Ves al contingut. | Salta a la navegació

Sou a: Inici / Ajuntament / Comunicació i publicacions / Sala de Premsa / Lloret de Mar presenta els mapes interactius de la destinació en el marc del Dia Mundial del Turisme

Lloret de Mar presenta els mapes interactius de la destinació en el marc del Dia Mundial del Turisme

S’ha habilitat el web https://maps.lloretdemar.org/ que aglutina tots els mapes i rutes per blocs temàtics d’interès
27-09-2022


  • També s’ha presentat el nous plànol i agenda de la destinació

Coincidint amb el Dia Mundial del Turisme, Lloret Turisme ha presentat avui a una quarantena de professionals del sector turístic lloretenc el projecte de mapes i rutes interactives de la destinació. Es tracta d’una iniciativa que ha permès geolocalitzar la totalitat de mapes dels quals disposa Lloret Turisme amb diferents àmbits temàtics com són les rutes culturals, les platges, actiu natura amb totes les rutes de senderisme, ciclisme de carretera o BTT, així com les excursions que es poden realitzar pel territori gironí (Lloret HUB). Tota aquesta oferta es troba aglutinada en el web http://maps.lloretdemar.org i es pot consultar còmodament des de qualsevol dispositiu amb connexió a internet. 

Aquests mapes interactius a més d’oferir informació geogràfica amb exactitud ofereixen altres possibilitats com una breu informació i foto dels diferents elements d’interès, allunyament i acostament de càmera i canvi de relleus. En paraules de l’alcalde de Lloret, Jaume Dulsat, “aquest projecte s’inclou dins de l’estratègia de Destinació de Turisme Intel·ligent que estem duent a terme des de fa alguns anys, i que s’ajusta a les necessitats de la demanda oferint als nostres visitants una eina útil i precisa que es pot actualitzar a temps real”. El desenvolupament d’aquest projecte l’ha portat a terme l’empresa BOLDest, una consultora tecnològica especialitzada en la creació d’experiències digitals. 

A més de la presentació d’aquest projecte també s’ha presentat el nou mapa i agenda de la destinació que han canviat totalment de format per convertir-se en una proposta que posa en valor els diferents atractius de Lloret a través de dibuixos il·lustrats. Elizabeth Keegan explica que “la incorporació de les noves tecnologies i l’ús generalitzat dels dispositius mòbils han fet que els mapes tradicionals de carrers i l’agenda cada cop tinguin menys demanda en format físic. Aquestes noves eines de promoció estan pensades com un vehicle d’accés a les eines digitals desenvolupades per Lloret Turisme, a més de ser materials promocionals que posen en valor principalment l’entorn natural i el patrimoni cultural de Lloret a través d’unes il·lustracions personalitzades i singulars”. 

Fa anys que Lloret Turisme treballa la digitalització i l’adaptació a les noves tecnologies com un eix estratègic. Al 2021 va impulsar, juntament amb el Gremi d’Hostaleria, un pla de transformació digital pel sector privat de la destinació. A més Lloret Turisme ha anat incorporant a les Oficines de Turisme diferents eines tecnològiques que milloren la comunicació i atenció als nostres visitants com són el Programa d’Intel·ligència Turística, el serveis de whats app o l’ús de les xarxes socials.

arxivat sota: Actualitat, Turisme, Cultura i Art