Page 10 -
P. 10

~"~                                                                                                                                                      Laura Juanola,

"eJ::-!a  - '-------------------------periodista
                                      "L'autopista significaria augmentar el transit en
                                      un poble on la circulació ja esta saturada"

          Jordi Palaudelrnás, de 28               per tant , deis politics que hi ha          -Que vol dir?                         tamUia o amics. I tins ara tot aíx ó
                                                  hag ut fins ara; no és pas culpa deis    "Es tracta de protegir els boscos
          anys, és un deis portaveus              constructors. Hem tingut un plane-       de Lloret i íntroduír-íos en la zona     no ha hem sab ut ensenyar:
          de I'entltal SOS L1oret, que va         jament general permissiu que ha          PEIN del massis de Cadiretes                -/eltercerobjecffu?
          néixer ara fa dos estius per llui-      permés que el base desaparegui           que , amb malta seguretat, acabar á
          lar contra la massificacló urba-        i s'hi hagi anat edificant. Moltes       essent un par e natural. Si aconse-      "És la campanya per millorar les
          nística que pateix la pob lació.        vegades, han estat les construc-         guim introd uir els bascas de l.loret    comunicacions de L1oret. Nosaltres
          Eng inyer Quim lc de pr olessió té      tores de fora de l.loret les que         en la zona PEIN , els boscos seran       creiemque per millorar les comuni-
          com a afecclons I'ho rticultura, la     han construtt grans aberracions ,        un gran atracti u turístic que per-      cacionsnocaluna autopista perqué
          poesia I la pesca.                      majoritariarnent constructores de        metran diversificar I'oferta de sol      significarla augmentar el tr ánsit en
                                                  Barcelona i Madrid. Santa Clotilde,      i platja:                                un pobl e que ja té el tr ánsit satura!.
          Després de t'éxit de la platalorma      per exemple , no ha representat                                                   L'autopista no dóna cap alternativa
          ciutadana Salvem Pinya de Rosa,         cap guany per cap constructor de            -Com?                                 perqu é els cotxes puguin circular,
                                                  Llo ret ni pel teixit deis industrials.  "Els experts ja fa temps que diuen       sinó que únicament introdueix més
          a Lloret va néixer SOS Lloret,          Els lampi stes de Lloret no hi han       que el prod ucte tu ristic s'ha de       tránsit al pob le. Nosallres propo-
                                                  treballat. Nosaltres hem posat           diversificar pero no només amb           sem una ronda de circumvalació
          una plataforma ciutadana que no         el territori i ens I'han aixatat, i      el turisme esportiu o de negocis.        que serveixi perqué els cotxes
          només volie salvar un sol paratge       alguns de lora del pobie han fet els     Aquests, són tipus de tu risme           passin per for a del poble. Aixi solu-
          sínó que va comen9ar intentant          gua nys :                                importants pero complementarís .         cionem el transít íntern i la millora
          salvar-ne tres, ha va aconseguir i                                               A part del sol i platja, I'altre gran    de comunicacions pe rqu é la ronda
          ara promet generar debat amb el           - Vostes van n éixer reivindicant      turisme és el natural, o sigui, el deIs  de circumvalació estaria unida
          trecst de la prolongació de t'eu-                                                bascas. Es tracta de saber vendre        amb un carri l que connectaria amb
          lopista del Maresme i amb el nou        que Cala Banys, Costa Marcona            el que constitueix el 75% del terme
          pla general que Ltoret, igual com                                                municipal de L1oret. Lloret sempre       I'autopista. Seria un carril sense
          Blanes. ha comen9at a tramitar.         i Sant Quía s no e s destruissin.        ha viscut abocat al mar i d'esquena      roto ndas, sernators ni entradas
          L'experiencia de SOS Lloret, que el                                              als boscos, quan tenim un poten-         i sortides, o sigui una via rápida
          seu portaveu, Jordi Peteudelm és,       Ara, qu e ja han aconseguit el           cial boscós impressionant que ni
                                                  seu propósit, qué toca?                  els mateixos lIoretencs coneixen.        d'un carril per banda ampliable a
          explica en aquesta entrevista pot       "Ara tres coses . Prímer de tot,         Es tracta de posar en valor el patr í-   dos . Ara, pero, no té sentit fer una
                                                  el planejament genera l nou, que         mon i natural, saber-lo vendre. Cal      via rápida de dos carrils d'entrada
          ser igua/ment va/ida pe r Bfanes.       és importanlíssim pel futur del                                                   al poble perqué tenim el tránsit
                                                  poble perqué dirá els lIocs on es        que uoret entri en el consorci de        saturat. La ronda de circumvalació
             -Per que va involucrar-se amb        pot construir i de quina manera i        l'Ardenya i aconseguir una gesti6        ha de dona r resposta a la satura-
          SO S Llore!?                            como El plan ejament general toca        turística oets boscosoO sigui, ac on-    ció del transít intern perqué molls
          "Perqué era una bonacausa. lIoret       moltes tecles i també asse ntará         seguir que als bascas de tlor et s'hi    cotxes que van a Tossa o a Blanes
          s'estava massificant massa i vaig       les bases pel futur económic o Per                                                i que passen pel mig de Llore!. La
          creure que s'havia de fer alguna        nosaltres, el pla gene ral és rnolt      puguin desenvolupar tasques com          ronda, ens evitara aquest tr ánsit i
          cosa. No hi havía cap moviment          impo rtant. Ens han de perm etre         el turisme ru ral, rutes de BIT,         la ronda e sta r á unida amb I'auto-
          popular que ' estigués involucrat       que, d'una vega da per tates, l.lor et   rutes a cavall, recuperar els masas      pista i el futur desdoblament de J'N-
          amb el creixement urbanístic, que       creixi en qualitat i no en quantitat     que hi ha disseminats i que estan        11, que enlla¡:ará amb l'AP7, que
          és un deis gran s temes de t.loret.                                              caient i qoe s'hi puquin fer ac ti-      és la gran autop ista que va cap a
          SOS Lloret amplia un buit que feia      ni en superficie urbanitz ada. tíoret    vitats com ara ensenyar com es           Europa. En canvi, la prolongaci6
          taha; feia falta que algú s'informés    té ara 40 urbanitzacions si seguim       pelaven els suros, com es feia la        de I'autopista del Maresme només
          sob re els grans temes urbanistics      creixent en superfície urbanitzada       verema , o ets cistells de vimet. Hi     ens condueix fins a Barcelona i
          i els expliqués de manera planera                                                                                         acaba en un cul-de-sac aquí a
          a la gent. Fins lIavors, d'urbanisme    no podr em donar la qualitat que         ha molles activitats que es poden        Llore!. No cree que la prolongaci6
          norn és hi entenien els polílics i era  necessitem. Hem d'aturar-nos i           fer per gestionar el patrímoni fores-    d'aqu esta autopista fins a Llore!
          important que hi hagués un movi-                                                 tal. Aixo és una alternativa seriosa     sigui el que més ens interessa."
          ment social."                           fer bé el que ja tenim, donant tots      al sol i la platja , que cal continuar
                                                  els serveis que la gent necessita i      mantenint. I tot aix ó, va IIigat amb       -Vostes també sempre diuen
             -Els que critiquen !'entitat         la qualitat necessaria. No podem         el turisme esportiu i de negoc is,       que la prolongació de I'autopista
          sovint argumenten que SOS               seguir creixent perqué les urbanit-                                               del Maresme suposaria una des-
          Lloret eslá integrada pels fiffs        zacions noves s'acaben fent velles       que és un turisme que requereix          trossa a Sant Pere del Bose.
          deis constructors.                      i s'han d'arreglar i manten ir. Ara ja                                            "Si, aixó és un altre "handicap". A
          "Els const ructors no son diables,      n'h i ha moltes que tenen déficits       organitzar activitats constantment.      part que no solucionaria els proble-
          són gent que es dedica a cons-          histories de c1aveguera m, lIum i        Si a aques t turtsms els sabem           mes de transit de tíoret perqué no
          truir anó que els deixen construir.     de serveis en els quals cal posar        ensenyar el nostre patrimoni natu-       contribueix a reduir el transit intern
          Es tracta que no es deixi fer tot       ordre . En segon lloc, ens preoc upa     ral, possiblement repetirá la seva       del poble, a más arnés, aixala la
          el que s'ha estar cons truint fins      I'amp liació del Pla Especial d'lnte-    estada a l.loret acompanyat de la        segona pota del turisme , que és
          ara. La gran responsabilitat del let    rés Natu ral (PEIN) de Cadiretes:                                                 el del patrimoni natural i cultural
          que t loret s'hagi urban itzat d'una                                                                                      a Sant Pere del Base. L'autopista
                                                                                                                                    passaria a escassos 500 metres
          manera tan massiva és , básica-                                                                                           de Sant Pere del Base, de la creu
                                                                                                                                    de terme, de I'Ángel, de la capella
          ment, del planejamenl general i,                                                                                          de la Mar e de Déu de Grácia i de
                                                                                                                                    les Alegríes. Tot aixó és patrímoni
                                                                                                                                    cultural que ens hauria de servir
                                                                                                                                    per diversificar el producte turístic
                                                                                                                                    que tenim de sol i platja:

                                                                                                                                       -Que e/s diuen els politles de
                                                                                                                                    tot aixó?
                                                                                                                                    "A ICV i ERC els sembla bé; el PP
                                                                                                                                    vol J'autopista tot i que deixa oberta
                                                                                                                                    la porta al diáleg. Els del PSC són
                                                                                                                                    els més amb igus de tots perqué
                                                                                                                                    van defensar moll I'autopista i

                                                                                           110
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15