Page 1 -
P. 1

í•           Periòdic quinzenal de literatura, art i humor i d'informació local                                     Núm. 26

     Any II  Surt els dits 1 i 15 de oada mes. Redaooió i adminittrwIA: Passeig de Mn. Verdaguer, número 5, primer

                            Lloret de Mar, 15 d'Octubre de 1934

PRO FOMENT DEL TURISME

D l AVANT la constitució en aquesta vila d'un Patronat pro foment del tyrisme.no podem menys
       I que dlegrar-nos-en de dzbó, car aquest fef constitueix l'acompliment d'una necessitat cada any
~~—.' niés accentuada en la nostra vila la qual mai no ens havem cansat de pregonar des d'aquestes

pàgines, i remeiar a mesura de les nostres forces, sempre que ens ha sigut possible.

             Cal, ara, que els caps davanters-d"aq.uest moviment tinguin una noció ben clara i perenne de llur

gran responsabilitat i de l'alt caràcter representatiu del nostre poble que contraucn amb llur nova funció.

             Un casino, una germandat, un saló d'esbarjo, un establiment públic, són institucions del mal fun-

cionament o administració; de les quals només se'n'ressenten llurs clients o associats. De la mala gestió d'

un patronat d'atracció de forasters se'n ressentiria llastimosament tot el poble.

             I aquesta responsabilitat, aquest caràcter representatiu de la. vila on funciona, 5Ón tan grans i els

resultats bons o dolents de la seva actuació dreturera o equivocada actuen d'una faisó tan directa damunt

la població, que aquesta po/>lació, i àdhuc les autoritats, deuen exigir-los un màximum de competència i il'

lustració en la matèria que tenen entre mans i una rigorosa seriosita/ en posar-fa en pràctica. Com a un

mítge que podria-nntar el malalt, o un advocat que podria agreujaria pena a la person»defensada.

             La missió d<?l patronat d'atracció de forasters, ha d'ésser doble. Per un cantó—dèiem tenpf· enrera

existeix la'necessitat d'expansió, ta recerca del turista probable; per l'altre hijia ('atenció i l'acontentament

deguts al turista efectiu. '

             Si el propietari d'un hotel, per exemple, porta a terme una campanya publicitària del seu establiment

a ellincumbeix únicament l'acompliment de les comoditats i les avantatges promeses, ien cas d'incompli-

ment d'aquest requisit, ell tot sol és a copsar-ne el fracàs, i el descrèdit. Si l'anunciant és un patronat en re-

presentació i a favor de tot un poble, a aquest patronat—d'una manera direciíf&ima— i a t.oihomfceri&edis-

tincipns, Incumbeix el fer-se digne de la propaganda emesa, car, altrament tot el poble fóra junt a sofrir-ne

les conseqüències, que mai no resulten agradoses.  *

             D,e la mala gesta d'una comissió—-tretze anys enrera—aplegada en mires a la divulgació en gran

                                           escala d'un di Is arguments que més han contribuït a l'universal difussió de'

                                           bonic nom de Lloret, encara n'anem geperuts, ia esvair el mal regust de la

Vegeu si us plau en les ressaga, no ha sigut prou la brillantor indiscutible d'altres èxits posteriors.

pàgines interiors...                       Aniria erjsat de comptes, per altra part qui es cregués i obrés d'acord

   A<guel| tjkïmsucós...                   amb la seva creença, que un patronat d'aquesta naturalesa és una cosa ob-
                                           jectiva r d'universal aplicació. La seva llli fonamental, ben altrament, ha d'
                       per Joan 4ela Fan1  ésser estructurada d'acord amb la idiosincràcia i manera d'ésser especial
                                           de cada poble; ha d'ésser una mena de trajo confeccionat a mesura. Un pa-
Redempció de Catius                        tronat que a una vila moderna i cosmopolita, pertBcfmpIe serà Una institució
                                           modal, hauria indubtablement un fracàs sorollós a un poblet agrest i solitari
    ChrísrïVtns p«r E. Fàbregas.           vers el qual calgués ésser atreta la corrent turística enlleminida amb la trans-
                                           parència dels llacs i la pau augusta de les muntanyes.
   La noia egoista

           . ' «erla Nuri

   Art contra Natura

                        per Joaquim Ruyra

  Respirant                                        La tècnica de les apel·lacions, publicitàries no ha d'ésser únicament
La donzella camperola                      distinta segons l'estament o la naturalesa de la classe social apel'lada, sinó
                                           que ha de variar també d'acord amb l'objecte damunt el qual s'intenta atrau-
                           per Camil Geis  re l'atenció de tes gents.
   1   2   3   4   5   6