Ves al contingut. | Salta a la navegació

Sou a: Inici / Ajuntament / Comunicació i publicacions / Sala de Premsa / 14 hotels i 6 restaurants de Lloret de Mar reben l’acreditació Little Foodies, un segell de qualitat creat per Lloret Turisme i la Fundació Alícia en restauració infantil bona, sana i sostenible

14 hotels i 6 restaurants de Lloret de Mar reben l’acreditació Little Foodies, un segell de qualitat creat per Lloret Turisme i la Fundació Alícia en restauració infantil bona, sana i sostenible

També s’ha presentat la marca Little Foodies, que acompanya el segell i dona visibilitat a tota l’estratègia d’alimentació infantil saludable
07-07-2022


Lloret Turisme i la Fundació Alícia han lliurat avui, al restaurant Velamar de Lloret de Mar, el segell en restauració infantil bona, sana i sostenible a un total de 20 establiments, concretament 14 hotels i 6 restaurants. Aquesta certificació acredita que els establiments que han passat l’auditoria garanteixen una alimentació equilibrada per als infants durant la seva estada de vacances. La gerent de Lloret Turisme, Elizabeth Keegan, explica que “tradicionalment l’alimentació infantil en període vacacional s’ha vinculat a menús poc saludables i repetitius, però actualment les famílies també demanden que es pugui garantir una alimentació saludable per als seus fills i filles durant les vacances”.

Abans d’iniciar el projecte, es va dur a terme un enquesta entre els establiments de restauració. Com a dades principals destaquen que un 33% ja estan acreditats amb la certificació de Destinació Turística Familiar que atorga la Generalitat de Catalunya; un 97,4% són per a famílies i un 56% ofereixen bufet o menú infantil (dels quals en la meitat de casos es tracta d'un espai diferenciat per a infants i amb una oferta poc variada). El 90% dels enquestats també va informar que no havien rebut cap formació en alimentació infantil i, com a conclusió, un 95% va manifestar que consideraven que podien millorar la seva oferta infantil i tenien voluntat de fer-ho. 

L’auditoria, que es basa a seguir el mètode del plat, estableix que els menús infantils han de comptar amb un 50% de verdures, un 25% d’hidrats de carboni i un 25% d’aliments proteics. Ha estat feta per professionals de la Fundació Alícia, que han valorat criteris diferents segons els blocs següents:

  • Segura: que compleixi la normativa i estigui adaptada a al·lèrgies i/o intoleràncies i que estigui presentada de forma segura (com més separat, tallat i pelat millor).
  • Suficient: que les racions s’ajustin als infants.
  • Equilibrada: que garanteixi la presència de verdures, d’aliments integrals i la utilització d’oli d’oliva, entre d’altres.
  • Ecològica: que procuri per la presència d’aliments frescos, de temporada i de proximitat, a banda de comptar amb un sistema de reciclatge i de separació de residus, entre d’altres.
  • Econòmica: que el preu s’adapti a les quantitats servides als infants i s’ofereixi aigua com a primera opció.
  • Pràctica: que es doni un servei que fomenti l’autonomia de l’infant.
  • Ètica: que es consideri l’infant com un comensal més i que es garanteixin els drets bàsics de les famílies.
  • Significativa: que asseguri la presència de plats del territori.
  • Estimulant: que ofereixi plats atractius i que es fomenti la descoberta gastronòmica.

L’alcalde de Lloret, Jaume Dulsat, i la regidora de Bars, Restaurants i Cafeteries, Lara Torres, han lliurat la certificació als següents establiments acreditats: aparthotel Costa Encantada, Hotel Rosamar Spa, hotel Evenia Olympic Garden, hotel Evenia Olympic Palace, hotel Evenia Olympic Park, hotel Evenia Olympic Suites, Guitart Central Park Aqua Resort, hotel Acapulco, hotel Anabel, hotel Marsol, hotel Rosamar Garden, hotel Rosamar Marítim, hotel Samba, hotel Surf Mar, hotel Xaine Park, i els restaurants Can Bolet, Can Guidet, El Trull, Mas Romeu, La Rambla i Velamar.

A banda de lliurar els diplomes als establiments, durant la presentació també s’ha presentat la marca Little Foodies, que dona visibilitat a tota aquesta aposta per l’alimentació infantil saludable i que inclou una nova imatge gràfica, el segell, diferents suports físics i digitals, una pàgina d’aterratge (littlefoodies.lloretdemar.org) en quatre idiomes diferents, diversos vídeos promocionals i un banc d’imatges específic.

L’alcalde de Lloret, Jaume Dulsat, ha detallat que “aquesta acreditació combina la nostra aposta per la gastronomia i pel turisme familiar que és un producte que els darrers s’ha consolidat amb força a Lloret”. I ha recordat que “l’èxit d’aquest projectes depèn d’aquesta col·laboració publico-privada”.

Lloret Turisme va posar en marxa l’any 2018 l’Estratègia d’impuls al sector de la gastronomia de Lloret de Mar 2018-2022 en col·laboració amb la Fundació Alícia i amb el suport del Gremi de Bars, Restaurants i Cafeteries i el Gremi d’Hostaleria de Lloret de Mar. Durant aquest temps ha dut a terme diferents accions en les dues línies estratègiques del projecte. En la línia de la salut, s’han organitzat tot tipus de formacions per als equips de cuina (al·lèrgies i intoleràncies, veganisme i vegetarianisme) i la destinació compta actualment amb més de 15 establiments Sense Gluten acreditats per l’Associació Celíacs de Catalunya i 21 amb el segell AMED de l’Agència de la Salut Pública de Catalunya, en el foment de l’alimentació mediterrània. Pel que fa a la línia de la identitat, es va crear el receptari de La cuina dels americanos.

arxivat sota: , , ,