Ves al contingut. | Salta a la navegació

Sou a: Inici / Ajuntament / Comunicació i publicacions / Sala de Premsa / Lloret de Mar presenta el dispositiu de zonificació de platges i el Pla Integral de preparació de la destinació per l’estiu 2020

Lloret de Mar presenta el dispositiu de zonificació de platges i el Pla Integral de preparació de la destinació per l’estiu 2020

A les platges de Lloret i Fenals s’han creat zones diferenciades en 3 perfils: per a Gent Gran (individuals o parelles de més de 70 anys), Nuclis Familiars (amb nens), i àrea d’Adults Joves (individuals, parelles i grups d’amics).


El Pla Integral de Destinació està basat en les directrius de l’Organització Mundial de la Salut (OMS) i té com a objectiu garantir la plena preparació de tot el municipi per l’arribada dels turistes en els terminis fixats pel Govern.

L’Ajuntament de Lloret de Mar, encapçalat per Lloret Turisme, juntament amb la Mesa Empresarial, els gremis i organitzacions empresarials vinculades al turisme de la ciutat han presentat avui el detall de mesures definitives que conformen el pla integral de la destinació per adaptar protocols de seguretat i sanitat a tot el municipi –via pública, seguretat, platges, hotels, apartaments, habitatges d’ús turístic, càmpings, restauració, comerç, esport, lleure diürn i oci nocturn–. Aquesta presentació coincideix amb la primera jornada d’entrada en vigor de tot el dispositiu especial de platges de la destinació, que preveu mesures especials de distanciament entre banyistes, control de l’aforament, i un sistema de zonificació per grups d’edat pensat a les dues platges més grans del municipi: Lloret i Fenals. 

L’acte d’avui ha anat a càrrec de Jaume Dulsat, alcalde de Lloret de Mar; Lara Torres, regidora de Comerç, Bars i Restaurants; Jordi Orobitg, regidor de Promoció Econòmica; Enric Dotras, vicepresident de la Mesa Empresarial de Lloret de Mar; i Bruno Vilarasau, director de serveis digitals i administracions públiques de Telefónica Mediterráneo. També han assistit a la presentació altres membres de la Mesa Empresarial de Lloret de Mar i representants dels gremis professionals, associacions professionals i veïnals del municipi. 

Seguint les directrius marcades per l’OMS, “l’objectiu del pla és fer de Lloret de Mar la destinació més segura possible, totalment preparada per rebre visitants durant la  temporada  turística d’aquest estiu, i sense deixar marge a la improvisació. En aquests moments tota la feina està feta  i  ho tenim tot a punt per rebre visitants nacionals i internacionals amb els estàndards més alts de seguretat”, ha explicat l’alcalde de Lloret de Mar, Jaume Dulsat.

Aquest pla integral és fruit de la feina duta a terme els darrers dos mesos per un equip de treball multidisciplinari liderat per l’Ajuntament a través de Lloret Turisme i participat per la Mesa Empresarial de Turisme, el Gremi d’Hostaleria, el de Bars, restaurants i cafeteries, l’Associació de Comerciants, agències de viatges, representants d’empreses d’oci diürn i nocturn, apartaments, habitatges d’ús turístic, transport, esdeveniments, càmpings i també

representants dels treballadors turístics. Fruit de diverses reunions telemàtiques que s’han dut a terme al llarg d’aquests dos mesos, l’equip de treball ha estructurat el pla en els següents àmbits d’actuació prioritaris:

  1. Formació de treballadors (públics i privats) en procediments i en prevenció de riscos (per a l’autoprotecció i per a la correcta atenció al client).
  2. Gestió d’espais i equipaments públics adaptada als requeriments del distanciament social i la higiene (a totes les vies, però principalment a les platges i el passeig marítim).
  3. Mesures específiques per a allotjaments turístics: hotels, apartaments, habitatges d’ús turístic i càmpings.
  4. Mesures específiques per a restaurants, terrasses, bars i guinguetes.
  5. Agències de viatges
  6. Adaptació dels establiments comercials.
  7. Activitats de lleure diürn: piscines, parc aquàtic, activitats de platja, esports a l’aire lliure, aventura, actiu-natura.
  8. Activitats d’oci nocturn. 

Etapes 1 i 2: més de 8.500 formacions de treballadors turístics 

Al maig es van dur a terme les etapes 1 i 2 del Pla Integral, que van consistir en la formació sobre les mesures i protocols de higiene i seguretat enfront a la COVID-19 i que va efectuar el Grup Altimir. La participació ha superat totes les previsions amb un total de 8.500 formacions realitzades. S’estima que hi ha participat un 50% del total de treballadors de Lloret de Mar donats d’alta a la seguretat social. S’han dut a terme un total de 6 sessions del Pla de Contingència (formació general) amb una participació de 3.443 treballadors, i 10 sessions sectorials amb un total de 5.065 persones. Les formacions sectorials van ser: Comerç (455 participants), Bars/Cafeteries/Oci nocturn (603 participants); Restaurants (694 participants), Transports (92 participants), Allotjament (3.221 participants: àmbit restauració- 1.567 participants- i recepció, neteja i d’altres serveis- 1.654 participants-.

 

Àmbit 1 del Pla Integral – Gestió d’espais públics 

  • Platges 

L’Ajuntament de Lloret de Mar ha reforçat l’equip de seguretat i vigilància de platges, que enguany comptarà amb 35 professionals. A més, s’hi realitzarà un control actiu dels aforaments amb un sistema de videovigilància amb càmeres IP desenvolupades per Telefónica Mediterráneo i dotades de intel·ligència amb un potent software que permet detectar elements fins a 400 metres de línia de costa. El sistema detecta les zones que estan sent ocupades i les que estan lliures, calculant el percentatge d’ocupació en espais oberts.

Aquestes dades a temps real estaran a disposició de l’equip de vigilància de platges, alertant-los del moment adequat per efectuar una limitació d’accessos. Donat el cas, es desplegaria un dispositiu per regular el flux d’accessos. L’aforament de les platges de Lloret i Fenals. D’acord amb l’ordre ministerial (que estableix un espai de  4 metres quadrats per persona), s’ha establert un aforament màxim de 15.028 persones a la platja de Lloret i de 10.099 a Fenals.

Així mateix les platges de Lloret i Fenals, les més grans, a partir d’avui es divideixen en zones diferenciades per a 3 perfils diferents i equipades amb serveis diferenciats i adaptats a les necessitats de cada col·lectiu. S’han creat tres sectors: Gent Gran (individuals o parelles de més de 70 anys), Nuclis Familiars (amb nens), i àrea d’Adults Joves (individuals, parelles i grups d’amics). 

El sector per a la Gent Gran disposa d’una doble passarel·la per facilitar-ne l’accés, una línia de vida per ajudar en el bany i el servei de bany assistit que només es podrà fer amb reserva prèvia. 

Al sector de famílies amb infants també és necessari el distanciament físic. Hi haurà equips de vigilància en ambdues zones per vetllar perquè el distanciament es respecti. L’àrea de joc infantil tindrà un protocol reforçat de neteja i mesures especials. Una de les particularitats de les senyalitzacions d’aquest àrea és la inclusió de diferents tipologies de família en la cartellera, representant les famílies de pare i mare, les de 2 mares, les de 2 pares i també les monoparentals de pare o de mare.

La tercera zona es dedica a adults sense nens i grups d’amics. En els tres espais hi haurà vigilància per controlar-ne l’aforament. Tanmateix, a les dutxes i els serveis públics s’aplicaran mesures de distanciament i neteja reforçada per evitar el risc de contagis. Les zones de bany estan delimitades per balises. Es reforça, a més, el servei de vigilància i control tant al passeig marítim com a la sorra per part d’informadors cívics, personal de protecció civil i pels mateixos socorristes. 

Pel que fa a l’ús de patins i caiacs només podrà ser per a famílies i unitats de convivència, i es farà una desinfecció dinàmica després de cada utilització. Lloret Turisme tornarà a oferir diferents propostes d’activitats a les platges a través del programa de dinamització de platges, que inclou serveis gratuïts com el miniclub, la zona de partits de volei i futbol platja i activitats dirigides de gimnàstica de manteniment, zumba o aeròbic. Enguany com a novetat s’incorpora el ioga per adults i famílies.

  • Via pública 

Enguany, la campanya de civisme que cada temporada realitza Lloret Turisme es dedicarà a fomentar les mesures d’higiene i distanciament. Sota el lema “Be careful, Be happy” s’ha integrat tota la campanya informativa del municipi (xarxes socials, pantalles visuals, i cartelleres) i totes les senyalitzacions de seguretat, delimitació de platges i indicació d’espais de distanciament en els accessos d’establiments comercials i d’hosteleria. 

En l’àmbit de la higiene, es reforçaran els serveis de neteja i desinfecció a via pública i mobiliari urbà, així com les recollides d’escombraries per impedir la presència de residus a la via pública. La desinfecció es farà amb aigua i productes virucides, tal com estipulen les recomanacions de l’OMS. 

L’Ajuntament de Lloret Mar va el iniciar el dia 3 de maig una prova pilot per tancar el Passeig Marítim al trànsit de vehicles per tal de facilitar als vianants, ciclistes i corredors el manteniment del distanciament social. Aquest dispositiu s’implantarà de manera permanent durant els mesos de juliol i agost. Amb l’inici de la crisi sanitària, Lloret de Mar va ser pioner en l’ús de drons de vigilància per detectar incompliments a la via pública. El consistori en mantindrà l’ús fins a la finalització de la temporada d’estiu.

A més, els punts d’informació estaran oberts i s’orientarà els visitants. Els informadors cívics i altres efectius de vigilància amb presència al carrer actuaran com a facilitadors de les mesures d’higiene i prevenció establertes al Pla Transversal. 

Àmbit 2 del Pla Integral - Allotjaments turístics 

  • Hotels 

Els hotels de Lloret faran una apertura esglaonada d’acord amb les dates esperades d’arribada del perfil de client de cadascun dels establiments. Alguns hotels obriran a finals de juny, si bé s’espera que la majoria ho facin a principis de juliol, coincidint amb l’arribada dels visitants internacionals 

En molts casos, s’ha previst la instal·lació de mampares de protecció als mostradors d’atenció al públic, recepcions, bufets, etc., seguint els criteris que ha fixat el Govern. També s’ha impulsat l’ús de noves tecnologies com ara als serveis de check in i check out

S’han elaborat plans de contingència i creat manuals de bones pràctiques per executar els protocols de neteja i desinfecció reforçats a les diferents zones dels establiments. És clau per a aquest punt el procés de formació. Tant els hotels com els restaurants aplicaran les mesures previstes per a tots els establiments públics i privats com ara l’ús d’EPI per part dels treballadors (mascaretes i guants) i la instal·lació de dispensadors d’hidrogel per a clients i treballadors. 

Es procedirà a la separació de taules a bufets interiors, terrasses i també a la zona de piscines, on es disposaran les gandules amb el distanciament pertinent i s’eliminaran elements de risc com matalassos, coixins, etc. 

Els bufets s’estructuraran per minimitzar la manipulació directa per part del client tant de plats, coberts, beguda i menjar. A més, el Gremi d’Hostaleria de Lloret realitzarà una política transparent i treballarà de manera preferent amb proveïdors acreditats per una entitat que certifiqui que compleixen tots els requisits en productes i processos: bugaderia, productes de neteja, aliments i begudes. 

Des de l’Ajuntament de Lloret de Mar, a través de Lloret Turisme, juntament amb el Gremi d’Hostaleria s’ha impulsat una campanya de mascaretes personalitzades amb el logo de Lloret de Mar pels treballadors turístics del sector d’allotjament. Des de Lloret Turisme es subvencionarà el 50% de les mascaretes. Aquestes mascaretes compleixen la normativa d’EPIs, són FPP2, reutilitzables i ecològiques. 

  • Apartaments, habitatges d’ús turístic i càmpings 

Entre les mesures que han preparat els apartaments i els HUT destaca la desinfecció reforçada després de cada check out dels clients i abans de l’entrada dels següents. Així mateix, molts preveuen estoigs de benvinguda amb material bàsic d’higiene (mascaretes, gels hidroalcohòlics i guants). 

Els càmpings de Lloret de Mar també aplicaran totes les mesures abans plantejades per a l’ús dels EPI per part del seus treballadors, i a més a més faran una redistribució dels clients a les parcel·les per tal de garantir-ne el distanciament. D’altra banda, alguns implantaran sistemes de lliurament de comandes de restauració directament als allotjaments per evitar les concentracions de clients a les zones de restauració, així com uns nous sistemes de pagament cashless.

Àmbit 3 del Pla Integral - Mesures específiques per a restaurants, terrasses, bars i guinguetes 

  • Restaurants, bars i terrasses 

Per tal de compensar la reducció d’aforament interior dels locals i el distanciament entre taules a l’espai exterior dels locals, s’ha efectuat un increment considerable de l’espai públic per a terrasses (exclusivament per aquesta temporada). Cada zona de terrasses s’ha analitzat per separat intentant ampliar-la tot el que ha estat possible sense interferir en la resta d’activitats de la via pública. Així, mentre en 2019 l’espai total per  terrasses va suposar gairebé 1.433 metres quadrats, enguany s’ha incrementat un 125% fins arribar als 3.235 metres quadrats. 

De manera generalitzada, s’han disposat cartells informatius a cada establiment públic i privat, dependències oficials i platges explicant les regles a seguir per a l’accés o l’ús del servei. Per exemple, als restaurants s’especificarà el límit de capacitat, la necessitat d’esperar a l’entrada per a l’assignació de taula, etc.

Tant a restaurants com a hotels es treballarà per promocionar el producte de proximitat, fresc i saludable que reforça la idea que es treballa amb productes propers i amb una cadena de manipulació molt curta que minimitza el risc de contaminació per la manipulació del producte.

 

Àmbit 4 del Pla Integral – Agències de viatges 

Les agències de viatges receptives estan treballant a ple rendiment des de que es va conèixer la reactivació de la turoperació estrangera. Actualment, estan desenvolupant una tasca de difusió del pla de mesures de seguretat entre els principals operadors del Regne Unit, Alemanya i França. A mesura que es confirma l'arribada de grups procedents d'aquests mercats, el seu paper d'intermediació és clau per agilitzar les gestions de reserves amb hotelers i altres operadors locals, així com en l'organització d'activitats i visites complementàries fora del municipi (excursions a Barcelona, Triangle Dalinià, etc.), adaptant-se a les restriccions de reserves, mobilitat, aforaments i accessos que s'estableixin. 

Àmbit 5 del Pla Integral – Establiments comercials 

Els comerços estan aplicant els protocols fixats pel Govern, especialment en la necessitat de realitzar una desinfecció diària i una neteja dinàmica durant la jornada per part dels mateixos dependents a botigues de roba, centres d’estètica, etc. Així mateix s’han establert, com en l’àmbit de la restauració, distintius als accessos dels locals per ajudar a controlar-ne la capacitat i garantir, en la mesura que es pugui, la distància mínima entre el professional i el client, especialment en els comerços amb més afluència com són les botigues d’alimentació. Des de l’Ajuntament de Lloret de Mar, s’han proveït els establiments comercials d’un total de 7.000 mascaretes logotipades amb Lloret de Mar.

Àmbit 6 del Pla Integral – Activitats de lleure diürn 

Les activitats de platja com també les d’aventura, actiu-natura, marxa nòrdica, quads, bicicletes, Troll Aventura i minigolf, entre d’altres, estaran sotmeses a un procés de desinfecció abans de cada nou ús o canvi d’usuari. Els treballadors seran els responsables d’efectuar una desinfecció abans de l’arribada d’un nou client. Així mateix, s’establiran mesures de desinfecció reforçada a les zones comunes, de serveis i vestidors de les piscines. 

Des de Lloret Turisme, especialment aquest any en que les activitats a l’aire lliure seràn seran especialment demandades, s’ofereixen diferents propostes: 

Rutes de Mar: Senders marítims senyalitzats que voregen els camins de ronda i que són ideal per la pràctica de natació i snorkeling. Lloret disposa de 2 Rutes de Mar, que ofereixen un total de 2,5 km abalisats per a nedar amb seguretat. 

Outdoor Summer Festival: Un complert programa de propostes culturals de música, teatre, circ, dansa en petit format que es realitzaran a diferents indrets singulars a l’aire lliure de Lloret de Mar. 

Descoberta de la natura en família: A través de Xatrac, Associació mediambiental de Lloret de Mar, s’oferiran tallers i propostes familiars que van des d’una sortida de snorkel en família fins a una gimcana als Jardins de Santa Clotilde sota el nom “Enigma dels Jardins”. També hi haurà un punt d’informació mediambiental ubicat a la Casa del Mar, centre d’interpretació mediambiental ubicat a Fenals.

Àmbit 7 del Pla Integral – Oci nocturn 

La iniciativa més destacada en aquest sentit és la que ha emprès Tropics, que ha estat la primera discoteca d’Espanya que ha aconseguit el distintiu “Sanitized Venue” de l’Associació Internacional d’Oci Nocturn per certificar la preparació d’un establiment per evitar la propagació de la COVID-19. D’acord amb les condicions d’aquest segell, l’establiment es compromet a nebulitzar el local amb una solució química i disposar de dispensadors de gel. Els treballadors hauran de disposar d’EPI i es prendrà la temperatura als clients abans d’entrar.

Campanya de proximitat de Lloret Turisme + nova web 

Campanya de postals “CompartimLloretDesDeCasa”. Per Setmana Santa  Lloret  de Mar va activar la campanya de postals digitals on es convidava al sector i tothom que vulgues a enviar una postal digital als seus clients i contactes per tal que aquests també les compartissin a través dels seus canals. Sota l’eslògan “Be a Lloretenc soon”, en línia amb la campanya de Lloret Turisme “Be a Lloretenc” es traslladava un missatge afectuós que els recordava que els trobàvem a faltar i que esperàvem rebre’ls en breu.

Ara es dona continuïtat a aquest campanya amb una segona fase on els visitants que estiguin a Lloret de Mar podran escriure la seva pròpia postal física que es lliurarà gratuïtament a les Oficines de Turisme i als establiments col·laboradors. 

Campanya de publicitat per als mercats de proximitat. Seguint també amb la ínia “Be a Lloretenc”, Lloret Turisme llença la setmana vinent la campanya “Be a  Lloretenc Again”, una campanya d’estiu en mitjans online i offline, dirigida principalment a Catalunya, Espanya i França, i amb presència en altres mercats europeus tradicionals a través d’accions de comarketing. Aquesta campanya té per a objectiu captar visitants aquests mesos de temporada alta, i mostrar una destinació propera i segura amb moltes possibilitats per gaudir de l’estiu (platges, cultura, gastronomia, lleure...). La campanya té una imatge fresca, divertida i relaxada va dirigida al públic adult i familiar. 

Web Lloret Turisme. Lloret Turisme també ha llençat recentment una nova web turística (lloretdemar.org) amb una estratègia d’inbound màrqueting per crear un contingut adaptat i d’alt valor que pugui inspirar el potencial visitant en cadascuna de les fases del seu viatge: abans, durant i després. El web es troba disponible en sis idiomes (català, castellà, anglès, francès, alemany i rus). 

L’any passat el web de promoció turística de Lloret de Mar va rebre més de 600.000 visites, el 50% provinents del mercat espanyol i gairebé el 20% del francès, amb un acumulat d’1.800.000 pàgines visitades.

arxivat sota: , , ,