Ves al contingut. | Salta a la navegació

Sou a: Inici / Ajuntament / Comunicació i publicacions / Sala de Premsa / La Corporació llança una nova campanya per conscienciar la població de la importància de trucar als centres de primària abans d’acudir-hi

La Corporació llança una nova campanya per conscienciar la població de la importància de trucar als centres de primària abans d’acudir-hi

L’objectiu d’aquesta acció, que es porta a terme a les tres àrees bàsiques de salut, és disminuir el nombre de persones dins dels centres per evitar la propagació del coronavirus en espais tancats. S’ha treballat una senyalització pels centres perquè tothom respecti les principals mesures de seguretat: distància, mascareta i rentat de mans


Des d’aquest dilluns, les àrees bàsiques de salut de la Corporació (Calella, Malgrat-Palafolls i Lloret-Tossa de Mar) inicien una campanya amb l’objectiu de conscienciar la població de la importància de trucar als centres de primària abans de desplaçar-s’hi per tal d’evitar molta concurrència de persones als centres i disminuir el risc de propagació del virus en espais tancats. 

El coronavirus ha obligat als CAP a fomentar altres vies d’atenció a l’estrictament presencial, com la telefònica o la telemàtica, amb l’objectiu d’evitar aglomeracions als centres sanitaris i reduir els riscos de contagi. En aquest sentit, s’incideix en què davant de qualsevol problema de salut o consulta –sempre que no sigui una urgència vital– es truqui als CAP. 

Les trucades telefòniques permeten no només reduir la presència de persones als centres, sinó també optimitzar millor els recursos i atendre presencialment els pacients que realment ho necessiten. Per això, s’ha creat un circuit perquè totes les persones continuïn rebent una atenció òptima. 

Davant d’aquesta nova situació quan el pacient truca al centre, el personal d’admissions l’atén i si es tracta d’una consulta que es pot resoldre telemàticament se l’informa de com fer-ho, però si es tracta d’un problema de salut, es trasllada la informació als professionals sanitaris i són ells els qui es posen en contacte amb el pacient telefònicament i decideixen, sempre sota criteri mèdic, si és necessari que la persona es desplaci presencialment al centre. 

Per fer arribar el missatge a la població s’ha preparat un seguit de material per posar dins dels centres. En aquest cas s’han elaborat cartells, programes de mà, vídeos animats per difondre a través de les xarxes socials i a les diferents televisions que hi ha als CAP, així com s’emetran falques radiofòniques.

Aquesta campanya se suma al seguit de mesures que la pandèmia del coronavirus ha obligat a prendre a tots els CAP: senyalització a les cadires per deixar l’espai suficient entre pacients, roll up a les entrades dels centres amb les principals mesures a seguir abans d’accedir-hi, senyalització a terra davant dels taulells d’admissions perquè els usuaris mantinguin les distàncies corresponents mentre esperen, o dispensadors de gel hidroalcohòlic en diferents punts.

arxivat sota: ,