Ves al contingut. | Salta a la navegació

Servei d'Arxiu i Gestió Documental

Sou a: Inici / Seccions / Servei d'Arxiu i Gestió Documental / Informació general / Presentació del Servei d'Arxiu Municipal

Presentació del Servei d'Arxiu Municipal

Logo SAMLN petit

Benvinguts al web del Servei d'Arxiu Municipal 

En els darrers anys, la major part de les administracions públiques han fet una clara aposta per la modernització i actualització dels seus arxius. Ha quedat enrere aquella antiga imatge en què es
Façana_fotovinculaven els arxius amb dipòsits foscos, plens de papers vells, apilonats, empolsegats i humitejats. Actualment, el Servei d'Arxiu Municipal de Lloret de Mar (SAMLM) s'ha convertit en un òrgan administratiu obert i eficient, que utilitzen els responsables polítics, el personal tècnic, els investigadors i tota la ciutadania en general. 

Des de finals del segle XX i inicis del XXI, en la nostra societat, hi ha hagut dos canvis amb un fort impacte en els Serveis d'Arxiu. Primer, progressivament s'han imposat les tecnologies de la informació i la comunicació en qualsevol vessant de les nostres vides; i segon, l'assoliment de llibertats individuals ha generat nous drets i noves responsabilitats per a les administracions públiques. L'Ajuntament de Lloret de Mar, com a administració de referència de la nostra vila, ha vist com s'incrementaven de forma exponencial els ingressos i les consultes de documentació, tant la generada en el desenvolupament de les competències que li són pròpies, com l'aportada per la ciutadania. 

Aquests nous reptes han obligat a replantejar la funció de l'arxiu. Ha calgut prioritzar un major control de la documentació, més coordinació entre les diferents àrees administratives, la qual cosa dóna com a resultat una major eficàcia en la nostra administració. 

Per això, des de fa uns anys, estem immersos en un procés de modernització del qual l'Arxiu Municipal s'ha convertit en peça clau. Tot expedient o document, quan neix, ha de tenir establert el seu recorregut fins que arriba a l'arxiu definitiu. En aquest sentit, el Servei d'Arxiu Municipal de Lloret de Mar, com a preservador de la memòria corporativa de l'Ajuntament, gestiona el coneixement intern de l'organització, assessorant i desenvolupant el conjunt de normes tècniques i pràctiques usades per a administrar el flux de documents generats o rebuts per l'Ajuntament. 

A través d'aquest web no només us expliquem les competències, les funcions, els serveis i els objectiusSala_consulta_usuaris bàsics d'aquest Servei d'Arxiu Municipal, sinó que també posem al vostre abast un munt d'informació i de documents que s'han pogut reproduir gràcies a les noves tecnologies. D'aquesta manera els documents són més difosos i, tanmateix, més protegits. És una eina renovada, paral·lela als nous portals associats al web 2.0 que permet disposar dels elements propis d'un arxiu en línia, necessaris per assolir una interfície més interactiva, més propera a la ciutadania. 

Confiem que pugueu conèixer una mica més el Servei d'Arxiu Municipal de Lloret de Mar i que les informacions que us oferim us puguin ser ben útils.