Page 2 -
P. 2
Lloret informació Regidoria d’Urbanisme, Obres, Serveis Públics i Medi Ambient
Una oportunitat per conèixer serveis higiènics (dutxes, rentapeus, WC, vestuaris, guixetes,
la vessant marina de Lloret fonts d’aigua potable), accessos (escales, passarel∙les, aparca-
ments), controls de la qualitat de l’aigua i de la sorra, neteja,
Des de la Regidoria de Medi i Ambient i amb la col∙laboració recollida selectiva, informació (turística, normes de conducta,
de l’Agenda Local XXI s’està portant a terme, com a continu- ambiental, higienicosanitària) i serveis lúdics i d’oci (legalitat,
ació de l’Auditoria del Medi Natural de Lloret de Mar de l’any sanitat, higiene, netedat, seguretat,...).
2000, un seguiment dels indicadors ambientals que han de La marca Q acredita que els serveis i la situació del litoral va
permetre avaluar l’estat del litoral lloretenc. millorant de forma continuada i constant, ja que les platges han
Per tal de donar a conèixer a la població la nova mesura dels de renovar el seu certificat any rere any per mitjà de la visita
indicadors i quina és la metodologia que es fa servir en aquest anual d’auditors independents que, a més d’avaluar el compli-
estudi, l’Ajuntament ha preparat dues activitats de participació ment dels requisits mínims dictats per la norma, controlen que
directa per a la ciutadania. El passat dilluns dia 2 d’agost, una s’hagi fet l’esforç de millorar, respecte de la temporada de bany
visita guiada amb vaixell per tot el litoral de Lloret de Mar, una anterior. Per tant, el compromís per l’atorgament de la Q de
ruta pràctica, durant la qual es van fer les explicacions sobre Qualitat Turística vol dir implicació absoluta i continuada cap a
diversos paràmetres clau: població de peixos, penya-segats, quelcom que no s’improvisa i té l’objectiu clar de portar a Lloret
flora i fauna marins, ocupació del territori, etc. de Mar a dalt de tot en quan a serveis turístics. La transformació
Properament s’organitzarà una immersió guiada per tal que, cap a un turisme de qualitat no s’improvisa, però es demostra
amb una sessió teòrica prèvia, submarinistes titulats puguin amb aquest treball seriós que posa les bases vers el canvi real
participar en una de les sortides de treball de camp i poder al que tots aspirem.
prendre mostres de l’estat de les praderies de Posidònia. Tot aquest treball ha donat els seus fruits el 30 de setembre pas-
L’activitat finalitzarà amb una posada en comú de les dades sat, quan l’ICTE ha concedit la marca Q de Qualitat Turística a
recollides que hauran de servir per determinar si el litoral de les platges de Lloret i Fenals. L’obtenció d’aquest distintiu és una
Lloret va evolucionant, després de quatre anys, cap a un des- important fita i de l’esforç conjunt de diverses àrees de l’Ajun-
envolupament sostenible. tament (Policia Local, Protecció Civil, Medi Ambient, Turisme,
Serveis de Manteniment i de Neteja, entre d’altres) i el resultat
Atorgament de la Q de nombroses actuacions, com:
de Qualitat
• Abalisament de totes les platges del municipi (límit de
L’Ajuntament de Lloret de Mar, per tal de comprovar el bon la zona de bany a 200 metres i canals d’entrada i sortida
estat de les platges del municipi i gestionar els seus equi- d’embarcacions i artefactes flotants) que garanteix la segu-
paments, les instal∙lacions disponibles i els serveis oferts als retat marítima i afavoreix que les embarcacions no ocupin
usuaris amb criteris de qualitat i respecte cap a l’entorn, ha la zona de banyistes.
estat treballant per dissenyar un sistema de qualitat i gestió
ambiental d’acord amb els criteris de la Marca Q de Qualitat • Col∙locació de línies de vida (també anomenades cordades
Turística, una norma dissenyada per l’ICTE (Instituto para la de seguretat) que permeten a les persones amb dificultat
Calidad Turística Española). de moviments (gent gran, infants, discapacitats,...) poder-se
El nivell d’exigència en l’atorgament de la Q de Qualitat banyar amb més seguretat.
Turística és superior a d’altres distintius, com per exemple la
Bandera Blava, atès que la norma Q de l’ICTE detalla un seguit • Ampliació de la plantilla de vigilants de platja, la qual cosa
de requisits mínims de compliment obligat que inclouen tots ha permès cobrir el servei de seguretat i vigilància a totes
els aspectes relacionats amb la gestió de les platges: salva- les platges del municipi.
ment i primers auxilis, seguretat i vigilància, protocols d’actu-
ació en cas d’emergència, manteniment de les instal∙lacions, • Senyalització de l’estat de la mar amb la instal∙lació de 20
nous pals de bandera situats en els accessos de totes les
platges i de les principals cales. Els pals de fibra de vidre
amb model estandarditzat per a platges han substituït les
columnes de fanals que fins ara feien aquesta funció, la
qual cosa ha millorat la imatge i l’estètica dels passeigs
marítims.