Page 3 -
P. 3
L’Oficina d’Informació i Tallers de Debat del POUM informació
Atenció Ciutadana, l’OIAC de Lloret de Mar
El passat 28 de febrer es va obrir, com a prova pilot, l’Oficina En el marc de la revisió del Pla d’Ordenació Urbanística Mu-
d’Informació i Atenció Ciutadana (OIAC) de l’Ajuntament de nicipal de Lloret de Mar i dintre del seu programa de Partici-
Lloret de Mar. Després d’un temps d’obres per a l’adequació pació Ciutadana, s’han fet tres tallers de debat amb l’objectiu
de l’espai, un equip format per 9 persones té com a objectiu de facilitar a la ciutadania de Lloret un espai on debatre col-
l’atenció directa i personalitzada del ciutadà per tal d’oferir un lectivament els criteris generals del Pla mitjançant una meto-
millor servei. S’han centralitzat molts tràmits que abans es fe- dologia que permeti prendre decisions col·lectives en relació
ien a diferents àrees, estalviant temps i dedicació de les ges- amb els esmentats criteris generals i les seves prioritats.
tions. En concret, s’ofereix la tramitació dels serveis següents: En grups de treball reduïts s’han treballat aspectes al voltant
de sis eixos genèrics: nucli antic de Lloret, turisme, mobili-
• Serveis Generals i Governació (Recursos Humans, Secretaria, tat, habitatge, medi natural, urbanitzacions i propostes gene-
Arxiu i Governació) rals. A les conclusions, la voluntat de la ciutadania aposta per
• Serveis Econòmics (Rendes/Gestió Tributària i Rendes) formular un model d’ordenació urbanística que permeti fer
• Serveis Urbanístics i de Medi Ambient (Urbanisme i Obres, compatibles les condicions del medi amb les necessitats de
Via Pública i Medi Ambient) creixement.
• Policia Local i Protecció Civil En aquests tallers de treball es té en compte el ciutadà que
no forma part de cap associació, però que també té coses a
L’horari d’atenció va des de les 8.30h fins a les 14.30h cada dia dir sobre com vol el seu poble. Les associacions, per les seves
laborable, amb la particularitat que els dijous s’allarga l’horari característiques, moltes vegades ja tenen els canals adients
fins a les 18.30h i els dissabtes al matí està obert de les 10h per fer les aportacions que consideren convenients.
a les 13h. Es tracta d’articular, doncs, una planificació urbana democràti-
També, per tal de millorar les prestacions del servei, els di- ca que subratlli el fet que totes les persones són productores
marts i els dijous, de les 10h a les 14h, un tècnic d’Urbanisme de coneixements quan reflexionen sobre el seu entorn.
gestiona al mateix moment els permisos provisionals d’obres
menors. Els dimecres, de les 10h a les 12h, un tècnic d’Ac- “Onada de Solidaritat”
tivitats facilita els permisos d’activitats innòcues i atén totes per les víctimes del tsunami
aquelles consultes que els ciutadans necessitin.
La posada en marxa de l’OIAC és el punt de sortida per anar Amb el suport de l’Ajuntament i la participació de més de 60
oferint més tràmits i gestions centralitzats i facilitar així la re- associacions de diferents àmbits de Lloret, el cap de setmana
lació entre la població i l’Administració local. del 5 i 6 de març es va portar a terme un extens programa
d’activitats amb l’objectiu de recaptar fons per a les zones de-
vastades pel sisme marí. A finals de març són 15.500 € apro-
ximadament, els que s’han aconseguit amb una fira mercat
de roba, llibres, productes alimentaris i moltes més activitats
de tot tipus que congregaren un nombrós públic de totes les
edats, sobretot la tómbola benèfica amb més de 3.000 regals
cedits per comerços i restaurants de Lloret, que es van exhau-
rir ben aviat.
Els actes per recaptar fons encara duraran fins a finals d’abril.
Per tant, continua oberta la possibilitat de col·laborar-hi, per
exemple comprant alguna de les fotografies que hi ha expo-
sades a la Sala d’Exposicions de l’Antic Sindicat.