Page 12 -
P. 12
Digui, digui ~ Laura Juano/a,
periodista
"El govern entén que ell
és l'Ajuntament i que
I'oposició només té un
pape e lorero"
Lucia Echegoyen
La portaveu del principal grup de I'oposició,
Lucía Echegoyen , ha tastat el govern i I'opo-
sici ó, Regidora des del 1983 va ser alcaldes-
sa entre el 2002 i el 2003. Militant del PSC des
de I'any passat és IIicenciada en Psicologia,
postgrau en Govern Electronic i master en Re-
cursos Humans i Habilitats Directives . Li agra -
da jugar a tennis, tot i que diu que no és gaire
bona. La lectura i el jazz són dues de les seves
aficion s..
-üu« creu que no va bé? felic d 'acabar la historia perqué tan bon punt I'equip de govern
veu que un clutad á parla amb I'oposició, el rep . De vegades,
-"L1oret ha perdut una cosa molt important que és la flu"idesa quedem amb els ciutadans al mig de la plaga perqué així ens
de les relacions , la capacitat de poder op inar. Quan les coses veuen i autornaticarnent els regidors i I'alcalde donen hora al veí.
van bé, el govern sempre diu que ja ho sab ia i qua n no van Haver d 'arribar a aquestes estratégies és dur."
bé la culpa és deis altres. L'equip de govern impédeix que el
po ble tingui protagonis me i aixo s' ha perdut perqué no hi ha -Tot aixó que explica deu haver empitjorat les relacions
I opc ió de part icipar. El govern és prepo tent. Sempre esta amb entre govern i oposició?
el jo , jo, jo i jo. El poble té idees que podria aportar pero hi -"Jo crec que no. El govern s'ha esforcat perqué no existeixin
ha incapacitat per acceptar critiques i suggeriments, ja no de relacions. Persones que repete ixen a I'Ajuntament com en
. I'oposició, sinó també deis ciutadans . El govern aquí només és Josep Valls, amb qui hem conviscut quan nosaltres érem al
autor itat i s'assembla molt al despostisme , ni que sigui il.lustrat , govern, han canviat. En Josep Valls s'ha instaurat en un discurs
i mo lt poc a la idea del que hauria de ser." missogen i prepotent. EII desqua lifica no el pensament sinó el
qu e pensa, no desqualifica I'actitud sinó la persona."
-Tot aixó vosré com a oposició ho deu patir molt.
-"Ho vivim de prop pero no més . Hi ha problemes de falta de -1quan vosr é era alcaldessa les coses no eren així?
comunicació amb els ciutadan s. Per aíx ó els veins vénen a
I'oposició . Un exemple són les classes d 'anglés ." -"Quan jo vaig ser alcaldessa vaig refredar les relacions que
s'escalfaven massa i que arribaven a I'insult. Jo crec que les
-Expliqui's relacions han de ser bones i que la informació és de to thom . Per
-"Qua n I'equip de govern va fer les ordena nces fiscals, el mes aixo dic que hem perdu t ."
de setembre o oct ubre , els vam avisar que s' havien menjat
l'orderianca de les classes d'anglés. Ens van contestar que -Voste ha hagut d'anar a la tira de turisme de Madrid,
feien el que volien i el que els do nava la gana . Un mes després Fitur, pagant-s'ho de la seva butxaca mentre que el
tenien a toth om revoltat perqu é no es feien les c1asses d'anglés regidor d'ERe, com que havia demanat a I'alcalde que
i no havien avisat a la professora que no la co ntractarien, ni als l'Ajuntament el convidés i va anar amb el viatge pagat.
alumnes que no hi hauria c1asse. Qué va passar? Una revolució. -"Sí pero aix ó esta relacionat amb la no informació . El govern
Després de dos mesos de descon tentamen t, el govern decideix mai va informar a l'oposici ó que a Fitur es donaria un dip loma
que les c1asses d'anglés s'hau rien de fer i pren la decis ió sense que acred ita l.loret com a vila tur ística esportiva. Ells entenen
haver esco ltat ningú. Ara qu é passa? Doncs qu e hi haura qu e l'Ajuntam ent són ells i que I'oposició té un paper de florero.
c1asses d 'anglé s els mesos de febrer i rnarc i el marc és un Al govern li mo lesta que I'oposició s' imp liqui, que demani
mal mes perqué s'acosta Setmana Santa i els alumnes no hi informació i que vulgui treba llar. Utilitza mo ltes energ ies en
pod en anar. Enmig de tot aixo, els alumnes van voler parlar amb fer veure que no existim , en bandejar-nos . Nosaltres vam fer
I'alcalde. No els va rebre i el regidor d 'Ensenyament no tenia aportacions al pla general , cap d 'elles ha estat recollida. Vam fer
temps o no volia rebre'ls. Aixi, els alumn es van acabar venint aportacions a les orde nances fiscals no les van reco llir tampoc o
a parlar amb I'oposició. I arribar a I'oposició és una manera Qualsevol apo rtació que fem és rebutjada sistema ttcarnent."
12