Ves al contingut. | Salta a la navegació

Sou a: Inici / Ajuntament / Comunicació i publicacions / Sala de Premsa / L’Ajuntament de Lloret presenta a votació les propostes per millorar la mobilitat al passeig marítim

L’Ajuntament de Lloret presenta a votació les propostes per millorar la mobilitat al passeig marítim

Les votacions es duran a terme del 8 al 14 de març i hi ha tres opcions per triar
03-03-2021


L’alcalde de Lloret de Mar, Jaume Dulsat; la regidora de Participació Ciutadana, Lara Torres i el regidor de Mobilitat, Cristian Fernández, han presentat avui les tres propostes per millorar la mobilitat al passeig marítim que aniran a la votació que tindrà lloc del 8 al 14 de març i que es podrà realitzar via una plataforma virtual. La regidora de Participació Ciutadana, Lara Torres, ha explicat que “a la fase prèvia hi ha hagut una alta participació i s’han presentat més de 99 propostes”. Gairebé la meitat, 42 propostes, s’han fet a través del formulari web; un per correu electrònic a l’adreça de mobilitat i 56 aportacions s’han extret de les sessions participatives. I ha afegit “a la fase de  votació poden participar les persones empadronades a Lloret i que compleixen 16 anys abans del 14 de marc, parlem en total d’un cens de 32.591 persones”. El total de població a Lloret a data de 1 de març és 38.702 habitants.

Pel que fa a les diferents opcions, el regidor de Mobilitat, Cristian Fernàndez que “la primera proposta és deixar la mobilitat del passeig marítim com està actualment; és a dir, oberta al trànsit rodat en els dos sentits. La segona és deixar un únic carril de circulació augmentant l’espai per a vianants al llarg de tot el passeig marítim en sentit avinguda Just Marlés. La tercera seria fer el mateix però en sentit sa Caleta”.

En el cas de les propostes dos i tres, per ampliar la zona de vianants s’eliminarien les places de zona blava ubicades davant del passeig de Jacint Verdaguer i, donat que una de les principals demandes és mantenir les places d‘aparcament per a motocicletes, s’habilitarien dos nous espais per a l’estacionament d’aquests vehicles als extrems del front marítim, concretament a les zones blaves ubicades al passeig d’Agustí i Font i de Camprodon i Arrieta. En paraules de l’alcalde de Lloret de Mar, Jaume Dulsat: “La mobilitat del passeig marítim interessa a tota la població ja que és un espai central del municipi. La voluntat de l’equip de govern és que sigui un projecte compartit i per aquest motiu, tot i que tenim les competències per executar-ho directament, hem decidit impulsar aquest procés de participació ciutadana” I ha afegit que  “la proposta final estarà implementada en els propers mesos”. La proposta escollida tindrà, però, un temps de prova fins que els responsables tècnics validin la seva viabilitat per la mobilitat general del municipi.

A la votació també s’inclou una darrera pregunta que fa referència a si l’opció triada ha de contemplar reduir el trànsit de vehicles en certes franges horàries, permetent-hi l’accés lliure de vehicles de 7 a 13 h i garantint-hi l’accés de veïns, transport públic/col·lectiu, ciclomotors i motocicletes, serveis i emergències les 24 hores del dia; o si, pel contrari, no s’ha de restringir en cap moment del dia la circulació.

El mes de gener passat l’Ajuntament de Lloret va iniciar aquest procés de participació ciutadana per millorar la mobilitat del passeig marítim arran de la bona acceptació que va tenir el tancament del trànsit rodat al passeig marítim durant les franges horàries esportives i de passeig (de 6 a 12 h i de 19 a 23 h), una prova pilot que el govern municipal va implementar arran de les restriccions de mobilitat imposades per l’estat d’alarma i que es van allargar fins al mes de setembre. A més, també és un dels projectes prioritaris del Pla de mobilitat urbana sostenible (PMUS 2020-2026) amb objectius com la reducció d’emissions i l’aposta per models de transport més sostenibles.

En total s’han dut a terme cinc sessions temàtiques per àmbits: dues amb veïns del passeig marítim i entorn, una amb comerç i restauració, una amb transport i mobilitat sostenible i, per últim, una amb el sector de l’hostaleria. Hi ha hagut una mitjana de 25 participants per sessió.