Ves al contingut. | Salta a la navegació

Sou a: Inici / Ajuntament / Comunicació i publicacions / Sala de Premsa / L’equip de govern de l’Ajuntament de Lloret avala les propostes 1 o 2 de l’estudi informatiu del nou ramal de la C32

L’equip de govern de l’Ajuntament de Lloret avala les propostes 1 o 2 de l’estudi informatiu del nou ramal de la C32

Són les que presenten un menor impacte ambiental i redueixen alhora el temps dels desplaçaments
27-10-2020


El govern de l’Ajuntament de Lloret de Mar ha formalitzat les al·legacions a l’estudi informatiu Millora general. Nou ramal de l’autopista C-32. Blanes-Lloret. Tram: Tordera-Lloret de Mar. Jaume Dulsat, alcalde de Lloret, ha detallat que “Avalem les propostes 1 o 2 que són les que presenten un menor impacte ambiental i redueixen alhora el temps dels desplaçaments”. I ha recordat que “el projecte es justifica per la necessitat de millorar les comunicacions amb Lloret, especialment el col·lapse que és genera a les èpoques de màxima afluència estival”. 

L’estudi de la Generalitat de Catalunya inclou quatre propostes i des de el govern de Lloret ja s’ha expressat les preferències per les propostes 1 o 2, fonamentant la decisió en l’informe dels serveis tècnics municipals. Aquest informe detalla que dues aquestes propostes: 

  • Generen menys impacte ambiental i una reducció d’emissions de CO2 pel que fa a l’impacte a llarg termini. 
  • Garanteixen la supressió de barreres limitadores de la mobilitat com la GI-682 al seu pas per Lloret de Mar i Blanes.
  •  El pla d’infraestructures de transport de Catalunya 2006-2026, que defineix el traçat que s’ajusta a la opció 2 com a prioritat per a la xarxa viària i també, l’enllaç amb la GI-682 a l’alçada de Canyelles en destinació Tossa de Mar i el pla director de mobilitat de les comarques Gironines.
  • Altres instruments tant supramunicipals, com el Pla director de Mobilitat de les Comarques Gironines, com municipals: així el Pla de Mobilitat Urbana Sostenible i fins i el Pla d’Ordenació Urbana de Lloret de Mar, que resulten completament contradictoris amb les opcions 3 i 4, ja que preveuen desdoblar la GI-682 empitjorant l’efecte de barrera, així com les emissions en l’àmbit urbà i residencial, el que es contrari a la voluntat de creació d’una futura zona de baixes emissions com preveu el PMUS.
  • Donen més alternatives de comunicació al facilitar les comunicacions amb el municipis de Tordera, Vidreres i Tossa de Mar i garanteix absorbir futurs i previsibles increments de trànsit.
  • Garanteixen uns temps de desplaçament més breus. 

El govern municipal de Lloret de Mar també ha recordat que al ple municipal, en sessió de data 18 de desembre de 2015, amb una amplia majoria es varen adoptar entre altres els següents acords: 

Primer.- Considerar que l’anomenada “Ronda de la Costa Brava Sud” consistent en la prolongació de la C-32 des del seu límit actual fins la confluència amb la GI-682 Lloret de Mar-Tossa de Mar, àmbit Coll de Llop, esdevé una infraestructura estratègica irrenunciable pel futur de Lloret de Mar. 

Segon.- Instar a la Conselleria de territori i sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya a complir de manera immediata els compromisos públicament expressats, donant inici immediat al a construcció de l’anomenada “Ronda de la Costa Brava Sud”, consistent en la execució d’una primera fase de prolongació de la C-32 Blanes-Lloret i donant les passes pertinents, començant per la licitació immediata del projecte constructiu Lloret Pinars-Lloret Coll de Llop, per a donar inici a la segona fase que donarà continuïtat al traçat a través de la circumval·lació de Lloret en el termini previst, és a dir, el segon trimestre de 2018. 

L’alcalde de Lloret remarca per aquest motiu que “El govern municipal de Lloret de Mar reitera la condició estratègica de tal projecte, en tant en depèn la viabilitat de importants projectes d’inversió en el municipi, imprescindibles per la seva revitalització”.