Ves al contingut. | Salta a la navegació

Sou a: Inici / Ajuntament / Comunicació i publicacions / Sala de Premsa / Lloret inicia el desplegament de 4G en la banda 800MHZ

Lloret inicia el desplegament de 4G en la banda 800MHZ

L’empresa Llega800 és l’entitat encarregada de garantir la comptabilitat del servei de 4G amb la TDT en la banda 800mHZ
28-09-2016


Des de fa una setmana s’ha iniciat a Lloret el desplegament del servei 4G en la banda 800MHZ. Aquesta actuació respon a una directriu marcada pel Ministeri d’Indústria, Energia i Turisme, que ha imposat als operadors Telefónica, Vodafone i Orange, empreses que disposen de  la llicència de la banda de 800 MHZ, el desplegament en el territori dels serveis 4G.

L’empresa Llega800 és l’entitat encarregada de garantir la comptabilitat d’aquest servei 4G amb la TDT en la banda de 800MHZ.

Albert Robert, regidor de Noves Tecnologies, ha explicat que “aquest desplegament permetrà als ciutadans gaudir d’una major velocitat, millorarà la cobertura a l’interior dels edificis i ampliarà l’extensió geogràfica del servei arribant a  zones on ara falla la cobertura”.

Les actuacions dutes a terme per Llega800 consisteixen en un estudi previ dels edificis potencialment afectats per aquest desplegament a fi de garantir que les condicions en la recepció de la televisió no es vegin afectades i que els ciutadans puguin seguir rebent els canals de televisió amb una qualitat similar a les existents. En la majoria de casos, aquesta actuació consisteix a col·locar un filtre a la instal·lació de recepció de la televisió (antena).

Els veïns que es troben en zones de major afectació han rebut, o rebran properament, una carta al seu domicili on se’ls informarà a partir de quan poden sol·licitar l’adaptació de l’antena del seu edifici per evitar afectacions. Si un cop iniciades les emissions amb el nou servei es mantenen les afectacions de recepció, els ciutadans podran demanar, en un termini de 6 mesos, al Centre d’Atenció d’Usuaris (CAU) de Llega800, les actuacions necessàries per solucionar el problema. Aquest servei tampoc tindrà cap cost per a l’usuari.

Per gestionar qualsevol incidència relacionada amb aquest desplegament, es posa a disposició dels ciutadans un telèfon gratuït (900 833 999) i un  web: www.llega800.es.

 

 

 

 

 

 

arxivat sota: Actualitat, Campanya, Ciutadania