Ves al contingut. | Salta a la navegació

Sou a: Inici / Ajuntament / Comunicació i publicacions / Sala de Premsa / L’Ajuntament de Lloret organitza la jornada “Reptes i Tendències del Mercat Laboral”

L’Ajuntament de Lloret organitza la jornada “Reptes i Tendències del Mercat Laboral”

S’hi han inscrit una vuitantena de professionals, majoritàriament de les principals empreses turístiques i gremis empresarials del municipi
09-05-2022


La Secció de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Lloret de Mar ha organitzat aquest matí, al Teatre de Lloret, la jornada Reptes i Tendències del Mercat Laboral”, un espai de debat i reflexió on s’ha parlat sobre l'estat actual del mercat de treball, la reforma laboral, la situació en la selecció de personal, i les noves tendències i reptes que cal afrontar.

La jornada anava dirigida a empreses, departaments de RRHH i reclutadors, i s’hi han inscrit una vuitantena de professionals majoritàriament de les principals empreses turístiques i gremis empresarials del municipi, però també del territori. Jordi Orobitg, regidor de Promoció Econòmica, explica que “El mercat laboral en l’àmbit turístic i les activitats que hi estan relacionades està vivint un moment convuls. La competència per la captació de personal, encara més el talentós, és ferotge. En aquest context, dotar als tècnics de RRHHH de les millors eines per competir és una responsabilitat de l’Ajuntament”.

La jornada ha començat amb una ponència sobre les claus de la reforma laboral en el sector de la hostaleria i la restauració, i seguidament una altra sobre els nous reptes del sector turístic. Aquesta darrera, centrada en les necessitats i perfils professionals, i en les oportunitats que té el sector per captar talent.

La jornada ha finalitzat amb una taula rodona integrada per directors de RRHH d’importants cadenes hoteleres com Mireia Mundet de H. Top Group o Dolors Rodríguez de Golden Hotels; i on també han participat Damià Font, copropietari i director de l’Hotel Acapulco i Fundador de Marmiranda Proximity Tech Solutions; Jaume Francesch, lletrat laboralista de la Confederació Empresarial d’Hostaleria i Restauració de Catalunya, i Marta Colomer, consultora social experta en competències professionals i coach. Aquesta taula rodona ha permès debatre sobre la situació del mercat laboral en el sector turístic, la selecció de personal, i el reptes i oportunitats al qual s’enfronta.

Aquesta jornada neix per la necessitat creixent del teixit productiu local detectada pel Servei d’Ocupació Municipal de Lloret que, en l’actual conjuntura econòmica, veu li costa cada vegada més cobrir la demanda de personal.

El SOM va atendre el 2021 a 6.000 usuaris i va gestionar un total de 871 llocs de treball. Actualment té una borsa de més de 500 empreses, i un centenar d’ofertes de treball per cobrir, principalment de l’àmbit turístic.

L’alcalde de Lloret, Jaume Dulsat, remarca que “Lloret de Mar ha fet una important reconversió turística en equipaments i instal·lacions però ara cal continuar treballant en l’àmbit de les persones. La propera revolució serà la dels Recursos Humans”.