Ves al contingut. | Salta a la navegació

Sou a: Inici / Ajuntament / Comunicació i publicacions / Sala de Premsa / L’Ajuntament de Lloret ofereix sessions gratuïtes per aprendre a fer tràmits a través de l’Administració electrònica

L’Ajuntament de Lloret ofereix sessions gratuïtes per aprendre a fer tràmits a través de l’Administració electrònica

Les sessions van adreçades a tres col·lectius: gent gran, persones jurídiques que han de fer ús d’aquest servei i ciutadania en general
27-02-2019


L’Ajuntament de Lloret iniciarà, a partir del mes de març, diferents formacions per ensenyar a la ciutadania com poder gestionar els seus tràmits a través de l’Administració electrònica. Es tracta de tres formacions adreçades a col·lectius concrets amb l’objectiu d’ajustar-se millor a les necessitats de cada un: la primera formació serà el proper 6 de març per a la gent gran, de 18 a 19.30 h o de 19.30 a 21 h; després, l’11 de març, amb els mateixos horaris, per a persones jurídiques obligades, i per últim, el 13 de març, també en dues sessions, per a la ciutadania en general.

Els cursos s’impartiran a la sala polivalent de la Casa de la Cultura i per poder participar-hi cal fer inscripció prèvia a eadministracio@lloret.cat. Cada inscripció es tancarà quan arribi als 30 participants.Aquesta iniciativa forma part del procés d’adaptació a l’Administració electrònica que s’està duent a terme des de l’Ajuntament i que, en paraules del regidor de Noves Tecnologies, Albert Robert, “requereix un període d’adaptació i de formació per a tothom”. En aquest sentit, considera que “aquestes formacions són imprescindibles per facilitar a la gent aquest accés als avantatges que ens dona l’Administració electrònica”.

La setmana passada el consistori va iniciar una campanya de difusió per donar a conèixer l’Administració electrònica. Albert Robert recorda que “per accedir-hi cal tenir un certificat electrònic com el DNI-e o l'idCat, que permeten certificar la identitat de persona física o bé de persona jurídica en l'àmbit tributari”.

El certificat de l’idCat es pot sol·licitar gratuïtament a l’Oficina d’Informació i Atenció Ciutadana (OIAC) del mateix Ajuntament, a la plaça de la Vila. Amb els tràmits electrònics, totes les gestions amb l’Ajuntament es podran fer des de qualsevol lloc amb connexió a Internet, sense necessitat de desplaçar-se, les 24 hores del dia. Amb l’aplicació de l’Administració electrònica municipal, es dona compliment a un conjunt de normatives però en especial Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions publiques.