Es renova el punt d’informació turística de la Platja de Fenals amb un espai modern, sostenible i pensat per millorar l’atenció al visitant
Lloret Turisme ha renovat el punt d’informació turística de la platja de Fenals, la segona platja urbana més important de la destinació, que dona servei a visitants i residents des del passat 4 de juliol i fins el 31 d’agost. El nou mòdul, que obre cada dia de 10:00 a 17:00h, és un equipament totalment accessible, integrat a l’entorn i millorat amb un disseny sostenible i funcional pensat per oferir un millor servei als usuaris.
L’estructura està construïda amb fusta certificada FSC, amb acabats resistents i colors naturals, que mantenen la coherència estètica amb la resta d’equipaments municipals de la platja. A més, s’ofereix un espai d’ombra amb una taula i cadires i s’ha retolat tot el mòdul amb una imatge més fresca i visible. La gerent de Lloret Turisme, Elizabeth Keegan, explica que “Amb aquesta actuació Lloret de Mar reforça el seu compromís amb l’atenció turística de qualitat oferint un servei proper, a peu de platja, i amb un material adaptat als diferents interessos dels usuaris, que cada vegada busquen platges més actives i saludables”.
Dades d’ús del servei (estiu 2024)
L’any passat, durant el mateix període (juliol i agost de 2024), el punt d’informació va registrar 2.405 consultes de les quals 935 atencions varen ser al juliol i 1.470 a l’agost.
El 73% de les consultes van ser de procedència internacional, i pel que fa la distribució global de l’origen dels visitants destaca França amb un 29%, Itàlia amb un 12%, Catalunya amb un 11%, Regne Unit amb un 11% i residents amb un 6%.
Pel que fa al perfil, el públic familiar va ser el més destacat (39%), seguit d’adults (33%), joves (20%) i sèniors (8%).
Les consultes es van centrar sobretot en la demanda de fulletons amb un 21% (plànols, agenda d’activitats i informació general); transport urbà, zona verda i servei de taxi (17%); serveis com el transport marítim o activitats aquàtiques (10%); senderisme, essencialment els camins de ronda (9%) i esdeveniments com l’Outdoor Summer Festival o els concerts al Paratge de Santa Cristina (8%).
Aquesta actuació s’emmarca en l’estratègia de Lloret Turisme per millorar l’experiència del visitant i avançar cap a un model de turisme més sostenible i accessible.