Ves al contingut. | Salta a la navegació

Sou a: Inici / Ajuntament / Comunicació i publicacions / Sala de Premsa / L’Ajuntament de Lloret crea una Oficina Local d’Habitatge (OLH)

L’Ajuntament de Lloret crea una Oficina Local d’Habitatge (OLH)

Des del 2004 ja compta amb un Servei d’Habitatge i l’any 2012, va signar un conveni amb l’Agència Catalana d’Habitatge per a la borsa de mediació


Properament l’Ajuntament de Lloret de Mar posarà en funcionament l’Oficina Local de l’Habitatge. En matèria d’habitatges, des del 2004 el consistori ja ofereix diferents serveis com el servei d’accés al lloguer destinat a persones amb dificultats socioeconòmiques i risc d’exclusió social, conegut com a Servei de Mediació d’Habitatge. Aquest servei es presta a través d’un contracte extern amb la Fundació SER.GI. A més, des del 2012 l’Ajuntament té signat amb l’Agència Catalana d’Habitatge el conveni Programa de mediació de lloguer social d’habitatges, amb una borsa de mediació que té per objectiu oferir l’accés a un lloguer sostenible, a abordar les situacions de pèrdua d’habitatge, situacions d’exclusió residencial, etc.

L’Oficina Local d’Habitatge (OLH), a banda de mantenir els projectes vinculats al lloguer social d’habitatges oferirà uns serveis més amplis com són el Registre de l’Habitatge de Protecció Oficial (HPO), la tramitació de cèl·lules d’habitabilitat, la tramitació d’ajudes de rehabilitació o l’emissió d’informes d’edificació ITE. En aquest sentit, desapareixerà el Servei d’Habitatge, que quedarà integrat dins de l’Oficina Local d’Habitatge.

L’Oficina Local d’Habitatge disposarà de local propi i estarà integrada per set persones amb un horari d’atenció al públic de 9.30 a 14 h i una tarda a la setmana, els dilluns de 16  a 18 h. Fora d’aquest horari es podrà entrar qualsevol tràmit d’habitatge a l’Oficina d’Informació i Atenció Ciutadana (OIAC) en els horaris que tenen establerts.

L’aixecament de la Llei 4/2016 i la Llei 24/2015 ha motivat que des de les administracions públiques s’hagin de prendre mesures urgents per afrontar l’emergència en l’àmbit de l’habitatge i la pobresa energètica, d’aplicació a partir del 22/02/2019. Des del Ajuntament de Lloret s’ha demanat a les entitats bancàries, obligades en aplicació d’aquesta llei, a oferir un lloguer social en tots els processos jurídics que tenim, ja siguin per execucions hipotecàries o per manca de pagament de quotes de lloguer. L’objectiu es que els grans tenidors ofereixin lloguers socials per una temporalitat de 5 anys.

Dades 2018 de l’exercici en matèria d’habitatge

Pel que fa als habitatges inscrits a la borsa, l’any 2017 Lloret disposava de 69. Aquest 2018 la borsa s’ha ampliat a 95 pisos, dels quals 12 s’han aconseguit a través de mediació, 82 a través de la Xarxa d’Habitatges d’Inclusió Social (XHIS), 21 a través del programa 60/40 pel qual durant els dos primers anys de contracte d’arrendament es rep una subvenció directa del 60% del preu del lloguer pactat, 5 són propietat de l’Ajuntament i un s’ha aconseguit per cessió.