Ves al contingut. | Salta a la navegació

Sou a: Inici / Ajuntament / Síndic de la Ciutadania / Intervenció

Intervenció

Síndic del Ciutadà

Quan pot intervenir el Síndic?

El Síndic o defensor del ciutadà actua a sol·licitud de qualsevol persona física o jurídica, quan presenti una queixa i demostri tenir un interès legítim per l'objecte de la queixa.
 Per tant, el defensor de la ciutadania pot intervenir en els casos següents:

  • Errors o arbitrarietats en l'aplicació de les normes legals o quan les normes no s'apliquin com cal.
  • Tracte indegut als ciutadans.
  • Retards indeguts en l'actuació administrativa.
  • Inexecució de les pròpies resolucions adoptades.
  • Negativa a facilitar la informació que els ciutadans poden sol·licitar.

I, en general, davant d'aquelles actuacions que impedeixin o deteriorin el legítim exercici dels drets dels ciutadans reconeguts en la legislació de règim local.

Quan no pot intervenir?

El defensor de la ciutadania no pot intervenir quan:

  • Les queixes siguin anònimes.
  • Les queixes denotin mala fe.
  • Les queixes no tinguin fonament.
  • La tramitació de les queixes pugui comportar perjudicis al dret legítim de terceres persones.
  • Les queixes o reclamacions l'objecte de les quals es trobi pendent de resolució judicial o de reclamació administrativa en tràmit, o quan després d'haver-se iniciat la tramitació de la queixa, les persones que l'han feta interposin demanda o recurs davant dels tribunals.
  • Les queixes siguin formulades per persones amb dependència funcionarial o laboral de l'Administració municipal, en qüestions relatives a l'àmbit de les relacions laborals o de servei.
  • Les queixes formulades per altres persones que formin part de l'administració municipal.
Contingut relacionat
Síndic de la Ciutadania

Atenció al públic:
Dilluns, dimarts, dijous i divendres 10 a 13 h
Telèfon: 972 361836
Adreça electrònica: Adreça:
Edifici Antic Sindicat
Carrer Sant Pere, 36, 2a planta

Marcadors relacionats