Ves al contingut. | Salta a la navegació

Sou a: Inici / Ajuntament / Comunicació i publicacions / Sala de Premsa / La transformació digital de la destinació serà l’eix principal de l’estratègia de Lloret de Mar per afrontar la temporada turística 2021

La transformació digital de la destinació serà l’eix principal de l’estratègia de Lloret de Mar per afrontar la temporada turística 2021

El sector públic i privat de Lloret de Mar preveuen un horitzó d’incertesa per a la propera temporada i, en la primera etapa del seu pla 2021, dotarà els allotjaments i agències de viatges de coneixement i assessorament per la millora i posada en marxa de nous projectes digitals. La segona etapa del pla arrencarà al gener i desenvoluparà les mesures necessàries per adaptar la destinació als reptes de la temporada: mesures de seguretat i sanitat, ús de l’espai públic i platges, ús de la via pública o esdeveniments segurs entre d’altres.
12-11-2020


Lloret Turisme juntament amb el Gremi d’Hostaleria de Lloret de Mar presenten avui les línies mestres de l’estratègia de la destinació per a la temporada turística de 2021. L’acte ha comptat amb la participació de Jaume Dulsat, alcalde de Lloret de Mar i vicepresident del Patronat de Turisme Girona-Costa Brava; Enric Dotras, president del Gremi d’Hostaleria de Lloret de Mar; Jordi Martí, vicepresident d’ACAVE (Associació Corporativa d’Agències de Viatges Especialitzades), i Rafael de Jorge, fundador de Growtur. El projecte de transformació digital compta també amb el suport del Patronat de Turisme Costa Brava Girona.

Temporada 2020 - Aprenentatges de la pandèmia

Quan va començar la pandèmia, Lloret de Mar va ser la primera destinació d’Espanya que va desenvolupar un pla integral d’actuació per fer-li front i adaptar-se.  Vam ser pioners a l’hora de preparar la destinació amb mesures de seguretat coordinades, l’adaptació de les nostres platges i dels espais públics i els nostres visitants han valorat molt positivament l’esforç. Però el context general i el tancament de fronteres va reduir notablement el nostre marge de maniobra, si bé això ens va permetre d’extreure’n lliçons que ens ajudaran a preparar-nos per a la propera temporada, ha explicat l’alcalde de Lloret de Mar, Jaume Dulsat.

Els tres grans aprenentatges que s’han extret son:

  • El visitant de Lloret de Mar d’aquesta temporada ha valorat molt positivament no només les mesures de seguretat i la preparació de la destinació, sinó també la programació extraordinària d’outdoor (cultura i lleure segurs) que es va preparar aquesta temporada. Ha generat confiança, satisfacció i voluntat de repetició.
  • Els allotjaments i les agències són els actors clau en aquest escenari. Si són capaços d’atraure clients, l’economia del municipi està garantida: restauració, lleure diürn i nocturn, comerç i, per descomptat, llocs de treball.
  • Les recomanacions de tancament de fronteres han tingut una conseqüència immediata en el transport de passatgers, principalment l’aeri. Molts particulars decidits a viatjar ⎼comenta Jordi Martí, vicepresident d’ACAVE⎼ no van tenir més remei que organitzar-se les vacances pel seu compte. Però els majoristes de viatges, tot i tenir la ferma voluntat de seguir viatjant, no van poder operar perquè el transport de grups havia desaparegut: avions, autobusos, etc.

Així doncs, el pla de treball que s’ha plantejat per la propera temporada constarà de dos objectius clars:

  • Objectiu 1: Assegurar que tant agències de viatges com allotjaments turístics garanteixin un flux de visitants constant i coneguin totes les eines disponibles per aconseguir-ho, fins i tot si es produeixen canvis d’escenari inesperats. “En aquest sentit –comenta l’alcalde de Lloret de Mar- l’objectiu que ens hem fixat per la proper temporada és assolir entre un 70 i un 85% d’ocupació per la temporada d’estiu 2021”. En aquests moments es treballa amb l’escenari que l’activitat turística arrenqui per Setmana Santa i que, a partir d’aquell moment es produeix una apertura progressiva d’establiments fins a arribar a la temporada d’estiu amb una operativa propera a la normalitat.
  • Objectiu 2: Crear novament una destinació plenament adaptada en termes de seguretat pel visitant turístic. Per això, a partir del gener es reeditarà el pla de treball endegat al març de 2020 per adaptar la destinació a les necessitats que plantegi l’evolució de la pandèmia.

Etapa 1 – Pla de transformació digital

(octubre 2020 – març 2021)

Aquesta etapa, que ja ha començat, se centra en donar resposta al primer objectiu. El pla de transformació digital que s’ha endegat aquest mes d’octubre dotarà als allotjaments i a les agències de viatge de noves eines i estratègies digitals perquè tinguin la capacitat d’atraure els clients que necessita el conjunt de la destinació.

Aquest pla compta amb la participació de 67 operadors de Lloret de Mar que representen la gestió del 62% de les places hoteleres del municipi, del 30% dels apartaments i el 50% de les places de càmpings.

Aquesta iniciativa, que compta amb el suport del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, ha estat desenvolupada per la consultora Growtur i s’ha plantejat com un pla de treball de 60 sessions al llarg de 20 setmanes de durada. Aquesta projecte és equiparable en contingut i extensió a un postgrau d’alt nivell. Però per sobre de tot, cada participant desenvoluparà durant aquest període un projecte real que implementarà en la seva empresa.

Entre d’altres, el projecte se centrarà en àmbits com:

  • Big data turístic a temps real: orientat a desenvolupar estratègies d’ultrasegmentació, que permet detectar nínxols de mercat complementaris als de la comercialització tradicional.
  • Programació de bots i optimització de campanyes en xarxes socials: aprofitament dels nous canals de relació i diàleg amb el client incloent xarxes més noves com TIKTOK i l’aplicació de fórmules de diferenciació com per exemple els directes d’Instagram.
  • Plataformes de E-commerce: generar nous canals de venda directa.
  • Whatsapp Business: una plataforma d’interacció amb el client i de comercialització.
  • Canvi de la mentalitat de l’equip: Integració d’aquestes eines en el dia a dia de l’organització empresarial.
  • Noves tendències turístiques: ètica, storytelling, nou entorn, nous perfils de consumidors, etc.

Enric Dotras, president del Gremi d’Hostaleria de Lloret de Mar, considera que “aquesta transformació empresarial dels allotjaments turístics de Lloret de Mar és imprescindible per afrontar els reptes de la propera temporada. Entre els participants, trobem hotels de tot tipus i mida. Per a tots, aquesta temporada ha posat de manifest que cal accelerar la nostra transformació per així ser capaços d’adaptar-nos més ràpidament als nostres clients que jan han integrat plenament en el seu dia a dia eines com les xarxes socials i whatsapp tant per la contractació com també per la planificació de les seves vacances”.

Rafael de Jorge, expert en innovació i fundador de Growtur explica que “quan Lloret de Mar em va contactar per posar en marxa aquest projecte no podia imaginar l’extraordinària resposta que hem acabat tenint per part dels operadors. Cada sessió està obrint la porta a infinitat de preguntes molt concretes que estic segur que acabaran desembocant en projectes empresarials amb un impacte molt tangible la propera temporada. Cal insistir que l’objectiu d’aquest programa és acompanyar a les empreses en identificar les seves necessitats en el canvi digital però també en desenvolupar les solucions que hauran d’aplicar en un termini relativament curt de temps”.

Etapa 2 – Pla de mesures per adaptar la destinació als reptes de la temporada

(gener – març 2021) 

A partir del mes de gener es tornarà a reunir l’equip de treball que es va crear al març del 2020, de seguida que es va declarar la pandèmia, un equip de treball multidisciplinari liderat per l’Ajuntament a través de Lloret Turisme i participat per la Mesa Empresarial de Turisme, el Gremi d’Hostaleria, el de Bars, restaurants i cafeteries, l’Associació de Comerciants, agències de viatges, representants d’empreses d’oci diürn i nocturn, apartaments, habitatges d’ús turístic, transport, esdeveniments, càmpings i també representants dels treballadors turístics.

Amb l’experiència d’enguany, ja s’han definit les àrees de treball del pla de 2021, que constarà de:

  • Seguretat i salut
  • Platges intel·ligents
  • Lleure Nocturn
  • Allotjaments
  • Restauració
  • Ús de l’espai públic
  • Esdeveniments segurs
  • Comerç accessible
  • Lleure diürn i activitats culturals