Ves al contingut. | Salta a la navegació

Igualtat

Sou a: Inici / Seccions / Igualtat / Dones / Pla Local de Polítiques de Dones / Consell de Dones

Consell de Dones

acord2

El Consell de Dones de Lloret de Mar es crea per tal de coordinar l’actuació de les diferents administracions públiques i associacions de caràcter privat que tenen com a objectiu comú treballar per promoure la igualtat d’oportunitats entre les dones i els homes del municipi.

Objectius

  1.  Fomentar la prestació de serveis específics a favor de la dona.
  2.  Participar en la definició de les necessitats de les dones del municipi així com aportar propostes viables de solucions.
  3.  Proposar la realització de campanyes de sensibilització i informació d’aquelles qüestions que contribueixin a millorar la qualitat de vida de les persones que resideixen en el nostre municipi.
  4. Impulsar la col·laboració entre les associacions i entitats que treballen per la igualtat d’oportunitats.
  5.  Vetllar pel compliment de la legislació aprovada en temes d’igualtat d’oportunitats.

Òrgans i composició

El Consell de Dones de Lloret de Mar estarà integrat per persones nomenades per l’alcalde de l’Ajuntament de Lloret de Mar, a proposta dels grups municipals i entitats que tindran representació, els nomenaments i cessaments dels quals es comunicaran en el Ple Municipal.

Els òrgans del Consell de Dones són:

  • La Presidència
  • El Plenari
  • Comissions de Treball
Presidència

La Presidència del Consell de Dones de Lloret de Mar recau en el regidor/a que ostenti la delegació de la Regidoria de la Dona, en l'actualitat la regidora Ana García-Castany Cabecerán.

El Plenari

El Plenari del Consell de Dones de Lloret de Mar estarà format per:

  • Presidència: el regidor/a que ostenti la delegació de la Regidoria de la Dona
  • Vocals: 

- Qui ostenti l’assessorament del Pla de Polítiques de Dones
- Tècnica municipal de la Secció de Benestar i Família
- Tècnica municipal de la Secció d’Esports
- Tècnica municipal de la Regidoria d’Educació
- Tècnica municipal de Participació Ciutadana
- Tècnica de la Biblioteca Municipal
- Tècnica de Nova Ràdio Lloret
- Tècnica municipal del Casal de la Gent Gran.
- Una representant de cada grup municipal amb representació a l’Ajuntament
- Una representant de cadascuna de les associacions de dones del municipi
-Una representant dels sindicats majoritaris al poble.
- Una representant de les AMPA
- Una representant dels CAP
- Una representant de les associacions de veïns del municipi.

  • Secretaria Tècnica: Realitzarà les funcions de Secretaria tècnica del Consell la persona que ostenti l’assessorament pel desenvolupament del PLD de Lloret de Mar.
Comissions de Treball

El Consell podrà constituir comissions sectorials o especials, si ho considera convenient per a l’estudi d’aspectes relacionats amb el seu objecte, i estaran obertes a la participació de persones no membres del Plenari. Aquestes Comissions tenen com a missió elaborar, preparar o fer el seguiment sobre temes específics per ser sotmesos a la consideració del Plenari. La seva creació, composició, contingut i duració vindran donades per l’acord del Plenari del Consell.