Ves al contingut. | Salta a la navegació

Sou a: Inici / Ajuntament / Comunicació i publicacions / Sala de Premsa / 2.240 alumnes han fet visites pedagògiques als equipaments culturals de Lloret

2.240 alumnes han fet visites pedagògiques als equipaments culturals de Lloret

Són 1.835 alumnes de centres educatius de la vila i 405 d’altres municipis de Catalunya com Salt, Palamós, Santa Coloma de Farners o Girona
26-06-2023


 

Un total de 2.240 alumnes han participat en visites pedagògiques als equipaments culturals de Lloret durant aquest curs 2022-2023. Són 1.835 alumnes de centres educatius de la vila i 405 d’altres municipis de Catalunya com Salt, Palamós, Santa Coloma de Farners o Girona.

L’Ajuntament de Lloret va iniciar el projecte de visites pedagògiques al Museu del Mar l’any 2008 i després s’ha anat ampliant als Jardins de Santa Clotilde, el Castell de Sant Joan, el poblat iber del Turó Rodó i la Casa Museu de Can Font. La proposta per a les escoles inclou activitats per a educació infantil, per a cicle mitjà i cicle superior d’educació primària i per a educació secundària.

Per xifres, l’equipament que ha rebut més visites pedagògiques és el Museu del Mar (909 visites), seguit del Castell de Sant Joan (637 visites), els Jardins de Clotilde (480 visites) i el Turó Rodó (251 visites).

En el cas del Museu del Mar s’ofereixen les visites següents: per a educació infantil, “La màgia del Mar” ─centrada en la recerca de contes relacionats amb la navegació de cabotatge, el mascaró de proa de Maria Parés i l’origen del Ball de Plaça─ i “Pirates a l’abordatge!” ─on es visita la part del museu dedicada la pirateria─; per al cicle mitjà d’educació primària, “Ho pesques?” ─on es visita la sala del museu dedicada a la pesca─ i “Construïm el nostre propi vaixell”“Que és un vaixell” ─que es centren en la sala on es construeix una drassana i hi ha maquetes de vaixells─ i “Rosa dels Vents” ─basada en la rosa del vents que hi ha a la terrassa del museu i on s’explica com funciona una brúixola─. Totes les visites pedagògiques es complementen amb un taller que es du a terme posteriorment a l’aula pedagògica. Pel que fa al cicle superior d’educació primària, s’ofereix “Atrapa la Bandera!” ─amb un joc de rol─ i per a educació secundària, “El joc de la teva vida”, amb un gimcana pel museu i el centre històric.

Als Jardins de Santa Clotilde, per a educació infantil i per al cicle inicial d’educació primària s’ofereix una visita teatralitzada, “En Romà i la Cristina t’ensenyen els jardins” ─que explica la història dels jardins i que acaba a la platja explicant llegendes del mar─; per al cicle mitjà de primària hi ha “Perduts al Jardins de Santa Clotilde” ─amb un joc de descoberta sobre les plantes─ i per al cicle superior de primària, “Perduts als Jardins de Santa Clotilde” ─amb un joc d’orientació─. Per a ESO, “Descobreix els secrets de Santa Clotilde” ─que s’endinsa en la mitologia a través de les estàtues que hi ha al jardí.

La visita al Castell de Sant Joan està dissenyada exclusivament per al cicle mitjà i superior de primària: “Vine, explora i descobreix el Castell de Sant Joan” ─on, després d’una excursió fins al castell i a través del joc i la interpretació, coneixen com era la vida en un castell.

Al Turó Rodó, un dels tres recintes arqueològics ibers de Lloret, ubicat sobre la platja de Lloret, hi ha la visita per a educació infantil i el cicle inicial de primària “Fem d’arqueòlegs al Turó Rodó” i, per al cicle superior de primària i ESO, “Descobrim el Turó Rodó de la mà de l’Edereta” ─amb una primera aproximació a com vivien el ibers.

Per últim, la Casa Museu de Can Font ofereix una visita per al cicle superior de primària on es treballa qui eren els indians i es combina amb un professor de música que presenta la història i canten havaneres.

Per Anna Fuentes, directora de Patrimoni Cultural, “aquestes visites pedagògiques són un bon complement als coneixements adquirits a les escoles i els permeten veure exemples reals dels temes que es tracten”.