Ves al contingut. | Salta a la navegació

Administració electrònica

Sou a: Inici / Seccions / Administració electrònica / Identitat digital

Identitat digital

IdCat, e-DNI
NOTA: El servei de sol·licituds del certificat digital IdCat a la Biblioteca de Lloret, queda suspés fins el proper 26 d'abril. Perdoneu les molesties.

Es necessari disposar d'un certificat digital, com: idCat, VALid, dni electrònic o Fábrica de la Moneda y Timbre per poder identificar-se dins de la plataforma d'Administració Electrònica.

Per tal de poder accedir als serveis de la Carpeta del Ciutadà és necessari tenir un certificat electrònic com IDCAT o el DNI electrònic admés per CatCert per identificar-se i poder signar documents. Pot sol·licitar-ne un a les Oficines de Informació i Atenció Ciutadana (OIAC) de l'Ajuntament de Lloret de Mar

Sistema Vàlid

El Servei VÀLid és un servei comú de confiança en el qual les aplicacions de les administracions públiques catalanes poden delegar els processos d’autenticació i signatura dels usuaris, d’acord amb els mecanismes d’autenticació acceptats en funció de l’actuació i el nivell de garantia exigit, facilitant la gestió i integració dels diferents mecanismes disponibles.

Certificat digital IdCat

L'idCAT Certificat és un identificador digital que s'instal·la al vostre navegador i que garanteix la identitat de les persones a Internet.

Permet accedir als tràmits i gestions que ofereixen moltes administracions com, per exemple:

  1. Obtenir l'informe de vida laboral de la Seguretat Social
  2. Obtenir el certificat d'antecedents penals que ofereix el Ministeri de Justícia
  3. Presentar la declaració de la Renda a l'Agència Tributària (AEAT)
  4. Accedir a diferents Carpetes ciutadanes
  5. Etc.

També permet fer altres operacions, com ara signar digitalment correus i documents electrònics.

DNI electrònic

El DNI electrònic és un instrument eficaç que trasllada al món digital les mateixes autentificacions amb les que operem cada dia en el món físic i que són esencialment:

  • Acreditar electrònicament la identitat de la persona.
  • Signar digitalment documents electrònics, asignant una validessa jurídica equivalent a la que els proporciona la signatura manuscrita.
Camerfirma

Camerfirma emet certificats digitals que identifiquen a persones físiques i jurídiques en entorns particulars i empresarials. Amb ells pot accedir a aplicacions de signatura electrònica i gestionar tràmits de forma on-line amb les diferents administracions públiques i amb tercers.

Les operacions realitzades amb el certificat digital Camerfirma garanteixen la identitat de l'emissor, la integritat i confidencialitat de la informació i el no repudi en les transaccions.

Camerfirma, com Autoritat de Certificació reconeguda, té entre els seus objectius satisfer les demandes especialitzades en signatura electrònica de ciutadans, empreses, administracions, col·legis professionals, institucions o altres col·lectius.

T-cat
El certificat digital dels treballadors públics de Catalunya

Protocol d’identificació i signatura electrònica de Catalunya

Després que el departament de Governació i Relacions Institucionals de la Generalitat de Catalunya va aprovar (ordre GRI/233/2015) el 20 de juliol del 2015, el Protocol d’identificació i signatura electrònica, el Consorci AOC ha editat un protocol com a recomanació per l’ús de mecanismes d’identificació i signatura electrònica i que pot ser adoptat pel conjunt de les administracions públiques catalanes.