mar us informa que:

  • Tot i que aquestes empreses puguin estar facultades per a manipular aparells i instal·lacions de gas, no són en cap cas les úniques que ho poden dur terme.
  • Tot i que en alguns casos exhibeixen un document amb un escut i el segell de l'Ajuntament, no és aquest organisme qui en determina la legalitat o no de la seva activitat.
  • Tothom qui disposa d'instal·lació de gas butà o propà, pot encarregar-ne les revisions preceptives a l'instal·lador autoritzat que lliurament esculli. Davant el dubte consulteu la vostra companyia subministradora.
  • Davant de l'oferiment de revisions inesperades d'aigua, gas, telefonia o electricitat, es demana la màxima precaució abans de deixar que ningú accedeixi al domicili, encara que es mostri una suposada autorització.

En cas de dubte, truqueu la Policia Local al telèfon 972 361 736 o al 112

Període de rebaixes

Es consideren rebaixes les vendes que tradicionalment es duen a terme en els sectors del tèxtil, sabateria i complements, la finalitat de les quals és donar sortida als articles -un cop transcorreguda la temporada- que resten a l'establiment.

Aquests tipus de vendes només es poden realitzar durant dos períodes a l'any que es fan coincidir amb el final de la temporada. Les rebaixes d'hivern són del 7 de gener al 6 de març i les d'estiu, de l'1 de juliol al 31 d'agost.

sabates

Cal no confondre...

Cal no confondre les vendes de rebaixes amb altres tipus de vendes a preus inferiors als habituals com les que es descriuen a continuació:Cal no confondre...

  • Venda per liquidació: és la venda a preus inferiors pel tancament o canvi d'orientació del negoci.
  • Venda de saldos: és aquella en què es reduixen els preus dels productes perquè es tracta d'articles passats de moda o deteriorats.
  • Ofertes: són les vendes que es realitzen a preu més baix a fi de promocionar un producte.

    rebaixes 

Recomanacions per comprar en període de rebaixes

  • La temporada de rebaixes d'estiu és de l'1 de juliol al 31 d'agost, ambdós inclosos i la d'hivern és del 7 de gener al 6 de març, ambdós inclosos.
  • Fer rebaixes és una decisió de cada comerciant; fins i tot la durada (mínima d'una setmana i màxima de dos mesos).
  • Trobareu productes a un preu inferior a l'habitual, amb la mateixa qualitat.
  • Els productes han d'haver estat a la venda amb anterioritat. Els comerciants no poden adquirir-los especialment per a la venda duranat les rebaixes.
  • Feu una llista dels productes que us interessen, d'acord amb el vostre pressupost.
  • Compareu preus: el preu rebaixat ha de constar sempre al costat del preu habitual, tant a l'aparador com a l'interior de l'establiment.
  • Examineu el producte; ha de tenir la mateixa qualitat i garantia que té a preu no rebaixat, sense tares ni defectes.
  • Diferencieu les vendes durant les rebaixes d'altres tipus de vendes a preus inferiors als habituals com ara les vendes per liquidació (pel tancament o canvi d'orientació del negoci), les vendes de saldos (per tractar-se d'articles passats de moda o deteriorats) i les ofertes (per tal de promocionar un producte).
  • Fixeu-vos-hi: si un establiment admet habitualment les targetes de crèdit com a forma de pagament, també ho ha de fer en època de rebaixes.
  • Tingueu en compte que podeu trobar, en el mateix comerç, els articles rebaixats juntament amb d'altres que no ho estan. Han d'estar ben diferenciats els uns dels altres.
  • Llegiu detingudament les etiquetes, les instruccions d'ús, les característiques del producte. Els productes han d'estar sempre etiquetats correctament.
  • L'etiquetatge ha de ser en català i/o castellà.
  • Heu de saber que la publicitat és vinculant; podeu exigir-ne el compliment.
  • Conserveu els catàlegs comercials, la publicitat, les instruccions... amb els preus i les característiques de l'article.
  • Demaneu i conserveu la factura o el tiquet de compra, amb la referència concreta de l'article que compreu, són la vostra garantia.
  • Pregunteu si accepten canvis: no hi ha cap obligació de canviar un producte en perfecte estat, llevat que així ho anunciï l'establiment comercial.