Page 1 -
P. 1
í• Periòdic quinzenal de literatura, art i humor i d'informació local Núm. 26
Any II Surt els dits 1 i 15 de oada mes. Redaooió i adminittrwIA: Passeig de Mn. Verdaguer, número 5, primer
Lloret de Mar, 15 d'Octubre de 1934
PRO FOMENT DEL TURISME
D l AVANT la constitució en aquesta vila d'un Patronat pro foment del tyrisme.no podem menys
I que dlegrar-nos-en de dzbó, car aquest fef constitueix l'acompliment d'una necessitat cada any
~~—.' niés accentuada en la nostra vila la qual mai no ens havem cansat de pregonar des d'aquestes
pàgines, i remeiar a mesura de les nostres forces, sempre que ens ha sigut possible.
Cal, ara, que els caps davanters-d"aq.uest moviment tinguin una noció ben clara i perenne de llur
gran responsabilitat i de l'alt caràcter representatiu del nostre poble que contraucn amb llur nova funció.
Un casino, una germandat, un saló d'esbarjo, un establiment públic, són institucions del mal fun-
cionament o administració; de les quals només se'n'ressenten llurs clients o associats. De la mala gestió d'
un patronat d'atracció de forasters se'n ressentiria llastimosament tot el poble.
I aquesta responsabilitat, aquest caràcter representatiu de la. vila on funciona, 5Ón tan grans i els
resultats bons o dolents de la seva actuació dreturera o equivocada actuen d'una faisó tan directa damunt
la població, que aquesta po/>lació, i àdhuc les autoritats, deuen exigir-los un màximum de competència i il'
lustració en la matèria que tenen entre mans i una rigorosa seriosita/ en posar-fa en pràctica. Com a un
mítge que podria-nntar el malalt, o un advocat que podria agreujaria pena a la person»defensada.
La missió d<?l patronat d'atracció de forasters, ha d'ésser doble. Per un cantó—dèiem tenpf· enrera
existeix la'necessitat d'expansió, ta recerca del turista probable; per l'altre hijia ('atenció i l'acontentament
deguts al turista efectiu. '
Si el propietari d'un hotel, per exemple, porta a terme una campanya publicitària del seu establiment
a ellincumbeix únicament l'acompliment de les comoditats i les avantatges promeses, ien cas d'incompli-
ment d'aquest requisit, ell tot sol és a copsar-ne el fracàs, i el descrèdit. Si l'anunciant és un patronat en re-
presentació i a favor de tot un poble, a aquest patronat—d'una manera direciíf&ima— i a t.oihomfceri&edis-
tincipns, Incumbeix el fer-se digne de la propaganda emesa, car, altrament tot el poble fóra junt a sofrir-ne
les conseqüències, que mai no resulten agradoses. *
D,e la mala gesta d'una comissió—-tretze anys enrera—aplegada en mires a la divulgació en gran
escala d'un di Is arguments que més han contribuït a l'universal difussió de'
bonic nom de Lloret, encara n'anem geperuts, ia esvair el mal regust de la
Vegeu si us plau en les ressaga, no ha sigut prou la brillantor indiscutible d'altres èxits posteriors.
pàgines interiors... Aniria erjsat de comptes, per altra part qui es cregués i obrés d'acord
A<guel| tjkïmsucós... amb la seva creença, que un patronat d'aquesta naturalesa és una cosa ob-
jectiva r d'universal aplicació. La seva llli fonamental, ben altrament, ha d'
per Joan 4ela Fan1 ésser estructurada d'acord amb la idiosincràcia i manera d'ésser especial
de cada poble; ha d'ésser una mena de trajo confeccionat a mesura. Un pa-
Redempció de Catius tronat que a una vila moderna i cosmopolita, pertBcfmpIe serà Una institució
modal, hauria indubtablement un fracàs sorollós a un poblet agrest i solitari
ChrísrïVtns p«r E. Fàbregas. vers el qual calgués ésser atreta la corrent turística enlleminida amb la trans-
parència dels llacs i la pau augusta de les muntanyes.
La noia egoista
. ' «erla Nuri
Art contra Natura
per Joaquim Ruyra
Respirant La tècnica de les apel·lacions, publicitàries no ha d'ésser únicament
La donzella camperola distinta segons l'estament o la naturalesa de la classe social apel'lada, sinó
que ha de variar també d'acord amb l'objecte damunt el qual s'intenta atrau-
per Camil Geis re l'atenció de tes gents.