Ves al contingut. | Salta a la navegació

Sou a: Inici / Ajuntament / Comunicació i publicacions / Sala de Premsa / Arriba a Lloret la tercera edició del Business Tourism Market

Arriba a Lloret la tercera edició del Business Tourism Market

Enguany les dues jornades, dedicades a compartir experiències sobre el turisme, es centraran en com afrontar la situació arran de la pandèmia de la COVID-19
08-10-2020


Els propers 14 i 15 d’octubre arriba la tercera edició del Lloret Business Tourism Market. Enguany aquest esdeveniment, organitzat per la Fundació Climent Guitart, EFE i l’Agència Catalana de Turisme amb el suport de l’Ajuntament de Lloret de Mar, el Patronat de Turisme Costa Brava Pirineu de Girona i la Fundació La Caixa, es centrarà en com afrontar el futur turístic de les destinacions arran de la pandèmia de la COVID-19.

Sota el títol “De la zona zero a la nova era” aquestes dues jornades tindran un format híbrid que combinarà ponències presencials des del plató ubicat al Guitart Central Park amb intervencions telemàtiques a través Youtube Live i xarxes socials d'EFE, de la Fundació Climent Guitart i del propi BTM. Cristina Cabañas, presidenta de la Fundació Climent Guitart, ho detalla: “Comptarem amb la presència de ponents de primer nivell, molts d’ells ja coneixien el BTM per edicions anteriors i saben que s’ha convertit en un fòrum de referència en el sector”.

La primera jornada, el dia 14 d’octubre, s’iniciarà, a les 16 h, amb una taula rodona sobre els objectius de desenvolupament sostenible que va aprovar l’ONU el 2015 i que han de complir-se abans del 2030, i la seva afectació en el sector turístic. Posteriorment hi haurà un debat sobre les xarxes socials al sector turístic, que comptarà amb la presència de la bloguera gastronòmica Delicious Martha (416.000 seguidors a instagram), Salta Conmigo (65.000 seguidors a FB) o la periodista i bloguera gastronòmica Laura Conde. En darrer terme hi haurà la ponència “Ara més que mai: Motivar. Liderar. Dirigir”, a càrrec de Sergi Grimau, speaker motivacional.

El dia 15 de setembre, es faran dues taules rodones més: a les 16.10 h sobre nous horitzons de comunicació turística, on participaran els directors de turisme de Lloret, Madrid i Barcelona, entre altres, i a les 17.40 h amb els xefs Joan Roca i Carme Ruscalleda sota el títol “Diàlegs: Reinventar-se o innovar, quina és la diferència?”.

L’alcalde de Lloret, Jaume Dulsat, que clourà el BTM, explica que “la pandèmia de la COVID-19 ens ha deixat en una crisi històrica, de les pitjors que ha viscut el turisme. És necessari impulsar aquest tipus de jornades i debatre i treballar sobre com hem d’afrontar el futur”. L’alcalde també hi ha afegit: “Quan es va decretar l’estat d’alarma ja vàrem començar a treballar de cara a l’estiu amb aquest Pla de destinació integral de seguretat de la COVID-19 entre sector públic i privat. Això ens va permetre donar un missatge de confiança, de destinació preparada. Hem de continuar treballant en aquesta línia conjunta de cara a la temporada 2021”.