Ves al contingut. | Salta a la navegació

Sou a: Inici / Ajuntament / Comunicació i publicacions / Sala de Premsa / L’Ajuntament de Lloret activa mesures preventives per l'activació del Pla especial d'emergències per inundacions de Catalunya (INUNCAT)

L’Ajuntament de Lloret activa mesures preventives per l'activació del Pla especial d'emergències per inundacions de Catalunya (INUNCAT)

De les 20h d’avui, dissabte 03/10, fins el diumenge 04/10, a les 14h.
03-10-2026


Davant l'activació d’emergència del Pla INUNCAT a la comarca de la Selva, l'Ajuntament de Lloret de Mar ha posat en marxa diverses mesures preventives amb l'objectiu de garantir la seguretat de la ciutadania i minimitzar els possibles efectes dels episodis de pluges intenses previstos.

Seguint les indicacions de la Generalitat de Catalunya, es decreten les mesures següents:

• Restringir els desplaçaments que no siguin imprescindibles.
• Suspendre les activitats al medi natural, així com als parcs i jardins urbans.
• Suspendre les activitats esportives, culturals, de lleure i d'esbarjo.
• Suspendre els mercats, fires i qualsevol altra activitat comercial o de pública concurrència a l'aire lliure.
• Suspendre les activitats situades en zones inundables.
• Fomentar el teletreball en tots aquells àmbits on sigui possible.
• Suspendre l'activitat educativa i universitària, incloent-hi centres adscrits i de recerca universitària.
• Suspendre l'activitat dels serveis socials bàsics i especialitzats.

Des de l'Ajuntament de Lloret de Mar s'han activat diferents dispositius preventius i de coordinació:

• S'ha contactat amb els clubs i les federacions esportives per informar que tota l'activitat federada queda suspesa. La piscina municipal romandrà oberta, ja que es tracta d'una activitat individual així com la regata de llaguts prevista per demà al matí.
• S'ha realitzat una revisió preventiva de les rieres del municipi.
• S'està procedint a la retirada del mobiliari de les platges al Passeig.
• S'han preparat tanques, elements de senyalització lluminosa i dispositius per a possibles desviaments de trànsit.
• També s'ha previst el tall provisional a l'Estació d'Autobusos, en cas que sigui necessari, i desviar la circulació de l'avinguda de Tossa cap a l'avinguda de Vidreres.
• S'ha informat preventivament al càmping Santa Elena, ubicat a la zona de la riera Passapera, GBI, a la riera de Can Sota i la riera de Canyelles.

Crida a la prudència

L'Ajuntament demana a la població que extremi la precaució, segueixi les indicacions dels serveis d'emergència i eviti desplaçaments innecessaris mentre es mantingui la situació d'alerta.

Es recomana consultar únicament els canals oficials municipals i de Protecció Civil per seguir l'evolució de la situació i les possibles actualitzacions de les mesures adoptades.