Page 10 -
P. 10

Memòria del Servei d’Arxiu Municipal 2017

Si bé la reedició dels continguts, la millora de les              -	 Segons edat: de 13 a 17 anys (1%), de 18 a 24 (7%), de 25
presentacions i l’actualització de la informació és una             a 34 anys (16%), de 35 a 44 anys (25%), de 45 a 54 anys
tasca diària en la qual s’hi esmercen molts esforços, s’ha          (25%), de 55 a 64 (16%) i més de 65 (10%).
cregut necessària la inclusió en el web d’un nou apartat
anomenat: Ajuda’ns a millorar. Aquest nou apartat neix            -	Segons procedència geogràfica: de Lloret hi ha 1460
amb la voluntat de fer a mans a la ciutadania un espai on           seguidors (51%), de Barcelona són 255 seguidors (9%),
es puguin adreçar les queixes i suggeriments relacionats            de Blanes hi ha 151 seguidors (6%), de Girona són 96
amb el web del SAMLM. Les aportacions serveixen per a               seguidors (5%) i de procedència diversa –resta de Catalunya,
replantejar en quina direcció ha de créixer el web i incloure-      Europa i altres àrees- hi ha 798 seguidors (29%).
hi la documentació i/o la informació que hi manca.
                                                                  Les 273 entrades o publicacions que hem compartit a
El conjunt de visites del web del SAMLM ha tingut enguany         Facebook es poden agrupar segons el tipus de suport i
un augment d’un 13,40% respecte al 2016, concretament             temàtica, i en cinc grans àrees:
37.488 visites.
                                                                  -	 Secció web, on compartim i donem a conèixer una secció
Aquest increment respecte a l’any anterior continua                 o apartat de la plana web del SAMLM.
les tendències presents des de fa alguns exercicis, amb
correccions pel que fa a l’any 2015. L’apartat més popular        -	 Imatges, en ls qual fem difusió d’una imatge dels nostres
és el Cerca pel fons d’imatges del SAMLM amb 8.135 visites.         fons i expliquem un esdeveniment relacionat amb el dia
Cal destacar també l’apartat Descripció de fons amb 3.685           de la publicació, tot i que també hi tenen cabuda imatges
visites, l’apartat Llegendes i tradicions amb 2.587, l’Arxiu        del dia a dia a l’Arxiu i de les diferents tasques que s’hi
en línia amb 1.851 i Producció audiovisual amb 1.659.               duen a terme, com ara tractament dels ingressos, gestió
                                                                    documental o altres.
El canal de Youtube del SAMLM
                                                                  -	 Notícies, relacionades amb un acte organitzat o participat
Pel que fa als vídeos que l’Arxiu ha produït o en què ha            per l’Arxiu.
col·laborat, s’han agrupat en cinc blocs per facilitar-ne
la cerca, tal com queden distribuïts a l’apartat Producció        -	 Vídeos, on compartim petits muntatges relacionats amb
audiovisual del web.                                                un esdeveniment, amb imatges dels fons que custodiem a
                                                                    l’Arxiu.
Els muntatges audiovisuals agrupats en el bloc de Nadales
han tingut 299 visualitzacions; el bloc de pregons de Sant        -	 Concursos, àrea protagonitzada aquest any per La
Romà, 552; el bloc de vídeos Mirades d’ahir, 746; el bloc Fets      Pregunta d’en SAM, un concurs de preguntes organitzat
i Gent, 1.652; finalment, el bloc dedicat al Dia Internacional      en col·laboració amb Nova Ràdio Lloret. El procediment
del Patrimoni Audiovisual ha derivat 467 visualitzacions. En        del concurs era ben fàcil: es formulaven dues preguntes
conjunt han estat 3.716 visualitzacions, que han generat un         setmanals (dimarts i dijous) relacionades amb la història
total de 12.202 minuts de temps de visualitzacions. D’aquesta       de Lloret i es donaven quatre opcions de resposta i vint-
manera s’ha produït un increment del 205% respecte a les            i-quatre hores per contestar. La valoració que fem del
visites del 2016 i d’un 180% d’increment en els minuts de           concurs és molt positiva, ja que hem tingut un total
visualització. Fins al moment, el total de visites han estat        de 110 concursants, dels quals entre 20 i 25 han estat
11.946, i els minuts de visualització, 28.050.                      fidels cada dimarts i dijous a la cita. Dels tres finalistes,
                                                                    la guanyadora, finalment, va ser la Cati Rodríguez, que
Els vídeos que enguany han tingut una major difusió són             es va emportar un paquet d’escapada de cap de setmana
Una visita a la Casa Museu Can Font, amb 468 visites i              valorat en 200 €.
realitzat amb motiu de la rehabilitació de la casa construïda
pel Conde del Jaruco, l’indià Nicolau Font i Maig, i Una          L’abast de les publicacions és força variable: hi ha
passejada pel Lloret de principis de segle, amb 418 visites. Pel  publicacions que aconsegueixen molta difusió i repercussió
que fa al vídeo que més minuts de visualització ha generat,       i d’altres que no generen tanta expectació. Els vídeos o
és Tot Recordant Santa Cristina (1.743 minuts), muntatge          muntatges audiovisuals són les publicacions que més
audiovisual que abraça un període cronològic molt ampli:          agraden i tenen bona acceptació entre els nostres seguidors.
des de les processons i balls de plaça de principis del segle     Aquest any el rànquing de visualitzacions l’encapçalen els
XX fins a les imatges de la festa de Santa Cristina del 2016.     següents muntatges audiovisuals: SAMLM & MYLLORET:
                                                                  amb respecte, a Lloret hi cabem tots, amb 6.550
El SAMLM a les xarxes socials                                     visualitzacions; Una passejada pel Lloret del principis de
                                                                  segle amb 5.750; finalment, el vídeo promocional del llibre
Facebook                                                          Lloret desaparegut, amb 3.165.

El compte del Servei d’Arxiu Municipal de Lloret de Mar           Hem tancant l’any amb 321.692 visites al nostre perfil i
a la plataforma Facebook té 2.760 seguidors. Segons les           46.646 interaccions (m’agrada, publicació compartida,
dades estadístiques que facilita el propi web, els perfils        lectures...) enregistrades.
dels nostres seguidors es podrien classificar de la manera
següent:                                                          Les publicacions durant el 2017 continuen incorporant
                                                                  etiquetes. A partir d’aquestes etiquetes (un conjunt de
-	 Segons sexe: el 53% són dones, el 45% homes i el 2% no         caràcters precedit del símbol #) es pot accedir a tota una
  s’especifica.                                                   relació de publicacions vinculades a l’etiqueta. Les nostres
                                                                  etiquetes son: #samlm i #arxiudelloret, però també utilitzem
                                                                  les oficials i corporatives, com ara #lloretdemar, #viulloret
                                                                  o #mylloret.

                                                                  10 J u n y 2 0 1 8
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15